Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20288)

Vierailija
19321/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon nyt kahvia

Vierailija
19322/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mäkin voisin kommentoida tuosta ulos menemisen vaikeudesta ja vähän toisesta näkökulmasta. Olen asunut tässä lähiössä jo yli 30 vuotta ja moni ihminen on tullut nk naamatutuksi. Pääkaupunkiseudulla ei ole tapana puhua tuntemattomille ja muutama vuosi sitten mietin, että kehtaanko moikata ihmistä, joka on tullut vastaan jo satoja kertoja. En ollut koskaan nähnyt häntä kenenkään muun seurassa ja hän lähes aina kulki katse maassa.  Moikkasin ja kysyin, mitä kuuluu. Tämä mua ainakin parikymmentä vuotta nuorempi mies hämmästyi ja hymyili. Juteltiin siinä joku 10 minuuttia niitä näitä ja kun lähdettiin eri suuntiin, hän vielä sanoi, että olen kaupan kassaa lukuunottamatta ollut ensimmäinen ihminen, jonka kanssa hän on yli vuoteen puhunut yhtään mitään. Otin tietoisen riskin, koska olisihan hän saattanut olla sellainenkin, jolle muiden kanssa puhuminen olisi ollut ahdistavaa ja kamalaa. Silloin olisin tehnyt virheen moikatessani. Mutta sillä

Mukava tarina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19323/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon nyt kahvia

Hyvä vinkki, laitankin tippumaan ja haen pyykit narulta (jossei myrskytuuli ole vienyt niitä)

Vierailija
19324/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirmuinen tuuli. Omenoita putoilee, haen kohta pudokkaat ja keitän hilloa. Paremmat säästän syöntiomenoiksi. Aurinkoista, mutta kalsea tuuli eilisen 20asteen jälkeen. Nyt on kai 14.

Palapelistä paljastuu kohta ihminen, luulen. Hidasta on tämä touhu. Mutta palkitsevaa. Kiva olla vapaalla maanantai, tuntuu minilomalta.

Mitäs muut? Ketjussa keskellä päivää: työtön/työssä/vapaalla/eläkkeellä? Vilkas ketju.

Työtön,ikää 62 vuotta.Koko ajan haen töitä,joskus pätkätöitä ollut.Uimassa käyn usein,viimeksi tänään.Vesijumppaa ja kuntouintia.Se piristää.Sienestämistä.Lapsenlapsien hoitamista.Eläkettä odotellessa,olen jo osittaisella varhennetulla eläkkeellä.Suht koht terve,vielä.

Vierailija
19325/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään  tilannetajua. Yksinäistä on helppo lyödä. Häpeä jos osaat.

Vierailija
19326/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiolainen täällä. Lyhyt päivä tänään. Ei välttis vielä kotiin menossa, ehkä meen cittariin.

Mitä ihmettä te riitelette täällä? Ei tod.nykynuoret jaa keskenään sekstailujaan, ne on intiimisti omat jutut. Ihan bestiksen kaa voidaan jotain kertoo. Mut et jossain random palstalla??? No way!

Miten sun kurssivalinnat onnistui. Mitä sä oot ottanut? Vanhojen tanssipari varaukset meillä menossa, mites sulla? 

Vierailija
19327/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulos menemisen vaikeudesta. Toivon, ettei ketään silti pilkata näistä jutuista. Ymmärrän todella jos jollakin on nämä asiat vaikeita ja myönnän sen, että maalla on mukavampaa kävellä jopa itsellekin, kun on rauhallista. 

Minulle vaikeinta oli aikoinaan ulkoilla, kun kiusaaminen paheni ja vapaa-ajallakin sattui kaikkea. Koirani kanssa ei vaan voinut jäädä sisälle ja näin ulos oli pakko mennä. Omakaan koira ei ollut mikään pieni, mutta edes se ei ollut este toisille esim seurata meitä eri kulkupeleillä ja ärsyttää koiraani. Tuolla ei paljon ollut niitä metsäpolkuja, mutta välillä kävelimme vaan siellä, kun en halunnut enää kaduilla kulkea ja sielläkin pystyi esim mopoilla seuraamaan. Ja kaduilla voi huudella autoista tai tulla pihamme viereen huutelemaan.

Stressiä tuosta kaikesta tuli itselleni ja koiralleni. Ehkä koirani ei tietyllä tapaa enää ikinä esim mopoja hyväksynyt. Minun taas oli pakko päästä pois koirani k

Kiitos kun vastaat. Sulla on kuitenkin äiti ja isäkin. On niitä, joilla ei ole ketään. Ei ketään puhekaveria. Arkuuden ja itseinhon vuoksi ei uskalla katsokaan muita ihmisiä. 

Vierailija
19328/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee DorisAnonyymi-ikuisestiDrolliPoisto-PirjoEinsteinilla tunteisiin. Ollaanko vähän ärripurrina siellä... 

