Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20392)

Vierailija
20061/20392 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaikki jaksot sarjasta Pieniä katastrofeja Teemalta.

Oli hyvä, samoin tanskalainen Sukupolvien salaisuudet.

Hyvää yötä!

Pienet katastrofit on se sarja.

Vierailija
20062/20392 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkasta ei tule hyviä ohjelmia enää. Pitää tarkkaan etsiä jos jotain hyvää löytäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20063/20392 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla vielä ulkoilin ja oli niin märkää, mustaa ja synkkää kun marraskuussa! Minkähänlainen talvi mahtaa tulla. 

Vierailija
20064/20392 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko Lammas ottaa tuota kiitos- ja välittämisasiaa vielä esille isäsi kanssa? Mietin itse, että varmaan kysyisin ihan suoraan, koska jäisi mietityttämään sitten kun hän on menehtynyt.

Olen usein tätä miettinyt, mutta sitten tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti saisin vaan paskaa niskaani. Pääsen helpommalla, kun en kysy mitään. Mua ei niinkään harmita se, millainen isä on ollut koko mun elämäni. Mua harmittaa se, että sisälläni joku pikkulapsi edelleenkin odottaa hyväksyntää. Olen yleensä järki-ihminen ja tiedän erinomaisen hyvin, että satutan vain itseäni, jos annan isälleni tilaisuuden vieläkin loukata mua jollain tavalla. Aikoinaan, kun äidin muistisairaus oli pahimmillaan ja mä lopulta menin työterveyslääkärille, kun mun verenpaineet oli taas jatkuvasti luokka 230/170 (mullahan on jo kerran revennyt valtimo korkeiden verenpaineiden takia j aon lääk

Meillä kaikilla on se sisäinen lapsi sisällämme. Se, joka lähtökohtaisesti kaipaa hellyyttä, hyväksyntää ja rakkautta. Jos niitä ei vanhemmiltaan saa, se jää ikään kuin vaille jäämisen kipuna psyyken käsiteltäväksi, ja usein tuntuu suruna vielä vanhanakin. Kun hyväksyt että sinussakin on se pohjimmiltaan herkkä, hauras ja haavoittuva puoli itsessäsi, niinkuin meillä kaikilla, voit rauhassa olla oman tunteesi kanssa. Hyväksyen inhimillisen tunteesi ja kaipauksesi. Olla vain, ja hyväksyä. Älä siis yritä peittää tai poistaa tunnettasi, se nimittäin karkaa mieleen joka tapauksessa. Kun hyväksyt sen, sen voima pikkuhiljaa hälvenee. Niin siinä vain käy. Ja lopulta huomaat, että pääset voittajana maaliin! 

Vierailija
20065/20392 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle radio suomessa tulee nyt kamalaa musiikkia, taas Lautturi soi. Onneksi kaupassa kuulee usein ihanaa kauniimpaa ja positiivisempaa musaa. Ihmettelen toimittajien musavalintaa ohjelmiin.

Vierailija
20066/20392 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas, isäsi persoonallisuuteen et voi vaikuttaa. Mutta siihen voit, että arvostat itse itseäsi, hyväksyt inhimilliset tunteesi ja haavoittuvuutesi. Sinä olet välittävä ja inhimillinen ihminen. Vaikkei isäsi osaa osoittaa normaalia empatiaa sinua kohtaan, voit olla ylpeä siitä, että sinulla se taito on muita kohtaan. Viikset ylöspäin vain! 

Sama

Vierailija
20067/20392 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaalle voin todeta, että ymmärrän sinua. Meillä hieman samoja kokemuksia.

Vierailija
20068/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupanot tehty ja nyt pesulle ja haravoimaan, sitten kaalilaatikkoa uuniin ja Emmerdalea odottamaan. Olispa taas aamu.Iloa. Valoa. Kynttilöitä. Tsemppihalit kivoille!

Vierailija
20069/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pyyhkinyt pölyjä mun dildohyllyltä. Mustissa näkyy niin hyvin, käytän vaan muutamia, ne ei pölyynny. Kirjoitin jo joulukortit ja pääsiäskortit. Ja vappukortit. Kiva tehdä rauhassa. 

