Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi
Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊
Kommentit (2068)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän hiuksiaan sorkkii ja mekaaniselle (harjaaminen, peseminen ja hiustenkuivaaja) ja muulle rasitukselle (pakkanen, aurinko, kloorivesi, sauna) altistaa, sitä parempana pysyy. Itse pidän hiuksia useimmiten nutturalla ja vaihtelen paikkaa mihin ne klipsut kiinnitän, ettei katko hiuksia. Metallisia pinnejä en käytä koskaan enkä juurikaan ponnareitakaan, varsinkaan pieniä kuminauhoja. Lopetin jopa hiusharjan käytön ja selvitän takut sormin (tosin mulla onkin kiharuuteen taipuva hius joka tykkää hakeutua ns. omiin osioihinsa eikä niiden auki harjalla repiminen tarkoita kuin ylenpalttista pörröisyyttä ja lisää takkuja). Harvemmin pidän auki juuri siksi koska rasvoittuu nopeammin. En käytä silikoneja tms. joten mun tavoite ei olekaan mikään Pantene-mainoksen hulmuava ja kiiltävä silkkimatto, vaan ihan tämmöinen perushyvinvoiva tavis karhea luonnonhius. Leikkaan itse haaroittuneet hiukset säännöllisesti etteivät ne repeydy ja takkuunnu entisestään. Häntäluuhun asti pitkät hiukset.
Ravinto ja syöminen on myös avainasemassa. Laihduin viime talvena masennuksen ja syömättömyyden vuoksi nopeasti tosi paljon ja hiuksia myös lähti aivan älyttömästi.[/quoto
Olen hieman erimieltä. Ammatilta kampaaja, itse laitan joka päivä hiukset. Käytän lämpösuojan kera rautoja ja kuivaajaa, jotta hius ei kärsi kuumuudesta ja suojaa hiuksen pintaa. Jos aina pitää samassa kohtaa ponnaria ja kiinni hiuksia, tämä enemmänkin haurastuttaa kohtaa samasta kohtaa ja ohentaa hiusta/katkaisee, myös hiusten pesu on tärkeää usein jotta hiuspohja aktivoituu.
Jatkan vielä, myös kuulostaa utopistiselta että ponnarit ja pinnit vaikuttaisi jotenkin päässä kasvaviin hiusnystyröihin mistä se hiusten kasvu lähtee. Ei vaikuta.
T kampaaja
Vierailija kirjoitti:
Tähän on selvät vastaukset.
1. Kokeile vaihtaa shampoota. Esim teatreeshampoo on hyvä ja tekee tuuheuttavaa jälkeä, ei raskauta hiuksia. Hoitoaineissa ei kannata käyttää öljypohjaisia tai ainakaan raskaasti öljyisiä hoitiksia.
2. Vaalenna hiukset. Vetyperoksidikäsittely saa hiuksen vähemmän raskaaksi, miiinuksena se, että tukan kunto ei yhtä upeaa, mutta toisaalta saat tukkaan kuohkeutta.
3. Permanenttikäsittely. Sama homma kuin yllä.
Tai sitten vaan hyväksyt, että sulla on laattatyyppinen tukka, vähän kuin kiinalaisilla/aasialaisilla. Näyttää sekin upealta tavallaan.
Jos haluat erilaista, niin ylläolevat keinot jelppiin.
Vaalennus on hiuksia eniten vaurioittavaa. Hyvät hoitotuotteet kannattaa olla jos lähtee vaalentamaan.
Luepa Raamatusta Ilmestyskirjan 13.luku.
Pidennä pesuväliä. Kun ei ole pakko pestä, älä pese.
Täällä yksi, jolla nykyään takapuoleen asti pitkä tukka. Hiuslaatuni on suora ja yksittäinen hius ohuehko, mutta toistaiseksi niitä on vielä riittänyt.
Ennen värjäsin ja föönasin, kikersin ja käkersin, ja hiukseni olivat pian olkapäiden ohi jo huonokuntoiset, eli eivät myöskään kasvaneet pitkiksi.
Lopetin edellämainitut, ja aloin käyttää hoitoaineen lisäksi hiusöljyjä latvoihin. Moroccon oil tai hyvälaatuinen oliiviöljy sopivat minulle. Selvittelen pitkälti sormin hiukseni, enkä _koskaan_ harjaa märkänä.
Viimeaikoina olen päänahkani nopeutuneen rasvoittumisen vuoksi kokeillut shampoon sijaan rhassoul-savella pesua. Sitä saa Ruohonjuuresta ja netistä pulverina. Aivan mahtava tuote. Menee monta päivää, ennen kuin tarvitsee uudestaan pestä hiukset! Käytän hiusmaskin tavoin, eli levitän lavuaarilla, annan vaikuttaa, ja sitten vasta suihkuun huuhtelemaan.
Joskua huuhtelen vielä pesun lopuksi miedolla omenaviinietikkavedellä, jättää hiukset pehmeiksi ja kiiltäviksi. Mieto etikan tuoksu haihtuu, kunhan hiukset ovat kuivuneet.
Tavallinenkin hoitoaine toki käy. Ja lopuksi öljyä pyyhekuiviin latvoihin ja ilmakuivatus.
Kiinnittäisin myös huomiota, millaisella pyyhkeellä hiuksia kuivaat. Sellaiset vauvojen rievut ovat keveitä ja pehmeitä, sopivat hyvin hiusten kuiviksi puristeluun.
Yöksi kannattaa laittaa löyhälle letille.
itse koen sen suunnattomana rikkautena.
Ja en minä tykkää tästä asioiden jauhamisesta olen ihan kyllästynyt ja haluaisin jo käyttää energiaani muuhun kuin taustalla mieltä painaviin asioihin.
Hei ystavat hyvatjattakaa nyt herrajumala minut rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin vai pitaa pahaa Mina on teille tehnyt?!
Aijaa. Terveisiä tulevaisuuteen.
Ehdottomasti! Hiukset tykkää rahasta!!!