Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20500)
Tänään minusta hyvin kaunis päivä ja lämmintä. Vähän myrskyäkin ehkä. Perhosia on taas näkynyt paljon. Vähän järjestelin varastoa ja pyykkiä pesin ulos. Tämän lisäksi kävelyllä ja pyöräilyllä olin.
Opinnoista kysyttiin ja aloittelen niitä taas. Hieman vaikea päivä ollut ja yksinäinen olo. Sen vuoksi kiitän kehuista ja mukavista viesteistä. On hyvä joskus kuulla jotain hyvää. Kiittäen Pitkis, vielä tähän. 1
Vierailija kirjoitti:
"Pitkis on kertonut tosi paljon äidistään ja isästään ja Lammas läheisistään, työtovereistaan jne."
No, olen kertonut äidistäni, mutta toisaalta meillä ei ole läheisiä tai tuttuja edes. Sukukin on hyvin etäinen. Näin tunnistamisen riski on kai melko pieni jos meitä ei oikeastaan tunne ketään. Tai jos tuntee (esim vanhat sukulaiset) niin ei kuitenkaan tiedä mitään nykytilanteesta. Harva edes tietää missä paikkakunnalla asumme.
Samalla jos joskus olen äitini töihin liittyen kirjoittanut niin tuon alan ihmisiä on Suomessa niin paljon ja terveysjuttuja varmaan monilla niin en oikein usko jonkun tunnistavan. Toki ehkä jatkossa pitää vähän tätä miettiä. Ymmärrän kritiikin. Lähinnä työtoverit ovat varmaan ainoita, joista joku voisi löytää jotain tuttua, mutta toisaalta tämäkin riski pieni. Ei ole mikään sellainen työmaa missä läheisiä ihmisiä hänellä työssä. Pari tuttua vaan Isästäni en ole kirjoitt
Etkö ite ole töissä?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutut oudosti keskusteluun. Kaikki asialliset kommentit on samanarvoiset, nimimerkillä tai ilman. Siis 'asialliset'. Ei ole jakoa.
No hyvä. Aion siis jatkossakin kommentoida asiallisesti, kun näen siihen aihetta. Ja se tarkoittaa etteivät vakkaritkaan voi postailla mitä sattuu ilman että kukaan reagoisi.
Mistä tiedät kuka on vakkari? Siis jollei ole kirjautunut, kuten Lammas tai hyvin tunnistettava, kuten Pitkästi kirjoittava? Mun mielestä en ole kenenkään vakkarin, ja tarkoitan näitä, jotka sellaisiksi varmuudella tiedän, nähnyt postailevan mitä sattuu.
99,99% ketjuun kirjoittaneista on "Matti Niemisiä". Mä uskon, että moni "Matti Nieminen" vastaa keyjussa omiin kommentteihinsa. Haluaa vaan luoda mielikuvan, että olisi montakin
Hulluhan se on joka tuollaista tekee.
Tuntuu, että oon tulos kipeäksi, ja huomenna olis päättärit 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutut oudosti keskusteluun. Kaikki asialliset kommentit on samanarvoiset, nimimerkillä tai ilman. Siis 'asialliset'. Ei ole jakoa.
No hyvä. Aion siis jatkossakin kommentoida asiallisesti, kun näen siihen aihetta. Ja se tarkoittaa etteivät vakkaritkaan voi postailla mitä sattuu ilman että kukaan reagoisi.
Mistä tiedät kuka on vakkari? Siis jollei ole kirjautunut, kuten Lammas tai hyvin tunnistettava, kuten Pitkästi kirjoittava? Mun mielestä en ole kenenkään vakkarin, ja tarkoitan näitä, jotka sellaisiksi varmuudella tiedän, nähnyt postailevan mitä sattuu.
99,99% ketjuun kirjoittaneista on "Matti Niemisiä". Mä uskon, että moni "Matti Nieminen" vastaa keyjussa omi
No niin on. Tosi hullua. Metka harrastus :)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Niinhän se meni tämäkin kesä. Mahtoi teillä vielä olla vilskettä, kun oli niin lämmin syksy.
Toipumista sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99,99% ketjuun kirjoittaneista on "Matti Niemisiä". Mä uskon, että moni "Matti Nieminen" vastaa keyjussa omiin kommentteihinsa. Haluaa vaan luoda mielikuvan, että olisi montakin
Tämä niin totta
Naapuri lähti töihin, heräsin siihen. Pirteä olo, kai unta tuli riittävästi. Mies tuhisee vieressä, kohta keitellään aamukahvit. Kiva tavallinen perjantai.
Vierailija kirjoitti:
Tänään minusta hyvin kaunis päivä ja lämmintä. Vähän myrskyäkin ehkä. Perhosia on taas näkynyt paljon. Vähän järjestelin varastoa ja pyykkiä pesin ulos. Tämän lisäksi kävelyllä ja pyöräilyllä olin.
Opinnoista kysyttiin ja aloittelen niitä taas. Hieman vaikea päivä ollut ja yksinäinen olo. Sen vuoksi kiitän kehuista ja mukavista viesteistä. On hyvä joskus kuulla jotain hyvää. Kiittäen Pitkis, vielä tähän. 1
On vaikea ymmärtää miten joillain ihmisillä lähes aina on vaikeaa.
Vertaan itseeni; olen menettänyt läheiseni, toisen heistä omaishoitajana olin, sairastin syövän sytojen vuoksi olin kalju en noinakaan hetkinä ole kokenut että minulla olisi ollut vaikeaa eikä silloinkaan kun läheisteni kuoleman jälkeen suurin heitä niin syvästi että vasta 5 vuoden jälkeen menetyksestä tunsin tunsin iloa ja huomasin nauravani.
Kyse ei ole tunteettomuudesta,vaan asenteesta.
Olen huomannut että on ihmisiä joilla on aina edes vähän asiat huonosti, miettivät liikaa toiminnan jäädessä sen jalkoihin tai sitten ovat vain sellaisia raskassoutuista ihmistyyppiä. Viihtyvät itse parhaiten kun saavat kertoa siitä mikä ei niin kohdallaan ole.
Sitten on ihmisiä, joilla kaikki elämässä on aina edes hiukkasen hyvin sillä he keskittyvät enemmän siihen vähänkin hyvään ja toivovat että huominen on vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99,99% ketjuun kirjoittaneista on "Matti Niemisiä". Mä uskon, että moni "Matti Nieminen" vastaa keyjussa omi
En usko, että on niin yleistä kuin luulet. Ehkä teet sitä itse ja oletat että kaikki muutkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99,99% ketjuun kirjoittaneista on "Matti Niemisiä". Mä us
Selkeästi huomaa itselleen vastaajat, huvinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri lähti töihin, heräsin siihen. Pirteä olo, kai unta tuli riittävästi. Mies tuhisee vieressä, kohta keitellään aamukahvit. Kiva tavallinen perjantai.
Nukun yksin, siten parhaimmat unet. Meillä on eri makkarit ollu jo 20 vuotta eikä liitto natise. Mihin hommaan tarvitaan kahta sänkyä🤣 Sivuhuomiona sen verran että on se hyvä kun joku käy vielä töissäkin.
Mä lähden aina siitä että koskaan ei voi olla liian varovainen. Silti sattumallakin on usein sormensa pelissä.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Niinhän se meni tämäkin kesä. Mahtoi teillä vielä olla vilskettä, kun oli niin lämmin syksy.
Toipumista sulle
Aina se menee nopeasti. Kyllä siellä porukkaa riitti 😎
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Onkos Hartolan kahvilatyöntekijällä viimeinen työpäivä tänään ennen eläkkeelle jäämistä? Ootko leiponut läksiäiskahveille piirakkaa? Vai tarjoatko sahtia?
Mene ihmeessä katsomaan kun kerran noin paljon kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:))
Näin ihanaa unta yhdestä entisestä ihastuksestani. Unessa ikäänkuin ympyrä sulkeutui niiltä osin, miten aikoinaan jäi asiat kesken. Onneksi on asiat tässä elämässä menneet niin kuin ne ovat menneet, niin minulla kuin hänellä.
Lähdetään kohta pankkiin asioimaan. Vaihdamme kokonaan pankkia, kun saimme asuntolainan marginaaliin toisesta pankista erittäin hyvän tarjouksen. Lisäksi lainasta tulee uusi laina, jolloin takaisinmaksuaika pitenee ja kuukausittainen lainanlyhennys pienenee. Eipä sitä lainaa muutenkaan kyllä niin hirveästi enää ole talon arvoon nähden.
Voisi samalla käydä ulkona lounaalla ja sitten rauhassa viikonlopun ruokaostoksilla ennen iltapäivän ruuhkaa. Haluaisin kokkailla huomenna jotakin erityisen hyvää joten pitää tsekata resepti ja kauppalista valmiiksi ennen liikkeelle lähtemistä.
Rentouttavaa viikonloppua!
"On vaikea ymmärtää miten joillain ihmisillä lähes aina on vaikeaa.
Vertaan itseeni; olen menettänyt läheiseni, toisen heistä omaishoitajana olin, sairastin syövän sytojen vuoksi olin kalju en noinakaan hetkinä ole kokenut että minulla olisi ollut vaikeaa eikä silloinkaan kun läheisteni kuoleman jälkeen suurin heitä niin syvästi että vasta 5 vuoden jälkeen menetyksestä tunsin tunsin iloa ja huomasin nauravani.
