Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten älykkäät kestävät tyhmempiä?

Vierailija
09.10.2022 |

-

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaviisas pitää itseään älykkäänä muttei saa polkupyörän ketjuja paikalle.

Vierailija
2/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestö romahtaa kaikkialla maailmassa

Vauvoja ei synny tarpeeksi maailmassa ja se tulee aiheuttamaan sotia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyden tutkijan ja professori Dr. Shanna Swan

on hulissaan syntyvyyden romahtamisesta maailman laajuisesti!

Tämä tulee aiheuttamaan globaalin vaaran ihmiskunnalle!

Lasten hankkiminen on moraaalinen velvollisuus

Vierailija
4/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut olemaan omissa ajatuksissani niin hyvin, että en edes kuule jonkun typeryksen jaarittelua. Yleensä he eivät odotakaan vastaamista, heille riittää että saavat itse olla äänessä. Aina tällaisia henkilitä ei voi välttää, jos on itse yhteiskunnallisesti aktiivinen. On kokousta ja muuta toimintaa - joihin osallistuu aina myös tyhmiä.

Vierailija
5/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs pystyy taantumaan tyhmemmän tasolle. Ilkeäluonteiset ihmiset ovat paljon suurempi ongelma.

Vierailija
6/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on muuttunut ja maailman väestö tulee romahtamaan koska vauvoja syntyy lian vähän

Moraalinen velvollisuus hankkia lapsia jos voi!

Maailman laajuinen ongelma!

Vierailija
7/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä=Ei katso samoja sarjoja kuin minä.

Vierailija
8/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään soimasin itseäni erilaisuudesta ja ulkopuolisuuden tunteesta, ajattelin että minussa on jokin vika.

Nyt ylläpidän vain pientä sosiaalista piiriä, jonka kanssa ajatukset operoivat samalla tasolla.

Vierailija
9/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs pystyy taantumaan tyhmemmän tasolle. Ilkeäluonteiset ihmiset ovat paljon suurempi ongelma.

Pystyy toki mutta pitkissä ihmissuhteissa (esim. työkaveruus, sukulaisuus tms) tämä alkaa turhauttaa mitä suurempi ero henkilöiden äo:n välillä on

Vierailija
10/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös taantunut ns. tyhmemmän tasolle mutta samalla tehnyt oivalluksen. Kukaan ei ole kaikessa älykäs. Tyhmällä voi olla käytännön älykkyyttä joka älykkäältä puuttuu täysin. Tavalliset ihmiset on paljon hauskempia ja rennompia. Ja etten itse aina ole ollenkaan niin älykäs kuin kuvittelen olevani, enkä edes kuvittele mutta kuitenkin.

Vierailija
11/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musk on nykyään ihan täysi pelle.

Vierailija
12/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin monta tapaa miten määritellä "älykäs" ihminen.... Mutta vaikeeta se välillä on, jos tätä palstaakin seuraa niin huomaa että täällä on TODELLA paljon kapeakatseisia yksinkertaisia ihmisiä jotka menevät kaikessa vain toisten mukana... Älykäs ihminen ei yleensä lähde mukaan kaikkeen mahdolliseen älyttömään toimintaan esimerkiksi jos katsoo nykyistä tilannetta... Ei niin älykäs ihminen on vietävissä.

Vierailija
13/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukutaidoton ei ymmärrä, että siitäkin aiheesta on kirjoja.

Vierailija
14/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Elän hyvin eristäytynyttä elämää. Työt teen etänä (ja suurimpana haasteena on sietää laiskoja ja työnsä ihan mitattavasti huonosti tekeviä kollegoja - etänä sitä kuitenkin voi just ja just sietää), ja pari ystävää on mutta he elävät tuhansien kilometrien päässä joten yhteydenpito on lähes yksinomaan sähköistä.

