Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20839)
Vierailija kirjoitti:
Täältä jää monilta lukematta varmaan paljonkin viestejä, jotka poistuvat. Harva meistä päivystää aamusta iltaan. Joskus tekee mieli 'lainata' jonkun kommenttia, hups. Kadonnut on.
Naapuri tuli lehtipuhaltimen kanssa heilumaan :( minkäs vuoden turhake tuo olikaan?
Maa kuurassa, kirkas auringonpaiste. Syyspäivä kauneimmillaan!
Viikonlopputerkut kaikille
Vierailija kirjoitti:
Jaaha täytyy taas kertoa kuulumiset uudestaan.Eli eilen olin ulkona paljon. Kävelin ja pyöräilin. On ollut kiva fiilis nyt ja äidillenikin kuuluu parempaa. Käveltiin myös yhdessä lenkki. Eilen oli todella hieno ilma ja aurinkoista sekä lämmintä. Haravoin jo eilen vähän.
Tänään kävin kaupassa pitkästä aikaa ja alennuksessa sentään jotain. Sitten puutarhamyymälästä ostin neljä ruusua neljällä eurolla. Hyvä tarjous. Istutin ne jo ja haravoin taas lisää sekä ajoin vielä ruohon. Tässä välissä myös pitkä kävely. Tänään hieman kylmä tuuli ollut, mutta aurinkoista muuten. Hyvä päivä tämäkin.
:) kiva odotella kevättä ja katsoa, mitä puutarhasta milloinkin nousee.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Huomenta! Kai se on uskottava, että talvi tulee. Aamulla olisi tarvinnut jo kaulahuivia ja pipoakin, kun kävin koiran kanssa ulkona. Sormikkaat mulla on ollut jo monena aamuna, kun ei sorminivelet tykkää kylmästä. Kenkätelineessä on sandaalit ja muita kesäkenkiä, joten nyt voisi olla hyvä viikonloppu laittaa kesävaatteet "naftaliiniin" ja ottaa talvivaatteet esille. Hellemekkoja, shortseja yms tuskin tarvitsee taas vähään aikaan.
Tavalliseen tapaan katselen Ylen aamulähetystä aamukahvia juodessani. Ensi yö on asunnottomien yö ja telkkarista tulee juttua asunnottomuuden lisääntymisestä. Kylmää kyytiä. Jopa työssäkäyviä on asunnottomina, kun palkka on pieni eikä tarpeeksi edullista asuntoa yksinkertaisesti löydy. Ja vaikka asunnottomista yli puolet onkin nk piilotyöttömiä eli pääsevät majailemaan jonkun sukulaisen tai tuttavan sohvalle, niin ei sekään mitään herkkua ole olla jatkuvassa lähtövalmiudessa ja koko omaisuus repussa ta
Ja korjaus tähän eli ei "piilotyöttömiä" vaan piiloasunnottomia :D
Pyykkipäivä. Kiva perjantai. Pizzaa uuniin ja jäätelöä.
Puolukat paleltui, onneksi on talven tarpeiksi jo kerätty. Huomenna poiketaan päiväseltään mökillä. Käännetään vene ja hyvästellään. Näkemiin keväällä.
Syysloma onneksi kohta ohitse.. siis ei minulla, mulla ollut töitä koko viikon mutta naisella on lomaa. Tähän mennessä nainen on juonut joka ilta vähintään 6-8 annosta, eilen sitten joi viiniä ja olutta niin paljon ettei meinannu pystyssä pysyä. Voisin veikata että jos tämä jatkuu niin syyslomansa muistaa siitä että erottiin.
Vierailija kirjoitti:
Päivän mietelause: Niinkuin aalto uittaa aallon yli valtameren, niin selviämme mekin, toinen toistamme tukien.
Minä toivon, että joku lukisi mulle runoja ja sanomalehteä, jos muistisairaus tulisi. Kerroinkin eilen jo musiikkiasiaa.
Doris
Äidin ihan viimeisinä viikkoina mietin, miten voisin äitiä vielä ilahduttaa. Kun ei hän enää muistanut, kuka minä olin tai edes sitä, että oli koskaan mennyt edes naimisiin tai muuttanut Helsinkiin. Eli päänsä sisällä lapsuutensa kodissa Keski-Suomessa. Ei juuri enää puhunutkaan mitään vaan makasi vain sängyn pohjalla. Sitten keksin. Olihan mulla kännykkä ja aloin näyttää siitä äidille hauskoja kissavideoita. Yksi viimeisiä hyviä muistoja äitini loppupäiviltä oli, miten hänen silmänsä kirkastuivat ja hän jopa nauroi ääneen hassuille kissavideoille. Ennen muistisairauttaan äiti ei takuulla olisi osannut toivoa viimeisiksi elinpäivikseen kissavideoita, kun ei koskaan ollut edes nettiä käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä jää monilta lukematta varmaan paljonkin viestejä, jotka poistuvat. Harva meistä päivystää aamusta iltaan. Joskus tekee mieli 'lainata' jonkun kommenttia, hups. Kadonnut on.
Naapuri tuli lehtipuhaltimen kanssa heilumaan :( minkäs vuoden turhake tuo olikaan?
Maa kuurassa, kirkas auringonpaiste. Syyspäivä kauneimmillaan!
Viikonlopputerkut kaikille
Samoin, perjantai on aina ollut kiva päivä.
Äidin ihan viimeisinä viikkoina mietin, miten voisin äitiä vielä ilahduttaa.
En nähnyt vaivaa olla luonaan. Lähellä. Tiesin siis, että kuolee viime viikkoina.
En halunnut olla hänen kanssaan.
Kun ei hän enää muistanut, kuka minä olin tai edes sitä, että oli koskaan mennyt edes naimisiin tai muuttanut Helsinkiin.
Mitä vit... sillä oli välii samoin kuin sun v..ulla.
Olihan mulla kännykkä ja aloin näyttää siitä äidille hauskoja kissavideoita. Yksi viimeisiä hyviä muistoja äitini loppupäiviltä oli, miten hänen silmänsä kirkastuivat.
Sun äiti on sua hoitanut paskaper.e huutavana. Ei susta mitään iloa ollut.
Mistä - etänä- niitä kissavideoita ja kuka ja millä niitä videoita sit näytti?
Vierailija kirjoitti:
Syysloma onneksi kohta ohitse.. siis ei minulla, mulla ollut töitä koko viikon mutta naisella on lomaa. Tähän mennessä nainen on juonut joka ilta vähintään 6-8 annosta, eilen sitten joi viiniä ja olutta niin paljon ettei meinannu pystyssä pysyä. Voisin veikata että jos tämä jatkuu niin syyslomansa muistaa siitä että erottiin.
Juoppo nainen on kauhea. Lihoo, haisee, riitelee. Eroa ennen kuin mielenterveytesi menee. Saat elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä? Onko ennen juonut noin paljon? Hiitoon? Onko suhde ohi vai korjattavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoppo nainen on kauhea. Lihoo, haisee, riitelee. Eroa ennen kuin mielenterveytesi menee. Saat elää rauhassa.
Juoppo mieskin on kauhea. Tasapuolisuuden nimissä.
Muistan tuon omppopuu-laulun, alkoi heti soimaan mielessä.
Tämän aamun lintuystäviä pihassa: pähkinähakki, kaksi harakkaa, talitiaisia, pieni ruskea lintu, tikka ja sitten lintujen kaverina orava.
Mukavaa päivää kaikille 🍃🍂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehet ei liho laardivalaiksi niin kuin viinidaamit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Mikä haaste onkaan elää läsnä olevaa aikaa. Tänään kuolee samalla, kun olemme huolissamme huomisesta tai kadumme eilistä.
- Anne Wilson Schaef
Hyvää omannäköistä päivää tänään jokaiselle!
Tuopa on hyvä muistutus, jokaiselle jotakin. Kaikilla meillähän on omat tapamme elää. Toisilla kuluu päivät pääksytysten ilkeilemällä häirikkönä palstalla, toisilla on oikeaa elämää huolineen ja murheineen, iloineen. Mutta: Väliaikaista kaikki on vaan.
Toisilla kuuluu vuodet ketjuja perustaen ja valheita keksien. Miestä poisajaen. Palstamumelojen kanssa jaaritellen. Se vasta on elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehet ei liho laardivalaiksi niin kuin viinidaamit.
Rumasti kirjoitat, mutta kyllä lihoo. Osa. Niinkuin naisistakin. Osa juopoista on kyllä ihan tavallisen näköisiä, työssäkäyviä ihmisiä. Juomalaadut vaihtelee taloustilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mummeli katsoo täällä kivoja ja kauheita, vai mikä se nyt oli? Eilen jäi väliin. Kyllä Bruukki on kaunis.
Jospa kysyn taas: Miksi täällä poistuu niin paljon viestejä ja palautuvat taas? Kivoja tavan kuulumisia. Ketä ne häiritsee? Nuo vastailut toisten kommentteihin, keskustelut on mukavaa seurata. Vieraat ihmiset toisilleen vitsailee, vaihtaa kuulumisia, ruokareseptejä, kudontaohjeita. Kuka kadehtii? Kuka ilkeilee?
Nuori kostaa mummonsa puolesta. Mummon viestit oli monesti poistettu ja mummo pahoitti mielensä, lapsenlapsi kostaa hänen puolestaan. Näin on kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummeli katsoo täällä kivoja ja kauheita, vai mikä se nyt oli? Eilen jäi väliin. Kyllä Bruukki on kaunis.
Jospa kysyn taas: Miksi täällä poistuu niin paljon viestejä ja palautuvat taas? Kivoja tavan kuulumisia. Ketä ne häiritsee? Nuo vastailut toisten kommentteihin, keskustelut on mukavaa seurata. Vieraat ihmiset toisilleen vitsailee, vaihtaa kuulumisia, ruokareseptejä, kudontaohjeita. Kuka kadehtii? Kuka ilkeilee?
Nuori kostaa mummonsa puolesta. Mummon viestit oli monesti poistettu ja mummo pahoitti mielensä, lapsenlapsi kostaa hänen puolestaan. Näin on kertonut.
Elävä legendakommentti, tätä en usko. Selkeästi valikoidut viestit poistuu.
Jollain on hupsu harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenta!
Mikä haaste onkaan elää läsnä olevaa aikaa. Tänään kuolee samalla, kun olemme huolissamme huomisesta tai kadumme eilistä.
- Anne Wilson Schaef
Tuopa on hyvä muistutus, jokaiselle jotakin. Kaikilla meillähän on omat tapamme elää. Toisilla kuluu päivät pääksytysten ilkeilemällä häirikkönä palstalla, toisilla on oikeaa elämää huolineen ja murheineen, iloineen. Mutta: Väliaikaista kaikki on vaan.
Toisilla kuuluu vuodet ketjuja perustaen ja valheita keksien. Miestä poisajaen. Palstamumelojen kanssa jaaritellen. Se vasta on elämää!
Ja täällä sinäkin viihdyt vuodesta toiseen palstanaisten kanssa. Nyt tosin huute
Kuluu työpäivät nopeasti kun on tätä puuhaa. Ja palkka juoksee. Teille ei kai makseta tästä? Ootte vähän kuin mun työkavereita. 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elävä legendakommentti, tätä en usko. Selkeästi valikoidut viestit poistuu.
Jollain on hupsu harrastus.
Just samaa mietin, j
Tää nuori poistaa aina Puutarhurin ja Doriksen viestit, muitakin kyllä. Ei lue, poistelee vaan. Vihaa mummonsa kiusaajia.
Huomenta!
- Anne Wilson Schaef