Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut sanovat flunssaa astmaksi tai allergiaksi?

Vierailija
10.10.2022 |

Miksei voi sanoa suoraan, että on kipeä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut moisia. Yleensä sanojalla on astma tai allergia jos noin sanoo.

Vierailija
2/6 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen tietää itse, mistä on kyse? Mulle koirien tai koiran omistavien ihmisten  kanssa läsnäolosta tulee nopeasti flunssainen olo, mutta se ei ole flunssa. Niin ja kyllä, saan oireita esim. tilaisuuksissa, joissa en oikein pysty edes käymään kun tulee yskänkohtauksia  - näille oudoille yksänkohtauksille selvisi syy vasta aikuisiällä. Koulussa olin "flunssainen" lähes koko ajan, johtuikin muiden koirista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on muutama henkilöä, jotka eivät voi ikinä tunnustaa, että heillä on flunssa. Kun menen heille käymään sanovat vain "tämä on jotain astmaa tai allergiaa". Sitten muutaman päivän päästä olen itse kipeä.

Ap

Vierailija
4/6 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa on muutama tällainen se on vain allergiaa- perhe. Tuovat lapset aivan kipeinä vihreä räkä valuen päiväkotiin ja siksi meillä on jatkuvat sairastelukierteet päällä. Edellisessä työpaikassa oli myös tällainen työnsankari, joka aina vähätteli oireita ja tartutti muut. En voi kertakaikkiaan ymmärtää tällaista itsekkyyttä!

Vierailija
5/6 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on muutama henkilöä, jotka eivät voi ikinä tunnustaa, että heillä on flunssa. Kun menen heille käymään sanovat vain "tämä on jotain astmaa tai allergiaa". Sitten muutaman päivän päästä olen itse kipeä.

Ap

Astmaa sairastavana ei ole aina selvää, johtuvatko oireet (yskä, tukkoisuus...) jostain taudista vai astmasta.

Vierailija
6/6 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän päiväkodissa on muutama tällainen se on vain allergiaa- perhe. Tuovat lapset aivan kipeinä vihreä räkä valuen päiväkotiin ja siksi meillä on jatkuvat sairastelukierteet päällä. Edellisessä työpaikassa oli myös tällainen työnsankari, joka aina vähätteli oireita ja tartutti muut. En voi kertakaikkiaan ymmärtää tällaista itsekkyyttä!

Sama meidän päiväkodissa. Silloin pahimpaan korona-aikaan (oliko 2020 kun oli etäkoulut jne, en muista enää) oli yllättävän vähän allergiaa. Nyt on taas allergikkoja ihan hirveästi. Eikä mene edes talvella ohi.