Ihmissuhde jossa kokee itsensä toisen vanhemmaksi (koska toinen ei vaan ymmärrä asioita yhtä nopeasti/ollenkaan kuin itse) ja jossa on ihan eri aaltopituudella kuin toinen on enemmän turhauttava kuin antoisa. Ns normaaliälyinen (äo 100) voi miettiä kuinka kauan jaksaisi viettää aikaa down-syndroomaisten seurassa (tyypillinen äo 60-70). Normaaliälyisen seura tuntuu 130-140 äo:n omaavalle samalta. Kyllähän niiden kanssa pärjää mutta se on todella väsyttävää, eikä siitä saa kovin paljoa takaisin itselleen. Ja jos valtaosa ihmisistä on näitä joiden äo on itseä kymmeniä pykäliä alhaisempi, lopulta mieluummin eristäytyy.

Vierailija
15/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaviisas pitää itseään älykkäänä muttei saa polkupyörän ketjuja paikalle.

Saanpas.

Vierailija
16/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musk on nykyään ihan täysi pelle.

Niinkö Igor!

Ai koska tukee Ukrainaa Starlink-internetillä

Starlink satelliittijärjestelmällä joiden vastaan ottamsien mahdollisis Ukrainassa heti sodan alkamisen jälkeen? Venäjä sanonut tämän olevan sotatoimi sitä vastaan!

Elon Musk tukee Ukrainaa miljoonilla dollareilla?

Siksikö?

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009113806.html

"Ukrainan puolustusvoimat käyttää Starlink-verkkoa tiedustelun tukena. Starlink-verkon kautta Ukrainan lennokkitiedustelu kykenee siirtämään hankkimansa tiedustelutiedon tehokkaasti eteenpäin, jonka jälkeen lennokki- tai tykistöiskut voidaan toteuttaa. Perinteiset tietoverkot ovat Ukrainassa monin osin tuhoutuneet tai vahvan häirinnän kohteena.

SpaceX:n perustaja Elon Muskin mukaan Starlink-verkko on toistaiseksi toiminut häirintäyrityksistä huolimatta."

https://www.verkkouutiset.fi/a/elon-muskin-starlink-verkko-tukee-ukrain…

Vierailija
17/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen kaikkia tyhmiä eli rokotettuja, maskinaamoja ja cuckrainan puolella olevia.

Niin yksinkertainen ratkaisu, mutta välillä on aika yksinäistä.

Hyvä esimerkki siitä, miten idi ootit pitävät itseään älykkäänä.

Vierailija
18/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään soimasin itseäni erilaisuudesta ja ulkopuolisuuden tunteesta, ajattelin että minussa on jokin vika.

Nyt ylläpidän vain pientä sosiaalista piiriä, jonka kanssa ajatukset operoivat samalla tasolla.

Sama. Kuvittelin aina, että minussa on jotain vikaa, kun en pystynyt näkemään asioita yhdeltä kannalta enkä pinnallisesti. Halusin pyöritellä asioita ja miettiä taustoja sekä syy-seuraussuhteita.

Olin hyvin vihainen pitkään. Terapeuttini mukaan ihmiset turhautuvat ja hermostuvat, kun eivät tule kuulluiksi. Kun muut jauhavat tosi-tv:stä ja saippusarjoista sekä kuvaavat naamaansa someen, toiset eivät löydä samaistumiskohtaa ja tuntevat olevansa ulkopuolisia. Kääntäen, minä keskustelisin yhteiskunnallisista asioista, historiasta ja tieteestä mielelläni mutta muut eivät jaksa kuunnella ja yhteiskunnalliset hommat ovat lähinnä Mannerheimintiellä pötköttelyä.

Minulle suositeltiin kolmen eri psykologin lausunnoissa yliopisto-opiskelua ja terapeutti vahvisti tämän. En usko, että olen sen älykkäämpi kuin muutkaan mutta ainakin lipastossa saa keskustelua aikaan samanhenkisisten kanssa. Olivat he sitten älykkäitä tai ei.

Vierailija
19/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti älykkäät harvemmin pitävät itseään mitenkään erityisinä.

Vierailija
20/45 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moninaisuuden hyväksyminen on osa älykkyyttä eli ei ongelmaa.