Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (23191)

Vierailija
23141/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanko aikaa, koska ap polttaa päreensä? Viimeistään iltapäivällä, niin kuin ennenkin. Hän ei kestä lukea totuuksia itsestään. Luulee muiden vielä uskovan hänen lempeään rehelliseen hahmoonsa.

Ap jankkaa radiobiisejä, säätä, olemattomia kuulumisia. Se on häiriköintiä ja sääntöjen vastaista. Koska alkaa miettimiset ja kyselyt? Ihmettelen vaan ja jätän arvoonsa - lupaukset?

Mua ärsyttää tuo radiojuontajana olo. Ei tarvitse kertoa joka kerta mikä laulu soi. Ärsyttävää. Vain todella yksinäinen kuuntelee koko päivän radiota. Mun 93-vuotias dementikkomummo kuuntelee. Muita en tiedä. Podcastit ja äänikirjat olisi tarpeen kehittämään aloittajan rajallista ajattelua, jos lukeminen ei vielä/enää  suju.

Vierailija
23142/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä niin järin 'loisteliaita' kuulumisia olekaan, tavallista elämää. Kauppareissuja, leffajuttuja, musiikkia, museoita, konsertteja. Pyöräilyjä, kyläilyä.

Säähän on suomalaisten yleisin keskustelunaihe, minust on kiva lukea, miten erilaisia kelejä eri kirjoittajilla on.

Ei kaikista kuulumisista tarvitse tykätä, ei niitä myöskään soisi lytättävän.

Tänään leivotaan lasten kanssa piparkakkuja. Taikina on jo valmis ja leivinuunissa tulet. Rattoisaa.

Yksikään oikea äiti ei sano lasten kanssa piparien leivontaa rattoisaksi! 😂  Mä olen lehmänhermoinen, mutta joka joulun alla menetän hermoni leivottaessa. Ensinnäkin se jauhon ja sotkun määrä. Hidas leipominen, taikina pehmenee puuroksi. Syödään enemmän kuin pellille tulee. Riidellään muoteista. Riidellään

Outoa, ettei lasten kanssa tykätä leipoa. Mä olen omien kummilasten kanssa usein leiponut, pizzaa rakastavat ja täytteitä on monenlaisia. Pienetkin osaa ripotella kinkkuasuikaleita tai juustoraastetta, mausteita. Säilykepurkkien kanssa täytyy olla varovainen. Ja kuuman uunin.

Asianajajan viestejä on mukava lukea, toivottavasti säästyy parkkisakkosumalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23143/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin tänne taas kerran. Eli kauppareissu eilen ja nyt laitoin jo ostamani valot talon edustalle. Ovat ihan kivat ja tarpeeksi kirkkaat valaisemaan etupihaa. Näin en tarvitse muita valoja. 

Kirjoitin esseetä myöhään yöhön. Sen saisi palauttaa myöhemmin, mutta toisaalta kai parempi olisi vaan tuona sovittuna päivänä palauttaa. Ei sitä kiva ole jättää roikkumaan. Muuten opinnoissa hommia kyllä riittää lähes jouluun asti. Arvosanana yritän tuon 4 pitää. Nytkin onneksi koe ja essee toivat keski-arvoltaan tuon arvosanan. Talletan nuo opettajan kommentit aiheeseen, jotta muistaisin jatkossa tietyt asiat sekä esseen, että kokeen teossa. Pienestä se on kuitenkin on kiinni monesti. 

Äidilläni auton katsastus tänään ja tietysti ennen sitä auton korjausta. Hinta hirvittää ja se, että kun menisi vaan läpi. Tuollaisiinkin menee äkkiä paljon aikaakin. Ehkä illemmalla päästään taas yhdessä kävely niin kuin eilen. Eilinen olikin tosi hyvä päivä itselleni. 

Los Amantes De Lola - Beber De Tu Sangre (cover by Juan Carlos) 

Vierailija
23144/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisin tänne taas kerran. Eli kauppareissu eilen ja nyt laitoin jo ostamani valot talon edustalle. Ovat ihan kivat ja tarpeeksi kirkkaat valaisemaan etupihaa. Näin en tarvitse muita valoja. 