Tuo edellinen nimittelysi oli vain pieni osa täällä harrastamastasi sääntöjen rikkomisesta. Tiedätkö? Hyvin suuri osa viesteistäsi lähti pysyvästi lainvastaisina. Myös hyvin suuri osa viesteistäsi ilmoitettiin näin; spämmää omia sääntöjään keskustelun sääntöjä vastaan.

Niin, ja lisäksi kohdistit viestisi toistuvasti yhteen  keskustelijaan. Vaikka anonyymillä ollaankin, oli käytöksesi jo hyvinkin vainoamiseen verrattavaa. 

Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukkiakaan. Aloittaja on vaan joku aloittaja, hän ei ole sen jälkeen mitään muuta kuin yksi osallistuja anonyymissa keskustelussa. Jos joku ottaa kirjoitukset itseensä, se on hänen virheensä. Ne on tarkoitettu anonyymille.   

Vierailija
19329/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään  tilannetajua. Yksinäistä on helppo lyödä. Häpeä jos osaat.

Kellehän tämä on osoitettu?

Vierailija
19330/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaalle kiitos tuohon viestiin liittyen, jossa kerroit, että moikkasit tuntematonta. Tuollainen voi olla tosi tärkeä juttu. Itsekin arvostan tuollaista.

Ohiksena tähän muutama päivä sitten ajoin autolla syrjäistä tietä ja ulkolaisia marjanpoimioita oli iso ryhmä autonsa vieressä päättämässä sen päivän toimintaa ja kaikki melkein nostivat kätensä tervehdykseen. Jotenkin ilahdutti tuo kaikki, kun harvoin morjestetaan muutenkaan. Toki ehkä se on heillä tapana.

Joku ei pidä heistä, mutta itse en välitä yhtään ja muistan jo kun koirani kanssa kuljimme metsäpolkuja ja koira ihmetteli miksi metsässä on paljon porukkaa ja nämä vaan morjestivat meitä. 

Vierailija
19331/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen voi olla joukossa. Yksinäisyys on tunne, ettei oikein kuulu tuohon joukkoon. Vaikka on lähellä ihmisiä, sukua tai tuttavia, voi tulla erillisyyden tunne. Vaikka olisi puoliso ja lapsia, voi olla yksinäinen. Jos ei oikein kukaan jaa samoja mielenkiinnon kohteita. Jos  k u k a a n  ei  k o s k a a n kysy: miten sulla menee, mitä sulle kuuluu? Ja kuuntele vastausta.

Yksinäisyyttä on vaikea kuvailla sellaiselle, joka ei sitä koe. Saatat olla iloinen, puhelias, eloisa ja silti yksinäinen. Voit näyttää itsevarmalta ja olla silti ujo.

Meitä on niin monenlaisia. Silti ei onnistukaan laittaa kahta yksinäistä vierekkäin ja komentaa: Ystävystykää!

Vierailija
19332/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellehän tämä on osoitettu?

Sille joka pilkkasi yksinäistä.

Vierailija
19333/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku kipeä ollut jo perjantaista lähtien. Jännät paikat, koska viikonloppuna on tärkeä meno ja junaliput jo ostettu. Ei sais olla kipee yhtään, jos meinaa mennä. Viihdytän itseeni leipomalla ja hunajateetä juomalla. Leikkasin myös repun kaavat. Ens kevääksi teen sen, eli ei kiirettä.

Vierailija
19334/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkku kipeä ollut jo perjantaista lähtien. Jännät paikat, koska viikonloppuna on tärkeä meno ja junaliput jo ostettu. Ei sais olla kipee yhtään, jos meinaa mennä. Viihdytän itseeni leipomalla ja hunajateetä juomalla. Leikkasin myös repun kaavat. Ens kevääksi teen sen, eli ei kiirettä.

Valkosipulia, inkivääriä, hunajaa. Runsaasti nestettä. Lepoa. Toipumista.

Mistä se tauti aina hoksaakin tulla just silloin, kun on tärkeetä menoa ! :)

Vierailija
19335/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te ootte myrskyn kanssa pärjänny? Meillä pihassa tyhjät kastelukannut lentelee. Ja jotain muoviruukkuja oli käytävällä. Käyn katselemassa myrskytuhoja myöhemmin, kohta kai tuuli laantuu.

Vierailija
19336/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt menee DorisAnonyymi-ikuisestiDrolliPoisto-PirjoEinsteinilla tunteisiin. Ollaanko vähän ärripurrina siellä... 

Tuo edellinen nimittelysi oli vain pieni osa täällä harrastamastasi sääntöjen rikkomisesta. Tiedätkö? Hyvin suuri osa viesteistäsi lähti pysyvästi lainvastaisina. Myös hyvin suuri osa viesteistäsi ilmoitettiin näin; spämmää omia sääntöjään keskustelun sääntöjä vastaan.

Niin, ja lisäksi kohdistit viestisi toistuvasti yhteen  keskustelijaan. Vaikka anonyymillä ollaankin, oli käytöksesi jo hyvinkin vainoamiseen verrattavaa. 

Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukkiakaan. Aloittaja on vaan joku aloittaja, hän ei ole sen jälkeen mitään muuta kuin yksi osallistuja

Hyvin joku väitti tuntevansa kyseisen henkilön. Silloinhan se menee jo vainoamiseksi tai maalittamiseksi. Vai väitätkö nyt, ettei keskustelijan asuinpaikasta ollut keskustelua? Ei hän siinnä vaiheessa sitten ollut enää anonyymi.

Vierailija
19337/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukkiakaan. Aloittaja on vaan joku aloittaja, hän ei ol

Hartolan ahdistunuthan jäi pois, kun sai rauhan. Vai kenestä on kyse? 

Vierailija
19338/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukkiakaan. Aloittaja on vaan joku aloittaja, hän ei ol

Eihän siihen saatu vastausta missä aloittaja asuu. Kaikkea nettiin kirjoitellaan, ei kannata silti kaikkea uskoa. Fake news,  kuten Donald sanoo.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen voi olla joukossa. Yksinäisyys on tunne, ettei oikein kuulu tuohon joukkoon. Vaikka on lähellä ihmisiä, sukua tai tuttavia, voi tulla erillisyyden tunne. Vaikka olisi puoliso ja lapsia, voi olla yksinäinen. Jos ei oikein kukaan jaa samoja mielenkiinnon kohteita. Jos  k u k a a n  ei  k o s k a a n kysy: miten sulla menee, mitä sulle kuuluu? Ja kuuntele vastausta.

Yksinäisyyttä on vaikea kuvailla sellaiselle, joka ei sitä koe. Saatat olla iloinen, puhelias, eloisa ja silti yksinäinen. Voit näyttää itsevarmalta ja olla silti ujo.

Meitä on niin monenlaisia. Silti ei onnistukaan laittaa kahta yksinäistä vierekkäin ja komentaa: Ystävystykää!

Juuri näin. Yksinäisyys on tunne. Yksin oleminen taas fyysinen olotila. Jälkimmäinen voi olla joko mukavaa tai epämukavaa (mulle yleensä mukavaa). Ensimmäinen taas on aina epämukavaa. Sanoisin kuitenkin, että yksinäisyydessä ei aina ole kyse siitä, ettei tuntisi kuuluvansa joukkoon. Voi olla kyse siitäkin, että tuntee kyllä kuuluvansa joukkoon, mutta kun sitten kerran siltä joukolta jotain tarvitsisi, koko joukko katoaa kuin pierut Saharaan. Mä olen kokenut yksinäisyyttä aika tarkalleen 45 vuotta sitten, kun mut heitettiin rahattomana yönselkään. Toisen kerran äidin muistisairauden aikana. Ehkä sairaanhoitajataustani vuoksi mä olen aina ollut meidän suvussa se, jonka olkapäätä vasten voi itkeä. Se, joka lohduttaa ja auttaa. Jopa silloin, kun itse olin se, joka sairastui vakavasti. Sen sijaan, että muut olisivat lohduttaneet mua, mä olin se, joka sieltä sairaalasängyn pohjalta letkujen ja laitteden keskeltä lohdutin muita. Koska niille muille oli niin kamalaa. Kamalampaa vissiin kuin mulle itselleni :D Kaikki meidän suvussa aina niin hehkutti, miten upean yhteisöllinen suku me ollaan. Tai no oltiinhan me niin kauan,  kun minä jaksoin pidellä pystyssä tätä himmeliä. Sitten, kun jonkun muunkin olisi pitänyt alkaa tehdä edes jotain, korttitalo romahti. Mun poikani on ainoa, joka jaksoi olla mulle apuna äidin muistisairauden aikana. Tunnenko iryseni yksinäiseksi? En, koska mulla on mun poikani kuitenkin. Jos häntä ei olisi, niin kyllä tuntisin. Yksinäisyys on myös sitä, ettei ole ketään, joka aidosti välittäisi. Mun tyttäreni kyllä "välittää", mutta samalla tavalla kuin muukin suku eli kun hänelle itselleen sopii ja asia on sellainen (ei suinkaan mikään mummin paskavaipan vaihtaminen...yök..yök..yök...pikkuveli käyköön vaihtamassa), joka on mukavaa. On mulla yksi ystäväperhekin, joka on nykyisin mulle läheisempi kuin oma sukuni. 

Vierailija
19340/20288 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anonyymia ei voi vainota tai maalittaa. Eihän hammaskeijua tai joulupukk

Niin. Nyt sanot noin, kun omat väärinkäytöksesi tuodaan esiin. Sitä sinä et voi tietää vaikka asuisi oikeastikin, mutta nimittelemään lähdit silti. Joudut kirjoituksistasi vastaamaan, jos niin tarvitsee.