Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20680)
Edelliseen viestiin kirjoitan vielä lisäyksenä, että pohdin millainen suhde teillä on musiikiiin. Itselle se on tärkeää ja oikeastaan monina hetkinä musiikki auttaa. Samalla moni kuuntelee varmasti hyvin iloiselta musiikkia piristyäkseen. Minä taas synkistelen hyvinkin raskaiden biisien parissa, mutta se sopii minulle. Tykkään sellaisesta musiikista. Toisaalta sanat ovat tärkeitä myös. Sekin vaikuttaa jos voi samaistua laulujaan. Eräskin kokenut oikeastaan kaikkea ikävää mihin voin samaistua ja hän myös siirtää ne kokemukset biiseihinsä. Minusta sekin on koskettavaa. En tiedä onko muilla musiikki edes niin tärkeää. Laitan tähän yhden mikä on ollut mielessäni nyt.Toki jokainen pitää mistä pitää.
Our Mirage - Remedy
Uutta elämässä: kiintymistä, kaipausta ja rakkautta ilmassa työkaverin kanssa. En edes uskonut että minusta voisi enää tuntua tältä, mutta totta se on. Haaveilen hänestä, mutta pitää edetä hiljaa
M
Koronapiikillä käyty tänään. Kyllä oli hyvin järjestetty kaikki, suoraan pääsi piikille ja sitten kotiin. Paljon ihania ammattilaisia auttamassa meitä vanhuksia. Kiitos terveydenhoitoväelle! Mutta voi teitä riskiryhmäläisiä, vain muutamalla oli maski tullessa, siellä tuikattiin kyllä kaikille sellainen käteen. Tuollakin oli satoja ihmisiä samassa paikassa.
Nyt sitten otan rauhallisesti, lämmitän takkaa ja keittelen kahvia ja lueskelen koko illan. Mukavaa perjantaita ja pysykää terveinä! Ja kaikille yksinäisille kaukohalaus.
Juuri lopetin työt tältä viikolta ja sellainen myötätuntoinen ja surullinenkin fiilis ollut tänään asiakkaiden puolesta. Heillä on paljon kärsimystä ja elämä selviytymistaistelua. Olo parani, kun soitin pianoa hetken ja ruokatilaus toi herkkuruokaa. Mies pohtii onko hän tulossa kipeäksi.
Kiitollinen olen elämästäni! Olen opetellut keskittymään tähän hetkeen sen sijaan että murehdin menneitä tai huolehdin tulevasta. Olen tajunnut, että kun elää tässä hetkessä myös ongelmat ja pulmat ratkeavat siinä pienimmällä energialla. Koskaan ei tule sitä pelättyä tulevaisuutta, jota mieli niin mielellään skenaarioi. Se on vaatinut tiukkaa kurinalaisuutta, mutta onnistuu koko ajan paremmin ja se on tuonut vapautta ja tilaa hengittää! Se on tuonut myös aikaa keskittyä voimia tuoviin asioihin elämässä.
Ei kuulu mitään hyvää. Raskas talvi taas edessä. Vain pyörä on kulkuvälineenä. Takarengas meni puhki, kun meinasin lähteä töihin. Jouduin kiireessä puolijuoksua menemään huonolla kelillä töihin monta kilometriä, koska joukkoliikennettä ei ole. Isäksi kutsumani suosii sisarta täysin puolueellisesti ja epäreilulla tavalla. Sisar saa kaiken laiminlyöntinsä ym. typeryydet anteeksi ja hyvät asiat kaadetaan syliin ilmaiseksi. Vain muutamia asioita mainitakseni. Elämä ei ole suinkaan mätää. Se on läpimätää.
Ihmettelen ihmisyyttä.
Yksi "ystävä" teki mulle ikävän tempun, mutta esittää nyt uhria. Oksettaa.
Oon alkanut pohtia, mitä me ihmiset toisillemme ollaan.