Vierailija
20070/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaikki jaksot sarjasta Pieniä katastrofeja Teemalta.

Oli hyvä, samoin tanskalainen Sukupolvien salaisuudet.

Hyvää yötä!

Sukupolvien salaisuudet katsoin Teemalta. Loistava sarjs. Teemalla tulee muutenkin hyviä sarjoja, leffoja. Höhlä on keksinyt taas 'uuden tavan tyhmäillä täällä, ei huomioida lainkaan. Monet elokuvat kestää monta katselukertaa, vanhemmat paremminkin, luulen.

Ruoste soi radiossa, loistava biisi. Tänääbän käyn vielä puolukassa, alkaa olla kyllä talven varalle tarpeeksi. Kahvi tuoksuu. 

Lammas, on sulla melkonen isä. Koita nyt elää tuommosen kanssa. Jutteletteko siskon kanssa näistä asioista? Ovatko lapsesi isoisän kanssa tekemisissä, millainen suhde heillä on?

Mukavaa päivää kamut

Doris

Vierailija
20071/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdin tässä elämää ihan yleisesti. Puuttumatta ketjun historiaan, joka lienee kolmisen vuotta vanha. Huomasin ketjun iltapäivälehden mainoksesta. Kirjoitan blogin tässä samalla, koska ihmettelen tätä otsikkoa sen harvinaisuuden ja samalla tavallisuuden tähden. Milloin viimeksi kuka kysyi Sinulta: Mitä sinulle kuuluu? Ja kuunteli kiinnostuneena vastauksen. Milloin itse kysyit? Aidosti haluten tietää, kuunnellen vastauksen. Ja mitä merkitseekään, että Sinulle on isolla kirjaimella? Se kysymys on juuri Sinulle. The kysymys. Ymmärräthän sen tärkeyden. Kuka vaan ei kysy keltä vaan, vaan Sinulta.

Terveisin Doris.

Enkö vaan olekin ainutlaatuinen ?

Kielenkäyttöä täytyy vielä treenata.

Vierailija
20072/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortteja kaupassa jo katselin, en ostanut. Joulusuklaathan tuli jo syyskuussa. Hintaa on noilla.

Halloween-juhliin tuli kutsu. Asu vapaa, mutta suositellaan teema-pukeutumista, koska paras palkitaan. Elävää musiikkia, tuttujen miesten bändi soittaa. Mukava katkos kaamokseen.

Vierailija
20073/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppareissu tänään. Viikonlopulle asti ostokset tehdään, niin ei tarvitse ruuhkiin mennä. En tykkää noista jättikaupoista, tuntuu, että ilma loppuu. Ja vielä ruuhka-aikaan välttelen todella. Muistan kerran, kun kerran jostain syystä poikkesin cittariin jouluaattoaamuna. Poikkesin ja poikkesin. Ihmisiä oli sadoittain, kärryt kukkurallaan ja ilmeet myrtsinä. Se siitä joulurauhasta :(

Vierailija
20074/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas, isäsi persoonallisuuteen et voi vaikuttaa. Mutta siihen voit, että arvostat itse itseäsi, hyväksyt inhimilliset tunteesi ja haavoittuvuutesi. Sinä olet välittävä ja inhimillinen ihminen. Vaikkei isäsi osaa osoittaa normaalia empatiaa sinua kohtaan, voit olla ylpeä siitä, että sinulla se taito on muita kohtaan. Viikset ylöspäin vain! 

Sama

Tämä oli kannustava viesti.

Eri

Vierailija
20075/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdin tässä elämää ihan yleisesti. Puuttumatta ketjun historiaan, joka lienee kolmisen vuotta vanha. Huomasin ketjun iltapäivälehden mainoksesta. Kirjoitan blogin tässä samalla, koska ihmettelen tätä otsikkoa sen harvinaisuuden ja samalla tavallisuuden tähden. Milloin viimeksi kuka kysyi Sinulta: Mitä sinulle kuuluu? Ja kuunteli kiinnostuneena vastauksen. Milloin itse kysyit? Aidosti haluten tietää, kuunnellen vastauksen. Ja mitä merkitseekään, että Sinulle on isolla kirjaimella? Se kysymys on juuri Sinulle. The kysymys. Ymmärräthän sen tärkeyden. Kuka vaan ei kysy keltä vaan, vaan Sinulta.