Kirjoitin esseetä myöhään yöhön. Sen saisi palauttaa myöhemmin, mutta toisaalta kai parempi olisi vaan tuona sovittuna päivänä palauttaa. Ei sitä kiva ole jättää roikkumaan. Muuten opinnoissa hommia kyllä riittää lähes jouluun asti. Arvosanana yritän tuon 4 pitää. Nytkin onneksi koe ja essee toivat keski-arvoltaan tuon arvosanan. Talletan nuo opettajan kommentit aiheeseen, jotta muistaisin jatkossa tietyt asiat sekä esseen, että kokeen teossa. Pienestä se on kuitenkin on kiinni monesti. 

Äidilläni auton katsastus tänään ja tietysti ennen sitä auton korjausta. Hinta hirvittää ja se, että kun menisi vaan läpi. Tuollaisiinkin menee äkkiä paljon aikaakin. Ehkä illemmalla päästään taas yhdessä kävely niin kuin eilen. Ei

Hieno homma, että opinnot sujuu. Kannattaa olla syystäkin tyytyväinen.

Vierailija
23145/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta. Tykkään tästä lämpöisestä säästä, yötäpäivää plussa-asteita. Säästöä sähkölaskussa ja poltettavan puun määrässä helppo myös lähteä aamulla autolla liikkeelle kun ei tarvi ikkunoita skrapata eikä hytistä sormet jäässä kylmästä.

Itse taas kaipaan lunta ja sitä, että talvi näyttäisi talvelta. En oikeastaan palele kovin useinkaan ja kaipaan kirkkaita pakkaspäiviä. Pimeys on myös jo liikaa. 

Vierailija
23146/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta. Tykkään tästä lämpöisestä säästä, yötäpäivää plussa-asteita. Säästöä sähkölaskussa ja poltettavan puun määrässä helppo myös lähteä aamulla autolla liikkeelle kun ei tarvi ikkunoita skrapata eikä hytistä sormet jäässä kylmästä.

Itse taas kaipaan lunta ja sitä, että talvi näyttäisi talvelta. En oikeastaan palele kovin useinkaan ja kaipaan kirkkaita pakkaspäiviä. Pimeys on myös jo liikaa. 

Minä tykkään, kun kuura/ohut lumipeite, huurteiset heinät ja puut. Tykkään valosta, mutta nautin myös tästä hämärästä, pimeästä. Kaikki käy.

Näytä aiemmat lainaukset

asianajaja, N54 ja nro 23131: Kun on itse ollut jo kolme viikkoa vaille 19-vuotiaana asunnoton, rahaton ja työtön, niin ei se kaikki, mitä silloin koki ja tunsi, häviä varmaan ikinä sydämestä. Tai ehkä sitten, jos on niin muistisairas, ettei muista enää kuin lapsuusvuotensa. Koko aikuiselämäni mä olen ollut lähisukulaisiani lukuunottamatta läheisempi sellaisten ihmisten kanssa, joilla ei ole elämässään mennyt hyvin, kuin niiden kanssa, joilla on aina mennyt hyvin.

Ymmärrän myös hyvin ihmisiä, joille on jäänyt jostain menneisyydestään jokin trauma, mikä vaikuttaa heihin koko heidän elämänsä. Mä olin onnekas, kun pystyin kääntämään kokemukseni voimavaraksi. Nimenomaan onnekas, koska toisinkin olisi voinut käydä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sivusta tämä:

Jos kyseessä on kuulumisten ketju, miksi rumasti herjataan toisten kommentteja. Mummoilla on varmaan erilaiset päivät kuin nuoremmilla. Eihän nuortenkaan kuulumisia lytätä? Joku kuuntelee radiota. Ok. Toinen laittaa joulukortteja. Ok. Kolmas leipoo, neljäs tekee käsitöitä, yksi kertoo opinnoistaan, toinen työpäivästään. Ok ja ok. Erilaisuus on rikkaus. 

Kirjoitellaan kuulumisia, ne kellä on. 

Sukkapari alkoi mulla. Emmerdalea odotellessa.

Samaa mieltä. Vilkaisin päivän aikana ketjua ja joku oli kirjoittanut Ukrainan tilanteesta. Toinen sitten kommentoi, että miten tuo liittyy kuulumisiin. En käynyt nyt katsomassa, oliko kommentit poistuneet vai ei, mutta mun mielestä kuulumisia ei ole vain se, mitä tekee, vaan myös se, millaisia asioita pohtii. 

23149/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hyasintin tuomaan jouluista tuoksua. Löysin kaupan valikoimasta violetin valmiiksi aukinaisen niin otin sen. Sinisissä / violeteissa on kuulemma voimakkain tuoksu. Ja kyllähän tuo tuoksuu ihanasti.

Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on noin muuten ollut vähän tylsä päivä. Aamupäivällä siivoilin reippaana ja kävin viemässä roskapusseja. Yksi pussi mahtui taloyhtiln sekajäteroskikseen ja loput toin takaisin kotiin. Ajattelin sitten, että no okei, vienpäs sitten pahviroskat. Avasin pahviroskiksen kannen ja ihan täynnähän se oli. Joten pahvienkin kanssa takaisin kotiin. Mulla tulee aika paljon metallijätettä (kissan ja koiran ruokapurkit plus sitten muu, mitä itse säilykkeitä käytän). Metallijäteroskis on tuolla kauempana, joten ajattelin käydä koiran kanssa päivälenkillä katsomassa, mahtuuko edes sinne mitään. Vaan eipä tuo vanha jääräpää halunnut käydä kuin vähän matkan päässä pissalla ja vaikka miten yritin houkutella, niin u-käännös ja takaisin kotiin. Pahviroskis ei ole ikinä sen jälkeen, kun hommattiin molokki, jossa on vain postiluukun kokoinen aukko, ollut täynnä. Siitä kun ei saa edes taiteltuna mitään isompaa pahvilaatikkoa luukusta sisään. Mutta nyt se oli. Onkohan ihmiset kovastikin tilailleet kaikkea joulua varten ja sen vuoksi sekin molokki ihan täynnä? Metalliroskiksessa on se riski, että joku on tunkenut sinne taas muutakin metallia kuin kierrätysmetallia. Tai vaikka olisikin siihen roskikseen kuuluvaa, niin on ehkä niin isoja, että sekin saattaa olal täynnä. En viitsinyt enää lähteä katsomaan. Huomenna tyhjennetään sekajäteroskikset ja käyn silloin katsomassa tuolta kauempaa ilmoitustaululta, milloin muita roskiksia tyhjennetään. 

Mutta joo, kävin kurkkaamassa eläkeyhtiön sivuilta, paljonkos mun eläke tulee lopulta olemaan. Vaikka mulla se 0-tuntisoppari onkin heinäkuun loppuun asti, niin uskon - ja toivon - ettei mua töissä enää mihinkään tarvita. Ei se nyt suuren suuri ole, mutta riittää mulle ihan hyvin. Siskoni kanssa just viikonloppuna juteltiin eläkkeistä ja hän sanoi, että kun hänellä on autoa, kesämökkiä yms, niin oli pakko olla ylimpään eläkeikään asti töissä. Kuluja kun niin paljon enemmän kuin vain oma masu ja asunto. 

Näytä aiemmat lainaukset

23159: "Aion jatkaa kunnes ketju kuolee. Muut ovat samaa mieltä. He jatkavat vuorollaan. Emme lopeta koskaan. Sinä sallit ajojahdin. Sinä huomauttelit ilkeästi. Sinä ajoit pois. Omit ketjun itsellesi, vaikka se on vauva-palstan, ei sinun. Lisäksi törkeästi kehut itseäsi ja olet epärehellinen edelleen. "

Vai niin :D Näen jo mielikuvissani, miten vuonna 2045 täällä ei enää kirjoittele muut kuin minä. Ikävissäni ja vanhuuttani Pitkistä, asianajajaa, kukkakimppua ja muita huhuillen. Mulla ei nimittäin ole aikomustakaan lopettaa tässä ketjussa kirjoittelua. Jos kaikki muut lopettaa, niin ehkä tästä ketjusta tulee mun viimeisten elinvuosieni päiväkirja :D

Vierailija
23152/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kävelyreitti ja sää. Leutoa ja pieni tuuli raikasti menoa, jouluvalot tuikki kauniisti pihoissa, niin ihana jouluntunnelma ja tämä aika. 

Vierailija
23153/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

23159: "Aion jatkaa kunnes ketju kuolee. Muut ovat samaa mieltä. He jatkavat vuorollaan. Emme lopeta koskaan. Sinä sallit ajojahdin. Sinä huomauttelit ilkeästi. Sinä ajoit pois. Omit ketjun itsellesi, vaikka se on vauva-palstan, ei sinun. Lisäksi törkeästi kehut itseäsi ja olet epärehellinen edelleen. "

Vai niin :D Näen jo mielikuvissani, miten vuonna 2045 täällä ei enää kirjoittele muut kuin minä. Ikävissäni ja vanhuuttani Pitkistä, asianajajaa, kukkakimppua ja muita huhuillen. Mulla ei nimittäin ole aikomustakaan lopettaa tässä ketjussa kirjoittelua. Jos kaikki muut lopettaa, niin ehkä tästä ketjusta tulee mun viimeisten elinvuosieni päiväkirja :D

Sun kanssa me sitten väännetään onko kaunis ilma vai ei. Ja kuka on paras meteorologi. 😂 Kun mäkään en lopeta.  Virkistävä tulevaisuus tiedossa. Vaikka ap väsyis, mä en koskaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Sun kanssa me sitten väännetään onko kaunis ilma vai ei. Ja kuka on paras meteorologi. 😂 Kun mäkään en lopeta.  Virkistävä tulevaisuus tiedossa. Vaikka ap väsyis, mä en koskaan.

No näinpä. Tää ketju on vähän kuin piipahtaisi kavereiden kanssa kahville. 

Vierailija
23155/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ole hiljaa. Se on ainoa keino. Opi jo.

Vierailija
23156/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on paha juttu. Narsisti ei kykene muuttumaan. Kuva itsestä on epärealistinen ja vääristynyt. Megalomania jyllää. Kritiikinsieto on nolla. Sairaudentunne on nolla. Ei ole autettavissa nykypsykiatrian keinoin. Voi vaan miettiä, mikä on lapsuus ollut, kun lopputulos on karmea muitten kiusaaja.

Vierailija
23157/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää tuo, kun äitini joutuu odottamaan niin kauan tuolla korjaamolla. Tunnista toiseen. Ei lähellä mitään paikkaa mihin mennä. Miten voikin kestää noin kauan tuo kaikki. Tämä harmittaa nyt. Kaupunki on siitä hyvä, että on jokin paikka lähellä missä odottaa ja en tarkoita sitä yli kallista kahvilaa. Menisi nyt sentään tuo auto edes katsastuksesta läpi. Muuten hukkaan koko päivä menee. Nuo autot ärsyttävät aina välillä, kun tuntuu, ettei mikään niiden osalta enää riitä. Toki kai, kun ovat mitä ovat niin tämä ongelmien määrä tuskin pienenee jatkossakaan. 

Auto meni korjauksen jälkeen läpi ja oli vähän jo pakko mennä, kun oli jo jälkikatsastus kyseessä. Hylättiin ensimmäisellä kertaa. Näin eteenpäin tuossakin asiassa ja ehkäpä melko edullinen käynti, kun mitään kovin isoa määrää osia ei tarvinnut vaihtaa. 

Vierailija
23158/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken Rustassa.ostin pari tontua ja punaset verhot keittiöön.

Vierailija
23159/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin äsken Rustassa.ostin pari tontua ja punaset verhot keittiöön.

Eikä? Mekin ostettiin eilen kaks puolimetristä tonttua: Oskari ja Anelma. Yllätys oli meille molemmille. Mies viel väittää, ettei ole yhtään  'jouluihminen' :) Oli kakkoskodissakin laittanut joululiinoja pöydille.

Vierailija
23160/23191 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa,  että kuulumisia on myös,  jos 24/7 ei kykene ajattelemaan muuta kuin Dorista.  Häirikön koko elämä on Doris ja jos Doris lähtee,  ei Häiriköllä ole enää elämää.  Ollaan mukavia ja annetaan Häirikönkin kertoa Doriksen täyttämästä elämästään 😊

Onkohan kukaan kysynyt Dorikselta, tahtooko hän olla noin iso osa, 24/7 jonkun elämää?

Ketju on lukittu.