Minäkin monesti mietin mikä saa muut olemaan ilkeitä toisille. En itsekään ole täydellinen, mutta en sentään loukkaa toisia. Kaikenlainen ilkeily tuntuu vaan lisääntyneen. Samoin moni ottaa kantaa ihan turhiin asioihin. Itselle viime aikoina oli jotenkin typerääkin todeta, että jopa toisen kävely on jo jollakin paikkakunnalla liikaa. Minä, kun kävelen kuulemma liikaa ja pitääkö sitä aina kävellä yms. Tämä sivusta kuultuna ilman, että varmastikaan tajusivat minun kuulevan. Oikeasti mitä väliä minun kävelylläni on. En häiritse ketään tai tee mitään väärin. Maailmassa on tuhat kertaa suurempia ongelmia mitä ihmiset voisivat pohtia. Ja onhan se hyvä, että edes joku liikkuu ja ulkoilee. Ehkäpä kaupunki on hyvä paikka asua, kun siellä ei toisten ulkoilua ehdi seuraamaan sen enempää. Pienemmällä paikkakunnalla taas seurataan jopa tätä kävelemistä näköjään. Jotenkin naurattaakin miten typerää tuokin on.
On minulle joku ns hyvälläkin sanonut suoraan, että kävelen paljon ja minua näkee siellä ja täällä. En vaan oikein tykkää siitäkään, kun taas joku on kuitenkin puhunut, että on nähnyt minut yms. Tuokin asia on minusta sellainen, ettei siinä ole mitään ihmettelemistä sen enempää. Jonkinlainen ihmetyksen aihe tuokin on minulle ja en itse koskaan alkaisi kyttäämään toisen kulkemisia.
Menee niin hyvin ettei olis ikinä uskonut. Kuulin että Itäraja melkein Suljettu.Venäjän Mielistelijä Vihervasuri temarit Repivät varmaan pers....ä. Saattaapi nukuttaa ensiyönä sikeästi.
Laitoin miesystävälle viestiä: hammasta särkee niin hirveästi edelleen, että pakko mennä huomenna uudelleen päivystykseen. Ja että, en tiedä miten se onnistuu Helsinkiin (oma terveysasema kiinni viikonlopun). Häneltä tuli takaisin; no olipa purkaus. En tiedä oliko tämä viimeinen niitti 4,5-vuoden seurustelun päättämiseksi. Ihmisellä on joko kyky myötätuntoon tai sitten ei. Ei ole häävi olo. itkettää.
Löysä työpäivä tänään ja sitten olin konsertissa nimeltä Pohjonen Alanko. Todella hyvä oli ja todellakin elämys. Nautin täysin koko showsta. Olisi tuolla showlla ansainnut täyden salin, sillä tosi paljon oli tyhjiä paikkoja.
Tänä viikonloppuna on vielä toinenkin konsertti, mutta kerron siitä ajankohtaisemmin...
Tässä voisi enemmän harrastaa kulttuuria, kun töistä sain 50 euron edestä kulttuuriseteleitä :)
Poika ja haikara ja Napoleon on nähty myös tällä viikolla elokuvissa. On sitä ohjelmaa ollut tällä viikolla.
On myös tällä viikolla leffojakin hankittu:
- Day of the dead 2: Contagium 3e
- Green Lantern 0,5e
- God is a Bullet 12,95e
Harmi, kun leffoissa ei ole black friday tarjouksia, kun kaupasta ostaa.
M30
Mä kävin tänään jo kirppiksellä ja hienoja elokuvalöytöjä tuli:
- Kung Fu Hustle (2004) 1e
- Zu Warriors (2001) 1e
-Tekken (2010) 1e
- Blood: The Last Vampire (2009) 1e
- Cut - kylmä viilto (2000) 1e
Ja sitten se minun mielestäni hienoin:
- Paprika (2006) 1e
Kivan pirtsakka ilma ulkona on ja kävin samalla ruokaostoksillakin. Tulin tässä vähän pakkasen puremaksi. Vielä iltasella on hienoa konserttia luvassa, josta kerron kokemukseni jälkeen...
Innostavalta päivältä tämä päivä tuntuu. Tuli nukutua pitkään, että onkohan se avainasemassa virkeyteeni.
M30
Tänään on ollut ihan hyvä päivä. Elämääni tulee muutoksia keväällä ja muutto edessä. Tämä on toisaalta pelottavakin ajatus, vaikka sinänsä maisemat yms eivät paljon muutu. Mietin paljon tätäkin asiaa. Olen tänään taas ulkoillut paljon ja tykkään kyllä talvesta paljon. Nyt varsinkin, kun olen nukkunut hyvin. Aurinkoista talvipäivät ovat aina olleet suosikkeja. Lintulaudalla käy vilske, kun monia lintuja käy jatkuvasti syömässä. Hiihtoja katson aina välillä, kun ehdin. Ruka on hieno paikka. Olen siellä vaan kerran käynyt lapsuudessa, mutta olisi kiva joskus vielä sinne päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin tänään jo kirppiksellä ja hienoja elokuvalöytöjä tuli:
- Kung Fu Hustle (2004) 1e
- Zu Warriors (2001) 1e
-Tekken (2010) 1e
- Blood: The Last Vampire (2009) 1e
- Cut - kylmä viilto (2000) 1e
Ja sitten se minun mielestäni hienoin:
- Paprika (2006) 1e
Kivan pirtsakka ilma ulkona on ja kävin samalla ruokaostoksillakin. Tulin tässä vähän pakkasen puremaksi. Vielä iltasella on hienoa konserttia luvassa, josta kerron kokemukseni jälkeen...
Innostavalta päivältä tämä päivä tuntuu. Tuli nukutua pitkään, että onkohan se avainasemassa virkeyteeni.
M30
Siellä onkin sitten kirppis auki sunnuntaisinkin. Itse asun melko pienellä paikkakunnalla niin ei täällä ole sunnuntaisin kirppis auki lainkaan. Lauantainakin vaan pari tuntia.
Kymmenestä kolmeen on tämä kirppis auki sunnuntaisin. Olisin mieluusti käynyt lähemmässä kirppiksessä, mutta se ei ollut auki. Fillarilla liikenteessä ja yli 10 kilometriä tuli fillaroitua kaikki matkat yhteen laskettuna. Ei pakkanen estä mua liikkumasta ainaskaan tänään.
Oon nyt porukoillani viettämässä aikaa. Varsinkin tässä sylissäni oleva koira on niin riippuvainen mun läsnäolosta.
M30
Minä oon tänään kääriytynyt vilttiin ja lukenut kirjaa. Herkkuruokaa ja suklaata. Pakkasta -15.Laiska päivä siis. Eilen kiertelimme myyjäisiä ja joulutoreja.
Mukavaa lepopäivää Kaikille
N62
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihmisyyttä.
Yksi "ystävä" teki mulle ikävän tempun, mutta esittää nyt uhria. Oksettaa.
Oon alkanut pohtia, mitä me ihmiset toisillemme ollaan.
Juuh, sama juttu. Sain epämiellyttävää kohtelua osakseni partneriltani. Avauduin fiiliksistäni hänelle eilen ja kuinka ollakaan, olen itse syntipukkina tilanteessa. Ja lisättäköön, että väkivallasta ei ole kysymys.
Harmittaa vain se, että tunnen huonoa omatuntoa, vaikka siihen ei olisi mitään syytä.
Miten joku osaa kääntää nämä jutut niin päälaelleen?
Joku täällä puhui musiikkimausta 😺 ja en osaa määritellä omaa makuani. Kuuntelen niin monenlaista musiikkia laidasta laitaan ja tykkään paljon käydä musiikkitapahtumissa. Oonhan tänäkin vuonna fiilistellyt livenä rokkia laidasta laitaan, poppia ja iskelmää. Tanssimusiikkia, taiteellista ja blues musiikkia myös.
Youtubesta kuuntelen paljon instrumentaalista musiikkia ja semmoista enimmikseen. Jotenkin myös idästä päin olevaa musiikkia on kiehtovampaa kuunnella, kuin lännestä tulevaa sen eksoottisuuden takia. Varsinkin Otyken teki muhun vaikutuksen. Joskus myös K-pop musaa tulee myös kuunneltua, mutta harvemmin.
Ehkä enimmäkseen mä kuuntelen youtubesta synkänsävyistä rauhallista musiikkia jotka ovat covereita. Yhdet esimerkit: Manaajan tunnari ja Twin Peaks tunnari, sekä Jurassic Parkin tunnari. Mä oon jotenkin aina kiinni elokuvissa 😂
Ihan kohta mä lähden konserttiin katsomaan L...
M30
Miten toi sun kommentti kuulostikaan tutulta.henkistä väkivaltaa meillä päivittäin tai sitten ollaan vaan hiljaa.no mieluummin sitä kun ainaista huutamista ja arvostelua.eikä ymmärrä kun olen sanonu etten halua olla hänen kanssaan.toivotonta.tsemppiä sinulle.
🖕V...u mitä kusipäistelyä! Onko lukijoiden viestit vähissä?
Viestisi herätti paljon ajatuksia. Itse olen toisaalta hyvässä asemassa, ettei minun tarvitse nyt käydä töissä. Näin vältyn nyt stressiltä siihen liittyen. Samalla olen ollut ikääni nähden hyvin vähän töissä. Tämä tuo ajatuksia mieleen, että miten enää koskaan pääsen töihin yms. Kuitenkin elämässä pärjääminen ja selviäminen täällä edellyttää monilla vaan töissä käyntiä ja jaksamista. Jotkut harvat elelevät esim perinnöllään. Tämä kaikki ahdistaa minua monesti. En omaa edes mitään "helppoa" paikkaa mihin mennä kysymään töitä tai ole mitään suhteita. Itselle oikeastaan kelpaisi monenlainen työ. Silti jos on tavallaan näin "vanha" ja ilman kokemusta niin se kyllä tuo surullisen olon ja pelon, että olen jo nyt mokannut elämäni kanssa töiden yms osalta. Samalla ymmärrän kyllä kuinka raskasta töissä on ja parin läheisen elämää seuratessa tulee vaan ajatus miten työelämässä pitäisi jaksaa aina vaan enemmän.
Minulle moni päivä on raskas sen vuoksi, että menneisyyden kokemukset ja kaikki ihmisiin liittyvä ikävä asia vaivaa minua ja pyörii mielessä. Tämä kaikki vaikuttaa siihen miten nykyisinkin on vaikeaa toimia ihmisten kanssa. En meinaa enää pystyä siihen. Samoin stressaan raha-asioista paljon. Minulla on rahallisesti vaikeaa kuten myös eräällä läheiselläni. Joudumme laskemaan kaiken ja tänäänkin mietin miten enää pärjätään, kun autosta yms tuli kuluja. Tämä tuo kyllä stressiä. Samalla en itsekään vaadi paljon. Lähinnä, että olisi rauhallisempi tilanne ja ei tarvisi miettiä pärjääkö.
Itse taas samaistun hyvin tuohon "peilistä katsoo surkein olento" kohtaan. Minäkään en monesti tahdo edes katsoa itseäni. Joku ikävä ajatus sanoo, että minä olen huono ja surkea ihminen joka ansaitseekin kokea jotain huonoa. Sitten se järjen ääni taas sanoo, että olen ihan hyvä ihminen ja riitän. Samalla monesti, kun katsoo itseään niin näkee vaan sen, kuinka kasvotkin tavallaan kertovat ihmisen tilanteesta. Itsellä hyvin väsynyt ja stressaantunut olemus. Ulkonäöllisesti, vaikka en olekaan mikään pinnallinen tai halua edes korostaa asiaa niin silti tulee vaan se olo, ettei oikein pidä itsestään kovinkaan paljon. Pitkästi taas ja muuten päivä ollut melko tavallinen. Kaupassa käynti, ulkoilu ja ruoan laitto. Myöhemmin vielä ulos. Hyvänä päivänä tämä kaikki ehkä riittää ja elän ns omassa kuplassani. En kaipaa mitään sen enempää. Huonona päivänä mietin kuinka tämä ei riitä ja pitäisi edetä monessa asiassa ja edistää elämäänsä. Tämä elämä ei sillä tavalla vie eteenpäin. Kiitän jos joku jaksaa lukea. Itsellä on se vika, että kirjoitan paljon.
Toivon kaikkea hyvää sinullekin.