Kuinkahan paljon mediassa/lehdissä onkaan täysin keksittyjä juttuja?
Nyt löysin sellaisen Demistä, numerosta 11/2020. Otsikko "Hiv ei ole maailmanloppu."
On mukamas tositarina. Kertoo tytöstä joka on ollut syntymästään asti hiv positiivinen ja hänen vanhempansa ovat tienneet asiasta mutta salanneet sen häneltä. Tämä selvisi tytölle täysin vahingossa terveystarkastuksessa ja hänelle määrättiin sen jälkeen lääkkeet.
Tuohan on täyttä soopaa. Että tyttö olisi ollut syntymästään asti hiv positiivinen ja vanhemmat eivät olisi järjestäneet hänelle lääkitystä.
Ei voi kuin miettiä että miten paljon tällaisia keksittyjä tarinoita toimittajat kirjoittavat?
Tähänkin juttuun törmäsin ihan vahingossa, sain ilmaiseksi vanhoja nuorten lehtiä ja huvin vuoksi selailin niitä läpi vaikka en tyypillisesti tällaisia lue.
"Mieleni on tyhjä. Alan itkeä. Lääkäri on juuri kertonut minulle, että olen hiv-positiivinen. En voi uskoa sitä. Tulin lääkäriin vain terveystarkastukseen.
Olen tiedon jälkeen sokissa.
Diagnoosi oli minulle täysin yllätys. Vanhempani tiesivät, sillä synnyin hiv-positiivisena. He päättivät olla kertomatta minulle, sillä he halusivat minun tuntevan oloni tavalliseksi lapseksi. Olin heille vihainen salailusta.
Lääkäri ohjasi minut sairaalaan."