Saako pitkä laiha nainen olla bodypositiivinen?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti, jos bodypositiivinen mies kelpaa. 184 cm / 62 kg.
Juu. Oma mies on 174/89kg
Ei sillä pituudella ole väliä, mutta ylipainoa pitää olla. Normaalipainoinen 182/60kg ei voi olla bodyposiitivinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä pituudella ole väliä, mutta ylipainoa pitää olla. Normaalipainoinen 182/60kg ei voi olla bodyposiitivinen.
Haluaisin että tälläinenkin vartalomalli hyväksyttäisiin myös ok:na, koska itseä en ainakaan liho vaikka syön normaalisti. Isäni oli nuorena samanlainen kukkakeppi ja alkoi lihoa sitten vasta nelikympiisenä. Häntäkin haukuttiin hujopiksi ja tikuksi yms. t. ap
Olet kauneusihanteiden mukainen mitoiltasi, joten olet joka tapauksessa hyväksytty ja ihailtu. Bodypositiivisuus on sitä, että voi olla ylpeä itsestään, vaikka ei täyttäisi yhteiskunnan normeja ja odotuksia.
Eli sinulla ei ole tarvetta pönkittää itseäsi, mutta olisi ihanaa, jos auttaisit muita olemaan myös ylpeitä itsestään kun olet teemasta kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Olet kauneusihanteiden mukainen mitoiltasi, joten olet joka tapauksessa hyväksytty ja ihailtu. Bodypositiivisuus on sitä, että voi olla ylpeä itsestään, vaikka ei täyttäisi yhteiskunnan normeja ja odotuksia.
Eli sinulla ei ole tarvetta pönkittää itseäsi, mutta olisi ihanaa, jos auttaisit muita olemaan myös ylpeitä itsestään kun olet teemasta kiinnostunut.
Olen aina ollut siitä epävarma että olen "miehen mittainen. " moni on sanonut minulle että mulla on miehen jalat, yms. Ihanne on sellainen 173cm nainen jolla on kurvit kohdillaan. Ite olen vain suora tikku vailla muotoja. t.a p
Saat olla. Kaikkien pitäisi olla, hyväksyä oma ja muiden keho sellaisina kuin ne ovat. Meidän aikuisten pitää olla esimerkkeinä lapsille, niin että kymmenvuotiaat ei ala laihdutuskuurille tai murehdi, että onko heillä tikkujalat ja listana takapuoli.
Yleensä noissa mitoissa olevilla naisilla on rautainen itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sanoo ääneen että tykkää omasta vartalostaan ja itsestään, niin jos normaalipainoinen sanoo tämän niin se on pönkittämistä?
Ei minun mielestä. Minusta on ihanaa, kun ihmiset rakastavat itseään. Vain ihminen joka osaa rakastaa itseään, voi rakastaa toisia.
Ihmisiä ei tarvitse luokitella sen mukaan kuka täyttää kauneusihanteet kuka ei. Itseään ei pidä pienentää toisten takia. Antaa kaikkien kukkien kukkia!
Vituttaa se että hoikka ihminen ei saisi rakastaa itseään, minä ainakin rakastan. Eikä kukaan tiedä mitä olen käynyt läpi , vammat ei näy ulospäin . Jos joku tekee musta tulkintoja vain siksi että olen laiha se on yhtä paha kuin tehdä tulkintoja josta kusta siksi että se on lihava.
Siksi pitää antaa kaikkien, ihan jokaisen, sen länsimaisen kauneusihanteenkin mukaisen ihmisen, rakastaa itseään. Koska itseään pitää rakastaa. Sieltä lähtee kaikki voimavarat, omista rajoista, empatiasta itseään kohtaan lähtee empatia toisia kohtaan.
Tunnen tuollaisia nuoria naisia ja ovat todella upean näköisiä. Ihaillen katson heidän hoikkuutta ja pituutta. Harvinaisia helmiä meidän talvisten joukossa.
