Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä leivän päälle voin/margariinin sijasta?

Vierailija
09.10.2022 |

Kolesterolia pitäisi alentaa. Mitä kannattaisi laittaa leivän päälle voin sijasta? Margariini ei innosta. Pestoa, hummusta... mitä suosittelisitte? Kasviksia ym. voi toki aina laittaa, mutta tarvittaisiin myös jokin "levittyvä" voin korvaaja. Kiitos.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokado. Levittyy ja maistuu hyvälle

Vierailija
2/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorejuusto tai levitettävä sulatejuusto, siemenlevitteet, tapenade, hummuksia voi tehdä monilla eri mauilla, esim. punajuuri tai chili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummus.

Vierailija
4/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuorejuusto tai levitettävä sulatejuusto, siemenlevitteet, tapenade, hummuksia voi tehdä monilla eri mauilla, esim. punajuuri tai chili.

Tuorejuustoja sulatejuusto tuskin laskevat kolesterolia,

Vierailija
5/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hummus.

Ap juuri itse jo mainitsi hummuksen.

Vierailija
6/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haa, enpä ollut siemenlevitteistä kuullutkaan. Lähikaupasta löytyisi rypsiöljypohjaista siemenlevitettä. Täytyypä kokeilla, vaikka olenkin maun suhteen vähän epäileväinen. Ap

Vierailija
7/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamakkara sopii hyvin levitettynä etenkin ruisleivän ja näkkileivän kanssa. Silloin ei tarvitse laittaa voita tai margariinia. Vaaleiden leivien kanssa voi käyttää majoneesia, kinkkua ja juustoa.

Vierailija
8/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muuta siinä leivälläsi on? Jos esim juustoa tai leikkelettä niin niissä on kyllä rasvaa yllin kyllin että miksi pitäisi laittaa mitään voita tai voin korviketta?

Vierailija
9/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä muuta siinä leivälläsi on? Jos esim juustoa tai leikkelettä niin niissä on kyllä rasvaa yllin kyllin että miksi pitäisi laittaa mitään voita tai voin korviketta?

Koska leipä maistuu paremmalta kun siinä on jotain levitettä eikä pelkkä kuiva leipä juustolla.

Vierailija
10/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoituksena on alentaa kolesterolia, niin miksi et sitten käytä Benecol-tuotteita? Ne ovat ainakin parempi vaihtoehto kuin vahvasti suolattu voi. Olen itse käyttänyt Beceliä vuosikausia alunperin jo senkin vuoksi että margariini ei ole samalla tavalla kovaa kuin voi jääkaapista otettuna.

Vierailija
11/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä pointti. Leivällä on juustoa ja kasviksia (kurkkua, paprikaa tms.). Mutta jostain syystä (maku? tottumus?) ilman levitettä leipä ei maistu, ja mieluusti jotakin siihen laittaisi voin sijasta.

Vierailija
12/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse usein paputahnaa ja käytän sitä. Purkillinen voipapuja (saa esim. Lidlistä), 3-4 aurinkokuivattua tomaattia, yksi valkosipulin kynsi, vähän öljyä ja suolaa ja sauvasekoittimella tahnaksi. Saa hyviä kasviproteiineja ja kuituja samalla. Tostahan voisi tehdä jonkun yrittiversion myös jos tykkää semmoisesta enemmän, en ole itse kokeillut. Voipapu on tosi mieto ja miellyttävän makuinen vaalea papu.

Vierailija
13/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmaan ole ihan kaikille, enkä tiedä mikä vaikutus suolalla on kolesteroliin tai kuinka paljon tämä edes sitä suolaa sisältää... Mutta kun kaapissa on säilykejalapenoja, käytän sitä etikkasuolalientä joskus leivällä. Siis ihan vaan lusikalla tiputtelen leivän kosteammaksi. Kuulostaa vähän ällöltä, mutta yllättävän hyvää ainakin tällaiselle jalapenojen ystävälle .

Vierailija
14/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hummus.

Vihaneksia .Jos tökkii alentajaa.Juuri Alentaja oli viime viikolla Lidi tarjouksena!

Vierailija
15/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska leipä maistuu paremmalta kun siinä on jotain levitettä eikä pelkkä kuiva leipä juustolla.

Äkkiä tottuu leipään ilman rasvaa. Tosin en tiedä paljon te sitä rasvaa siihen leivälle laitatte jos kuiva leipä muuttuu jotenkin meheväksi sen rasvan kanssa..

Vierailija
16/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä yleensä mitään levitettä, mutta jossain ravintolassa oli leivälle dippinä aurinkokuivatuista tomaateista ja oliiveista tehty, se oli hyvää.  Mutta mulle kyllä riittää leikkele, jota ei sitäkään paljon, ja salaatinlehti. En tykkää leivällä muista vihanneksista kuin salaatista, syön ne muut mieluummin erikseen. 

Vierailija
17/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylähuuli. Avokado olisi kyllä tosi hyvää mutta ei siihen ole varaa.

Vierailija
18/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoituksena on alentaa kolesterolia, niin miksi et sitten käytä Benecol-tuotteita? Ne ovat ainakin parempi vaihtoehto kuin vahvasti suolattu voi. Olen itse käyttänyt Beceliä vuosikausia alunperin jo senkin vuoksi että margariini ei ole samalla tavalla kovaa kuin voi jääkaapista otettuna.

Varmasti ihan hyvä vaihtoehto, mutta margariinit tosiaan eivät innosta ja nämä miellän margariineiksi.

Vierailija
19/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silavaa. Btw se kolesteroli on ihan huijausta.

Vierailija
20/43 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet maapähkinävoita? Onko liian makeaa vaikka ruisleivällä? Se vaikuttaisi sopivan vähäkolesteroliseen ruokavalioon, jos valitsee oikeanlaisen maapähkinävoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan