Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22539)

Vierailija
8761/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonoa pelkään että se sota tulee tänne oikeasti ja meidän ministerit ja pressa senkun vaan sönköttävät että ei tässä mitään hätää ole.

Vierailija
8762/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi huonoa pelkään että se sota tulee tänne oikeasti ja meidän ministerit ja pressa senkun vaan sönköttävät että ei tässä mitään hätää ole.

Siis vaikka toive oli, ettei politiikkaa: Trump selittelee, ett Ukraina on hyökännyt Venäjälle!!! Tsiisus. Ja USA hamuaa Ukrainan luonnonvaroja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8763/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Lammas, jos sulla on puolikkaita romskuja serkkuina, silloin sulla on kokonaisia rahtihameita tai kulmahousuja täteinä tai setinä. Ja kehtaat veilä ylpeillä mokomilla? Montako kertaa on kotiväkivallan takia ollut mustia silmiä? Montako päivää ne on töitä tehny?

Vain idiootti olettaa että uppaaja dissaa

Vierailija
8764/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa Lammas, jos sulla on puolikkaita romskuja serkkuina, silloin sulla on kokonaisia rahtihameita tai kulmahousuja täteinä tai setinä. Ja kehtaat veilä ylpeillä mokomilla? Montako kertaa on kotiväkivallan takia ollut mustia silmiä? Montako päivää ne on töitä tehny?

Tai dissaaja uppaa... o.k. jätän teidät nyt vähäksi aikaa kypsymään liemissänne.

Vierailija
8765/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai dissaaja uppaa... o.k. jätän teidät nyt vähäksi aikaa kypsymään liemissänne.

Älä suotta palaa... toivottavasti pärjäät ittes kanssa...:(

Vierailija
8766/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suotta palaa... toivottavasti pärjäät ittes kanssa...:(

Pakko vastata kun joku kommentoi! Tottakai palaan mutta ette tiedä millaisella viestillä ja milloin ja erittäin hyvin pärjään itteni kanssa.

Vierailija
8767/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaaja on vähäsanainen kommentoija, eipä ole mitään sanottavaa

Vierailija
8768/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röllykkä!

Kerro lisää itsestäsi

Vierailija
8769/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullukka!

Vierailija
8770/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan tuon höpsön jatkaa itsekseen, ei kommentoida :)

Vierailija
8771/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsöt!

Vierailija
8772/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaikki ihastelemaan Lampaan laupeutta kun hän kännistä kulmahousua kaikessa ylemmyydessään alentui auttamaan.

Laita joku tunnistettava merkki (vaikka lampaan kuva) takkisi hihaan, niin lupaan ja vannon olevani koskaan auttamatta sua, vaikka saisit sydärin ja tarvitsisit elvytystä :D Mulle ei noin muuten ole merkitystä, kuka tai millainen ihminen apuani tarvitsee. Autan, jos pystyn. Mutta en toki sellaista, joka ei apuani halua. 

Elvytyskielto

Parempi onkin.

Vierailija
8773/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeäväistä keskiviikkoa! Kaikille tasapuolisesti.

Vielä jotain ehtisi, mutta mitähän tekisi.

Vierailija
8774/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kärsii kovasta vatsasta niin kokeilepa pureskeltavaa Magnesia 375 tuotetta. Minulla on lapsesta asti ollut

vaikeuksia asian kanssa mutta tuon kun ottaa illalla niin kylläpä aamulla saa kiireen vilkkaa mennä pöntölle.

Nyt valmistaudun yöpuulle kirjan kera.

Kauniita unia kaikille. Jospa unohtaisitte ilkeämieliset juttunne, niitä ei ole kenenkään mukava lukea.

Vierailija
8775/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin kuolemaa joka hetki

Kävin aikoinani kurssin "Ilman kirjoja olisin tullut hulluksi".

Minut on pelastanut kirjojen lukeminen. Vaikka pyörin miten mustassa mudassa, luen ja kirja nostaa minut pois omista ajatuksistani. Mitä surullisempi kirja, sen parempi. Sota-ajan kirjat, köyhyys ja osattomuus. Viimeksi minua auttoi Varpunen, kirja orvosta pikkupojasta, joka kasvaa antiikin ajan ilotalossa. Jos hän selvisi, minäkin selviän. Yritä lukea tai kuunnella äänikirjaa, se voi auttaa sinuakin.

Jos 'pyörii mustassa mudassa' eli on masentunut, ei kirjan lukemiseen pysty keskittymään, eli et ole missään 'mudissa' pyörinyt! Kokemusta on, 2 im-yritystä enkä todellakaan pystynyt uutta kirjaa aloittamaan, joitain vanhoja, joita olin lukenut jo monen monta kertaa, pystyin 'lukemaan': palauttamaan m

Hei vain,

Nyt vähättelet toisen kokemusta ikävällä tavalla. 

Masennusoireet ovat yksilöllisiä, vaikka joitakin yhteisiä piirteitä löytyykin. Nk. "korkean toimintakyvyn masennuksesta" kärsivät esimerkiksi pystyvät toimimaan varsin hyvin, esim. käymään töissä ja ulkoisesti elämään varsin tavallista elämää. Mutta iltaisin yksin ja omiin ajatuksiin vaipuessaan he voivat olla todella syvissä vesissä,  itsetuhoisia, ja kokea todella voimakasta syyllisyyttä ja häpeää. 

Masentunutta voi auttaa monenlaiset asiat, mutta se on hyvin yksilöllistä, mikä sopii kenellekin. Joten, psyykkisesti sairastuneiden oireita ei kannata suoraan yleistää, sillä me olemme yksilöllisiä. 

Sivusta psykoterapeutti täältä tämän verran oikaisee...

Vierailija
8776/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kärsii kovasta vatsasta niin kokeilepa pureskeltavaa Magnesia 375 tuotetta. Minulla on lapsesta asti ollut

vaikeuksia asian kanssa mutta tuon kun ottaa illalla niin kylläpä aamulla saa kiireen vilkkaa mennä pöntölle.

Nyt valmistaudun yöpuulle kirjan kera.

Kauniita unia kaikille. Jospa unohtaisitte ilkeämieliset juttunne, niitä ei ole kenenkään mukava lukea.

Liekö tuon Magnesia 375 'taika' olla ne makeutusaineet? Hurjan makuinen tuo kyseinen magnesium, mutta otan sitä samaa myös iltaisin, ettei haittaa raudan imeytymistä päivällä.

Vierailija
8777/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta toipumisesta on aktiivinen ketju juuri nyt vauvalla. Siinä toipuja kertoo muuttaneensa ajatteluaan ja päässeensä yli masennuksesta. Aika huippua!

Vierailija
8778/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä, naailma

Huomenna aurinko nousee taas

Vierailija
8779/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Olin -70 luvulla lukiokesänä kampaamossa töissä, eka tilistä ostin levikset. Vähänks oli mageet... jamekset jäi taa...

Samana kesänä seukkasin Ripan kaa. Hän kutsui minut kotiinsa katsomaan valokuvia. No, menin. Ja katsottiin valokuvia. Pian päättyi se seukkailu, vaikka ihan kiva olikin.

Terkut Ripalle

Vierailija
8780/22539 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona olin neljä tuntia. Aamulla järjestelin varastoa, laitoin linnuille ruokaa ja kiersin muuten pihassa. Oli kettukin oikaissut pihan poikki melko läheltä etuovea. Yöllä varmaan kulkenut. Näin ehkäpä ketun viime viikonloppuna, kun kävelyllä olin. Ylitti tien kauempaa tai sitten olikin ajokoira. Näköhavaintoon ei luottamista niin kaukaa. Jäljet viittasivat kuitenkin kettuun. Samalla reissulla vastaani juoksi pitkin tietä metsäjänis. Tuli ihan kohti ja sitten lopulta vasta oikaisi pellolle. 

Kävelin tänään aurinkoisella peltoaukealla. Kaksi tuntia meni siihen ja millään en olisi takaisin malttanut lähteä. Näitä päiviä on kuitenkin melko vähän, kun oikein kirkasta. Hieman nyt silmissä ja päässä nyt tuntuu tuo kirkkaus. Pitäisi aurinkolaseja käyttää. Kunhan vaan tietäisin missä ne nyt ovat. Illalla vielä toinen lenkki ja kylmä oli. Täällä paikoin yli 15 astetta, vaikka ei luvattu noin paljon. 

Ostin eilen kaupasta alemämmiä (punalappuisena oli) ja söin tänään jo vähän. Tykkään nyt aikuisena siitä. Taidan ostaa joka viikko rasian. Opiskeluja tein eilen yöllä yhteen saakka ja olin ihan uuvuksissa tuon jälkeen. Piti mukamas mennä sohvalle vielä katsomaan jotain sarjaa tms niin lopulta uuvuin siihen ja pääsin ylös vasta vähän ennen puoli kolmea. Sitten raahauduin nukkumaan. Tänään ei saa toistaa samaa. Parempi fiilis ollut. Levottomuutta ja rauhaton olo monin tavoin. Joskus mielessä liikaa vaan kaikkea ja kaipaisi jotain rauhaa, että asiat sujuisivat hetken hyvin. 

Äitini yrittää myös kävellä ja kuntoaan pitää olla. Samalla taistelee nyt vuorostaan ja siitä, että saisi prosentteja ylemmäs. Ei ole kivaa jos heti käydään kimppuun jos oikeasti on saikulla sairauden vuoksi. Tämä vaikuttaa sitten myös taloudellisella puolella. 

Muuten ei paljon mitään erikoista ole tapahtunut. Joku kirjoitti jossain viestissä vaatekaappinsa sisällöstä. Itse en oikein vieläkään tiedä mikä vaate sopii minulle tai mitkä värit yms. Monesti inhottaa edes ostaa vaatteita. Voi näyttää kivalta ja sitten kotona taas ei. Jollakin on taas oma tyyli ja osaa tavallaan yhdistellä vaatteita ja värejä hyvin. Ehkä hieman kadehdin. Itse, kun menen monesti asteella kunhan vaate on puhdas ja siisti. Pihassa ja lenkillä tuokin kriteeri vielä laskee. Tarvisin ehkä jonkun toisen mielipiteitä ja vinkkejä välillä. Nytkin mietin joistakin vaatteista, että mitä olen oikein ajatellut ostaessani ne. Juhlavaatteet yms ovat nyt ainakin täysin turhia minulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi