Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20839)

Vierailija
20761/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhurille ja kaikille meille päivän musiikkia tähän vielä yksi biisi:

Pihasoittajat: Puutarhurin laulu

Minä ruusun istutan tarhaani jalon, vahvarunkoisen

ja kun ruusu nuppunsa aukaisee koko päivän iloitsen.

🍃🍂

Vierailija
20762/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan tuon omppopuu-laulun, alkoi heti soimaan mielessä.

Tämän aamun lintuystäviä pihassa: pähkinähakki, kaksi harakkaa, talitiaisia, pieni ruskea lintu, tikka ja sitten lintujen kaverina orava.

Mukavaa päivää kaikille 🍃🍂

Aloititko ruokinnan jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20763/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta!

Mikä haaste onkaan elää läsnä olevaa aikaa. Tänään kuolee samalla, kun olemme huolissamme huomisesta tai kadumme eilistä.

- Anne Wilson Schaef

Hyvää omannäköistä päivää tänään jokaiselle!

Tuopa on hyvä muistutus, jokaiselle jotakin. Kaikilla meillähän on omat tapamme elää. Toisilla kuluu päivät pääksytysten ilkeilemällä häirikkönä palstalla, toisilla on oikeaa elämää huolineen ja murheineen, iloineen. Mutta: Väliaikaista kaikki on vaan.

Toisilla kuuluu vuodet ketjuja perustaen ja valheita keksien. Miestä poisajaen.  Palstamumelojen kanssa jaaritellen. Se vasta on elämää!

Mä en taho ilkiöitä kaveriks! Kivoja on tarpeeks.

Vierailija
20764/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan tuon omppopuu-laulun, alkoi heti soimaan mielessä.

Tämän aamun lintuystäviä pihassa: pähkinähakki, kaksi harakkaa, talitiaisia, pieni ruskea lintu, tikka ja sitten lintujen kaverina orava.

Mukavaa päivää kaikille 🍃🍂

Aloititko ruokinnan jo?

Meillä on ollut pari pakkasyötä, niin olen heittänyt vähän siemensekoitusta pihanurmelle, kun tiaiset tulivat jo kyselemään. Pähkinähakki ja orava tykkäävät sembramännyn kävyistä. Ensi viikolle on ennustettu leudompaa säätä niin ehkei ihan vielä tarvi aloittaa talviruokintaa.

Vierailija
20765/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää  nuori voi olla mode, eli töissä Sanomalla! Tekee kotona töitä. Siksi saa paljon poistettua.

Vierailija
20766/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää  nuori voi olla mode, eli töissä Sanomalla! Tekee kotona töitä. Siksi saa paljon poistettua.

Laittakaa viestiä ylläpitoon. Mä laitoin jo. Poistetut viestit lähipäivinä takaisin! Ja ketjun nimi.

Hankitaan poistajalle potkut! Miksi ei voi estää???

Niin sä laitat viestiä hänelle eli ylläpidolle? Mikä järki siinä on? Tuohon työhön on vaikea saada ketään, ei ne potkuja anna mummojen valitusten vuoksi. Trollit kuuluu tähän konseptiin.

Vierailija
20767/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään yli kaiken Nälkämaan laulusta, olisko ollut musiikkina elokuvassa Kahdeksan surmanluotia?

Vierailija
20768/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa viestiä ylläpitoon. Mä laitoin jo. Poistetut viestit lähipäivinä takaisin! Ja ketjun nimi.

Niin sä laitat viestiä hänelle eli ylläpidolle? Mikä järki siinä on? Tuohon työhön on vaikea saada ketään, ei ne potkuja anna mummojen valitusten vuoksi. Trollit kuuluu tähän konseptiin.

Jos tää ketju osoittautuu hankalaksi ja työllistäväksi, tämä poistetaan kokonaan. Ylläpidon aika ei riiä kaikkeen ja turhat karsitaan. Hyppikää vain yli, niin ne kehoittaa ja minä olen samaa mieltä.

Vierailija
20769/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne, ah, tänne on kaipaus kerta, täällä on kaikki, mi kallista on.

Niin kaunis maakuntalaulu. Minunkin mummula ja äitini synnyinpaikka on Keski-Suomessa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään yli kaiken Nälkämaan laulusta, olisko ollut musiikkina elokuvassa Kahdeksan surmanluotia?

Mä tykkään tuosta myös. Kaunis ja koskettava laulu. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne, ah, tänne on kaipaus kerta, täällä on kaikki, mi kallista on.

Niin kaunis maakuntalaulu. Minunkin mummula ja äitini synnyinpaikka on Keski-Suomessa.

"... tänne ma toivon hautanikin". Ai hitto, nyt nousi kyyneleet silmiin. Taidan lähteä viemään koiran päivälenkille. 

Vierailija
20772/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo nimittely laardivalaiksi paljastaa, että trolli on kauan palstalla häiriköinyt mies. Yli 50 vuotias jo! Vihaa suomalaisia naisia. Häiriköi kuulemma ensin toisella foorumilla ja nyt täällä.

Hänen keskustelutyylinsä kyllä tunnistaa. Nuori poistelija on myös hänen näppäimistöltään.

Olen kuullut nuorten poikien puhuvan laardivalaista ja taistelunorsuista, kun puhuvat lihavista naisista. Yläkouluikäisten.

Vierailija
20773/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko: Maan päällä paikka yksi on, Lapsoset ketterät kotohaasta, Äiti leipoo hymyellen, Koivun oksaa korkealle teki peippo pesän, Jo valkenee kaukainen ranta, Halk illan ruskon auerman... niin paljon ihania

Vierailija
20774/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo nimittely laardivalaiksi paljastaa, että trolli on kauan palstalla häiriköinyt mies. Yli 50 vuotias jo! Vihaa suomalaisia naisia. Häiriköi kuulemma ensin toisella foorumilla ja nyt täällä.

Hänen keskustelutyylinsä kyllä tunnistaa. Nuori poistelija on myös hänen näppäimistöltään.

Olen kuullut nuorten poikien puhuvan laardivalaista ja taistelunorsuista, kun puhuvat lihavista naisista. Yläkouluikäisten.

Mistähän ne nuoret pojat oppinsa ottaa? Mietihän sitä.

Vierailija
20775/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tympeä olo, ei ole ketään edes kenelle soittaa, poikani joka asuu puolen kilmometrin päässä en ole nähnyt pariin vuoteen, aikuinen ukko, soittaa vaan sillon tällön muita omaisia ei sitten olekkaan.

Mietin miksi yleensä elän?

Vierailija
20776/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää ketju osoittautuu hankalaksi ja työllistäväksi, tämä poistetaan kokonaan. Ylläpidon aika ei riiä kaikkeen ja turhat karsitaan. Hyppikää vain yli, niin ne kehoittaa ja minä olen samaa mieltä.<

Yksi hoitaa ja tekee vielä muutakin kuin ylläpitoa. Tekoäly apuna ja saattaa joskus joku tuurata. Näin on toisessa isossa lehdessä, jossa mun ystävän lapsi teki moden hommia. Viestintää ja mainontaa päätyönä, modettaminen oli vain kun aikaa riitti.

Vierailija
20777/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kaipaan Mauritiuksen kuulumisia. Ja monen muun mukavan.

Niiden, jotka uskoo Dorikseen, eikä tähän valehtelevaan jankkaajaan. En asu lähelläkään Päijät-Hämettä, en valehtele, en ilkeile. En ruoki trollia, ohitan tyhmät viestit, ilmiannan asiattomat. Ne muutamat viestit, jotka kirjoitin nimelläni eilen, poistettiin. Tämän päiväiset tallessa, osa. 

En ymmärrä, miksi Dorishullu jatkaa ja jatkaa, pakkomielteisesti. Kateutta varmaan. Maalittaa keräten valheellisesti monen eri kirjoittajan viestit. Mitään selkeää, todistettavaa syytöstä ei Dorista kohtaan ole. Vain valheita.

Vuosia tämä ketju sai jatkuakin mukavana, kaikkien tavallisena kuulumisten ketjuna. Jotenkin uskoin, että useimmat tahtoivat jatkuvan niin. No. Trolli tahtoi toisin

Oikeita Mauritiuksen kuulumisia kaipaan. Irlannin tarinoita lukiessa voi itsekin nojatuolimatkailla. Katsoin huvikseni matkoja yks päivä netissä, johan alkoi mainoksia ilmestyä mun silmille.

Vierailija
20778/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa narsismista, vertaistarinoita sekä terapeuttisia keinoja selviytymiseen löytyy kirjasta

Jenni Kiviniemi, Hyvästit narsistille  - Tervetuloa oma elämä.

Valheille rakentuneen elämän tuska.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontulan seniorikeskuksessa järjestetään vanhuksille seksi- ja itsetyydytysinfopäivä. Kotihoito ja hoitolaitokset ovat toivoneet tällaista. Ovat neuvottomia vanhusten seksuaalisuuden kanssa. 

Onpa hyvä uutinen. Hoitajat ja omaiset tuonne, viekää vanhuksia myös, niitä jotka jaksavat lähteä.

Seksuaalisuus ei häviä koskaan, sen voima on valtava. Terveyshyödyt merkittäviä ja mikä ilon lähde se on. 

Muualla tähän suhtaudutaan avoimesti. Tässä ketjussa ei. Miettikääpä miksi?

Minusta tuo on ihan järkevää. Muistan hyvin itsekin nuorena sairaanhoitajana vanhainkodissa, että ei sitä oikein osannut suhtautua siihen, että joku papparainen väkisin änkesi jonkun mummon sänkyyn. Ja siis nimenomaan vastoin sen pelokkaan mummon tahtoa. Muistan niiltä ajoilta myös yhden muistisairaan mummon, jolta kaikki estot oli kadonneet ja joillekin vähän skarpimmille vanhoille miehille oli pakko antaa lupa pitää huoneensa ovea lukossa, jotta se mummo  ei päässyt huoneeseen. Ainakaan 1980-luvun puolivälissä sairaanhoito-opistossa ei annettu mitään valmiuksia siihen, miten tuollaisissa tilanteissa pitäisi toimia. Joten pidän ihan hyvänä sitä, että nyt annetaan jo aiheesta tietoa. 

Mitä noin muuten tulee tuohon Kontulan seniorikeskukseen, niin siellähän tämän tapaisia on ollut ennenkin. Mutta vanhuksille on täysin vapaaehtoista päättää, osallistuuko vai ei. Yksi kaverini oli siellä pari vuotta sitten muutaman kuukauden kuntoutuksessa eikä häntä väkisin viety siellä yhtään minnekään. 

Vierailija
20780/20839 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mumelot, pelottaako? Olen töissä, mutta olenko Sanomalla vai muualla viestinnässä?  Vai olenko vartioimassa  sinunkin nettiliikennettä? Vai peräti nettipoliisi? Vartija? Siinäpä pulma.

Ai että pelottais? Säälittää tommonen poloinen. Olen nuoresta asti ollut äreiden ukkojen kanssa töissä, ei hetkauta tommoset tyhjän jauhajat, tuuliko näppiäsi heiluttaa???

Kaljakuppilassa töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän