Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli on viesti tai henkilö jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä=kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia. Älä ruoki trollia!
Anteeksi nyt, mutta tämäkin on jo trollausta. Kymmenittäin samaa viestiä kopioitu. Ollaan jo nähty. Lopeta.
Olisikohan viesti modelta? Luulen näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiolainen täällä. Lyhyt päivä tänään. Ei välttis vielä kotiin menossa, ehkä meen cittariin.
Mitä ihmettä te riitelette täällä? Ei tod.nykynuoret jaa keskenään sekstailujaan, ne on intiimisti omat jutut. Ihan bestiksen kaa voidaan jotain kertoo. Mut et jossain random palstalla??? No way!
Miten sun kurssivalinnat onnistui. Mitä sä oot ottanut? Vanhojen tanssipari varaukset meillä menossa, mites sulla?
Taitaa olla Fake News - sarjaa tämä. Miksi lukiolainen olisi täällä?
Nyt aikuisena ihmettelen, miksi lapsena sekoitettiin aspiriini veteen? Mulla oli usein korkea kuume pitkään. Lääkäri antoi ohjeen särkylääkkeeseen. Äiti yritti sitä seosta juottaa, mutta tuntui, että oksennan, se oli niin karsean makuista. Äiti jätti lasin sängyn viereen, että jospa myöhemmin. Miksi ei annettu puolikasta pilleriä ja vettä päälle?
Tuli vaan tuosta flunssaviestistä mieleen. Moni tuttu on nyt kipeänä, syksyn flunssa-aalto on siis alkanut.
Muistakaa käsihygienia.
Ai niin Lammas. Sulle jo töistä soitettiin, oliko iso homma, mitä autoit?
Pikkuhiljaa päivän hommat on tehty. Kivoja nää etäpäivät, ihana työrauha. Mä en ikinä totu avokonttoriin, en i k i n ä.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin Lammas. Sulle jo töistä soitettiin, oliko iso homma, mitä autoit?
Ei ollut iso homma. Selvitin työkaverille lähinnä "protokollaa". On yksi homma, jossa on osapuolina firmat A, B ja C. Firma B on se, joka hoitaa tietyn homman firmojen A ja C välillä. Meidän firma on siis tuo C. Meidän osalta mitään muutoksia ei ole siihen softaan tehty. Mulla ei ole ollut koskaan tiedossa, mitä kaikkea A ja B tekee. Olen hoitanut vain firman C osuuden ja sekä A että B ovat hoitaneet oman osuutensa. Nooh, nyt sieltä B:stä on jäänyt eläkkeelle se, joka on hommia siellä hoitanut. Ja nyt sekä A että B kyselee meidän firmalta eli firmalta C, mitä pitää tehdä. Mä tein hyvät dokumentit ja ohjeet ennen työurani lopettamista, mutta en mä tietenkään niihin voinut antaa mitään ohjeistusta, miten firmojen A ja B pitää tehdä omat duuninsa :D Mistä ihmeestä olisin voinut edes tietää, mitä ne tahoillaan puuhaavat? Pidettin työkaverin kanssa lyhyt Teams -palaveri ja kerroin, että teiltä nyt B kysyy asioita, jotka ei ole koskaan ollut kenenkään muun heiniä kuin B:n eikä B ole koskaan kertonut meille, mitä ne heinät on. Joten nyt siellä B:ssä joko kaivelevat omia ohjeistuksiaan tai sitten soittavat sille eläkkeelle jääneelle ja kysyvät asiaa häneltä.
Karseelta kuulostaa tuo lampaan flunssakeitto :( . Mä luotan mustikkasoppaan ja keltaiseen jaffaan :)
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa päivän hommat on tehty. Kivoja nää etäpäivät, ihana työrauha. Mä en ikinä totu avokonttoriin, en i k i n ä.
Mä tein yli 12 vuotta 100%:sti etätöitä. En olisi tottunut enää avokonttoriin edes pariksi päiväksi viikossa. Siitäkään huolimatta, että mulla on ollut tosi mukava työyhteisö.
Vierailija kirjoitti:
Karseelta kuulostaa tuo lampaan flunssakeitto :( . Mä luotan mustikkasoppaan ja keltaiseen jaffaan :)
Keltainen jaffa ja mustikkasoppa auttaa vatsatauteihin, mutta harvemmin mihinkään hengityselinten sairauksiin.
Pitkä tarina Lammas. Ja niin tuttu. Miten monta pitkäaikaista työntekijää erotetaan tai lasketaan eläkkeelle varmistamatta, että hiljainen tieto jää taloon? On niin paljon sellaista, mitä käytäntö vain opettaa eikä koulussa opita. Lisäksi joka työpaikassa on omia tapoja tehdä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä tarina Lammas. Ja niin tuttu. Miten monta pitkäaikaista työntekijää erotetaan tai lasketaan eläkkeelle varmistamatta, että hiljainen tieto jää taloon? On niin paljon sellaista, mitä käytäntö vain opettaa eikä koulussa opita. Lisäksi joka työpaikassa on omia tapoja tehdä asiat.
Tämähän se. Mä onneksi sain mahdollisuuden siirtää oman hiljaisen tiedon nuoremmille. Ja siksi mua ei kauheesti tarvitakaan. Eikä nytkään olisi tarvittu, jos firmassa B olisi siirretty hiljainen tieto nuoremmille. Ja nytkin mua tarvittiin vain siihen, että kerroin, että tuo homma on aina ollut firman B juttuja eikä me olla ikinä tiedetty siitä yhtikäs mitään. Mutta kun firmassa B kukaan ei tiedä, niin kysyvät sitten meiltä firmasta C :D
Poika lähti eilen kotiinsa, nyt olen taas itekseen, kaveri kylläkin tulee huomenna kahville.
Täällä on tänään syyspäiväntasaus! 💐
Ihana auringonpaiste. Ruska hehkuu oranssia, keltaista. Tuulee vielä, mutta vaimenee jo. Humisee puissa.
Orvokit hehkuu vielä värejään, muutama ketoneilikka kurottaa kukkaansa. Lupiinit, nuo sinnikkäät aloittavat uudestaan kukinnan.
Aurinkoinen ja puuskatuulinen syyspäiväntasauspäivä.
Lauantaina tein reaalin yo-kokeiden alustavan arvioinnin loppuun ja korjasin loput rästissä olevat kurssikokeet. Sunnuntain sai pitää vapaata. Tänään oli taas yksi kurssikoe ja huomenna on toinen reaali. Eli lisää korjattavaa. Syksyn koeruuhka kiivaimmillaan, mutta onneksi taittumassa jo loppusuoralle. Syysloma häämöttää kolmen viikon päässä. Tulee tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurkku kipeä ollut jo perjantaista lähtien. Jännät paikat, koska viikonloppuna on tärkeä meno ja junaliput jo ostettu. Ei sais olla kipee yhtään, jos meinaa mennä. Viihdytän itseeni leipomalla ja hunajateetä juomalla. Leikkasin myös repun kaavat. Ens kevääksi teen sen, eli ei kiirettä.
Valkosipulia, inkivääriä, hunajaa. Runsaasti nestettä. Lepoa. Toipumista.
Mistä se tauti aina hoksaakin tulla just silloin, kun on tärkeetä menoa ! :)
Mä vielä lisäisin, että onko sulla ketään kelle puhua tästä.
Pitäis jaksaa vielä tänään kauppaan lähteä.
Tämä on hyvin sanottu:
Aloittaja on vain joku aloittaja, ei hän ole sen jälkeen mitään muuta kuin yksi osallistujia anonyymissä keskustelussa.
Tämä on varmaan monelle ollut se punainen vaate, ärsytys. Ei saa nousta toisten yläpuolelle antamaan ohjeita muille anonyymillle. Käskeä kirjoittamaan jotain tai kieltää jotain. Tämä on juurisyy ärsytykseen.
Kun mun tytär ekaa kertaa omille muuttamisensa jälkeen sai kunnon flunssan, soitti mulle ja kysyi, mitä sä mutsi siihen flunssakeittoon laitoit. No siihen tuli ensinnäkin kasvislientä (liha-tai kanaliemikin käy), runsaasti silputtua sipulia, runsaasti valkosipulia, raastettua tuoretta inkivääriä sekä pilkottua tuoretta chiliä. Soppaa keitetään vähintään puoli tuntia. Siivilöidään roippeet pois, jos ei tykkää roippeista. Jäähdytettynä liemi laitetaan jääkaappiin ja sieltä aina mukillinen mikroon ja lämmitetään.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/