Kyse ei ole tunteettomuudesta,vaan asenteesta.
Olen huomannut että on ihmisiä joilla on aina edes vähän asiat huonosti, miettivät liikaa toiminnan jäädessä sen jalkoihin tai sitten ovat vain sellaisia raskassoutuista ihmistyyppiä. Viihtyvät itse parhaiten kun saavat kertoa siitä mikä ei niin kohdallaan ole.
Sitten on ihmisiä, joilla kaikki elämässä on aina edes hiukkasen hyvin sillä he keskittyvät enemmän siihen vähänkin hyvään ja toivovat että huominen on vielä parempi."
Vastauksena. En ole viime aikoina kovinkaan paljon valittanut mistään ja jos valitan niin mikä ongelma se sinulle on kysyn vaan.
Sinä olet sinä ja minä olen minä. Hyvä, että olet toipunut syövästä yms. Silti jokainen on oma persoonansa. Miksi tavallaan minun pitäisi miettiä, että maailmassa on aina ihminen jolla on asiat huonommin niin minun pitää siis hymyillä joka päivä ja olla iloinen, kun en voi tuntea surua, kun sillä ja sillä on asiat huonommin.
Kyse ei ole asenteesta vaan ihmisen herkkyydestä yms persoonaan kuuluvista asioista. Eihän kukaan esim masentuisi ikinä jos kaikki kestäisivät saman kuin toiset tai kaikilla olisi elämän yhtä raskasta ja voimat samanlaiset. Sinua ärsyttää jos minä välillä kehtaan kirjoittaa tänne, etten ole hymyillyt ja nauranut koko päivää iloiten. Hyvä jos sinä olet, mutta eikö se ole kohtuutonta valittaa viestiini liittyen jos kirjoitin vaan sanoin vaikea päivä. En mitään muuta. Sait jo siitä syyn tarttua tähän.
Minä olen satoja kertoja täällä kirjoittanut, että yritän löytää joka päivästä jotain hyvää. En minä joka viestiin ole valittanut asioistani. Joka päivä minä yritän mukavia asioita. Et sinä tunne minua, vaikka luulet tuntevasi ja hoet raskassoutuisuudesta. Sinulla jäi sama levy itselläsikin pyörimään ja tavallaan haluaisit itsekin päättää mitä minä saan kirjoittaa ja en.
Kysyin joskus, että jos minulla on elämä vaikeuksineen ja sinä olet oikeasti syöpää sairastanut yms vaikeuksia kokenut niin miksi lyöt lyötyä. Eikö elämä ole opettanut empatiaa lainkaan. Ärsyttääkö sinua, ettei minulla ole ollut niin vaikeaa kuin sinulla ja kehtaan valittaa elämästäni. Ei minulla ole niin hyvä elämä kuitenkaan, että tarvisi kenenkään irvailla kuitenkaan. Et sinäkään tiedä kaikkea, vaikka luulet niin.
Sinulla itselläsi ei taida olla lainkaan hyvä elämä jos jaksat valittaa täällä viesteistäni ja ärsyynnyt jos edes kirjoitan, että vaikea päivä. Et sinä edes tiedä miksi se oli vaikea ja ärsyynnyt jo.
Jos sinulla olisi hyvä elämä niin et kirjoittaisi viestiini liittyen mitään enää. Hyppäisit sen yli ja tekisit niitä mainitsemiasi hyviä ja mukavia asioita mitä taas toisten viestien ja elämän arvostelu ei ole.
Vai onko se sitten sinusta sitä löytämääsi jotain hyvää, että sait taas arvostella minua. Ehkä elämä on muuttanut sinuakin. Huomaat ehkä joskus sen. Tämä jää nyt osaltani tähän. Sinulla on taas itselläsi aamu alkanut jo huonosti näköjään. Koita piristyä. En usko, että voit lainkaan hyvin ja olet itsekin raskassoutuinen, kun viestisi aihe toistaa itseään.
Mitä mä just luin? Jankkausta jankkauksen perään ja omia intiimejä asioita.
Mikä teitä v a i v a a?
Onpa mennyt ketju surkeaksi, eipä tarvi enää tulla
Ai niin kuulumiset: aamukahvi, kauppa, puolukkaretki.
Sua halutaan vaan maalittaa. Koska jollain on omassa elämässään jotain niin perseellään, ettei keksi muutakaan. Mun ovellani ei ole vieläkään käyneet ne uhkailijat, vaikka mulla on tässä profiilissani linkki mun blogiini ja sieltä löytyy jopa valokuva mun kotiovesta. Kunhan taas nää trollit tai muuten elämäänsä tympiiintyneert aukovat päätään. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/