Luulisi että tuollainen nainen löytää helpommin parisuhteen kuin alle 170 cm mies, ellei ole jotain muuta ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin että tälläinenkin vartalomalli hyväksyttäisiin myös ok:na, koska itseä en ainakaan liho vaikka syön normaalisti. Isäni oli nuorena samanlainen kukkakeppi ja alkoi lihoa sitten vasta nelikympiisenä. Häntäkin haukuttiin hujopiksi ja tikuksi yms. t. ap
Jos koet olevasi liian hoikka ja sinua haukutaan asiasta, kehopositiivisuuden opettelu sopii sinulle erittäin hyvin. Voit saavuttaa sen, että olet tyytyväinen omissa nahoissasi ja omassa kropassasi. Sinun ei tarvitse olla yhtään muodokkaampi kuin olet. Ja usein, kun suhtautuu kehoonsa positiivisesti, sitä myös kohtelee positiivisesti, tavalla joka tekee sille hyvää. 🙂
Ihmiset jotka rinnastavat kehopositiivisuuden ylipainoon niin voimakkaasti, että käyttävät näitä sanoja synonyymeina toisilleen, tekevät sen yleensä pahantahtoisessa tarkoituksessa. Heillä on tarkoitus halveksia ylipainoisia ihmisiä. Heistä ei kannata välittää. Ei heidän jutuistaan ainakaan sinulle mitään hyötyä ole, koska et ole ylipainoinen. Ja ylipäänsä sellainen ajatus, ettei omaan kehoonsa voisi suhtautua positiivisesti muutoin kuin ylipainoisena, on itsessään täysin epälooginen ja järjetön. Todennäköisestihän varmaan valtaosa kehoonsa tyytyväisistä ihmisistä ei ole ylipainoisia.
Minulle ex naiseni sanoi kerran, että vaikka hän on minua pidempi, hän pitää siitä että olen lihaksikas, koska hän haluaa että mies pystyisi tarvittaessa kurkistamaan hänet. No en todellakaan koskaan ollut väkivaltainen eikä ollut sellaisia leikkejä, mutta se oli jokin hänen tapansa kai ilmaista miehen dominointia sängyssä. Alkuun ennenkuin tapasimme kerroin että olen häntä 10 senttiä lyhyempi, jotain rupesi kyselemään, vastasin ettei se pituus vaakatasossa haittaa. Kohta olimme jo kahvilla ja parin päivän päästä siitä sängyssä. Miehenä minulle on aivan sama minkä pituinen nainen on. Minun itsetuntoni kyllä kestää, mutta monen naisen itsetunto ei kestä, jos mies ei ole vähintään 180. Jos antavat pakit sen takia, etten ole pitkä, niin ei se minua haittaa. Mike Tyson joka on 178 sanoi aina vastustajistaan, mitä isompia me ovat, sitä korkeammalta kaatuvat. Ja Ron Jeremy.. ruma lyhyt mies mutta 25 senttinen halko ja yli tuhannen naisen legenda 😂
Kehopositiivisuus koskee ihan kaiken mallisia ja kokoisia kehoja.
Olen itse normaalipainoinen ja normaalin pituinen. Olen nyt vasta alkanut tajuta mitä kehopositiivisuus tarkoittaa. Ei lihavuuden ihannointia tms. Vaan annetaan ihmisten olla rauhassa. Oikeasti. Olen kuullut elämäni aikana niin paljon ilkeitä kommentteja ulkonäköä koskien, nuorempana tosin, että itsetunto ei ole hyvä vieläkään. Nuorempana erityisesti tätä läskiksi haukkumista, ja ei en ollut edes läski. Se on kamalaa ja jättää suuret arvet.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että tuollainen nainen löytää helpommin parisuhteen kuin alle 170 cm mies, ellei ole jotain muuta ongelmaa.
Miten tämä ketju liittyy parisuhteeseen?
Ehdottomasti, jos bodypositiivinen mies kelpaa. 184 cm / 62 kg.