Terveisin Doris.

Enkö vaan olekin ainutlaatuinen ?

Kielenkäyttöä täytyy vielä treenata.

Todellakin, kielenkäyttöä on harjoiteltava, lauserakenteiden puutteellisuus  ja hataruus, verbien puute, lauseenvastikkeiden väärä käyttö jne. Harjoittele ahkerasti! Kirjoittele vaikka johonkin ketjuun. Työniloa!

Vierailija
20076/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä ollaan vielä, pian on muutettava takaisin kaupunkiin talveksi. On niin pimeää ja märkää. Ja mitä kuuluu naapurin kukolle?  🐓  Eilen oli vielä hengissä, piti meitä yöllä hereillä kuten koko kesän. Tänään en ole kuullut. Aina tapetaan syksyllä. Niin tämäkin. 

Vierailija
20077/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että viestini jätetään, kun minusta  "pidetään" . No, kyllä eilenkin poistui myös minun viestini. 

Pyydänkin, että jos poistatat viestejäni niin älä poistata niitä missä kirjoitan koirastani, koska se oli minulle tärkein ja en tiedä miten olisin selvinnyt aikoinaan ilman sitä. Jos edes istuisin tässä ja nyt niin ehkä en olisi enää järjissäni tms. Se antoi minulle syyn taistella elämääni eteenpäin ja ennen koiraani ja sen jälkeen on ollut vaikeaa välillä ja vaikeampaa kuin sen eläessä. Kun koirani eli minunkin piti elää ja oli syy siihen aina jos asiaa miettii. 

Vierailija
20078/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä ollaan vielä, pian on muutettava takaisin kaupunkiin talveksi. On niin pimeää ja märkää. Ja mitä kuuluu naapurin kukolle?  🐓  Eilen oli vielä hengissä, piti meitä yöllä hereillä kuten koko kesän. Tänään en ole kuullut. Aina tapetaan syksyllä. Niin tämäkin. 

Mietinkin yksi päivä, mitä kiekujalle kuuluu? Oli hauskaa tarinaa, mutta ymmärrän, jossei jaksa innostaa joka aamu kuunnella.

Kieliopista palstalla: tämä ei ole mikään äidinkielen testi, missä arvosanoja jaetaan. Täällä saa kirjoittaa vapaammin, vaikka 'äikänope' kiristelisi hampaitaan. Vitsit: kekkasin just, hehän voisivat perustaa oman ketjun, jossa hifistelisivät possessiivisuffiksillaan vaimikäsenytoli???

Vierailija
20079/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti, että viestini jätetään, kun minusta  "pidetään" . No, kyllä eilenkin poistui myös minun viestini. 

Pyydänkin, että jos poistatat viestejäni niin älä poistata niitä missä kirjoitan koirastani, koska se oli minulle tärkein ja en tiedä miten olisin selvinnyt aikoinaan ilman sitä. Jos edes istuisin tässä ja nyt niin ehkä en olisi enää järjissäni tms. Se antoi minulle syyn taistella elämääni eteenpäin ja ennen koiraani ja sen jälkeen on ollut vaikeaa välillä ja vaikeampaa kuin sen eläessä. Kun koirani eli minunkin piti elää ja oli syy siihen aina jos asiaa miettii. 

Sun koirajutut on tosi kivoja, ja luontoasiat. Amiraalin juottojutut, perhosbaarit.

Torvelo saa päivän piristyksensä kiusaamalla muita, on siinäkin outo tapa tuhlata aikaansa. Säälittävää. Onneks mulla on muutakin elämää. Enkä kiusaa ketään. Käsityöpiiri aloittaa tänään. Syksyn kurssit kansalaisopistossa jäi väliin, joogaa, ranskaa ja jotain askartelua katselin aiemmin.

Vierailija
20080/20392 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat meistä kaikista, Samuli Putro

Vaude noita sanoituksia. Tavallinen keskiviikko. Illalla leffa. Kivaa piristystä, käydään kahvilla/oluella jälkeen päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi