Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta jään eläkkeelle ja on aika suunnata: Olen saanut elämältä kaiken, hyvän työn, oman ison omakotitalon, upean ja komean miehen ja maailman ihanimman perheen. Kaiken tuon olen saanut samaan aikaan, kun monelle luokkatoverille jäi vain luu käteen.

Vierailija
09.10.2022 |

Kaikessa, mihin olen ryhtynyt, olen onnistunut. Yliopistoaikana hakeuduin heti lääkäri- ja ekonomimiesten seuraan, koska ymmärsin, että kaltaiseni humanisti tarvitsee vastapainoa. Ja niinhän sieltä löytyi mies hienosta suvusta, jolla on paljon varallisuutta. Työ järjestyi tämän sivun suhteilla. Rahaa tuli molemmille hyväpalkkaisista töistä ja pian ostettiin iso omakotitalo. Perustettiin perhe ja oltiin koko ajan onnellisia. Tiedettiin, että pystyttäisiin tarjoamaan lapsille hyvä elämä. Niin paljon olen saanut elämältä. Niin paljon, kun olen ollut sosiaalisesti fiksu.

Moni koulussa ja jopa yliopistossa samaan aikaan opiskellut on jäänyt vailla mitään saavutuksia elämässä. Osa asuu jopa eläkeiän kynnyksellä vielä vuokralla! Osa on katkera, jokunen jopa minulle. Eivät voi samaistua onneeni vaan sanovat saaneeni asioita mieheni kautta. Entä sitten, miksen en saisi varmistaa hyvää elämää itselleni? Sosiaalinen kyvykkyyteni on pitänyt perheeni koossa ja onnellisena. Niin monelle muulle luokkatoverille on jäänyt kuitenkin vain luu käteen. Ei osattu elää siten, että oltaisiin osattu tehdä joku muu tai edes itsensä onnelliseksi.

Hyvä eläke, parempi kuin monen palkka, odottaa minua kuukauden päästä. Aiomme matkustella ja nauttia elämästä. Olen saanut elämältä kaiken, mitä olen halunnut. Kaiken.

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että olet tyytyväinen. Se onharvinaista nykyään.

Entä iankaikkinen elämä? Miten on uskonelämäsi laita?

Tapasin paavin, ja hän kehui, miten nöyrä ja vaatimaton olen. Kysyi minulta neuvoja ihmisenä kehittymiseen. -ap

Tunnemmeko ap:n kanssa toisemme. Paavi muistaakseni kertoi taannoin yhdestä suomalaismuikkelista vatsapissa. Itsehän olen paavin kanssa vanhoja ystäviä, kutsunkin häntä Fransuksi ja aiemmin kutsuin Jortsuksi. Annoin aikanaan Jortsulle neuvoja paavinhommaa varten, miten ei ainakaan saa koeaikana kenkää.

Ennen paavin ja rouvan häämatkaa ryypättiin viikon verran Rooman ykköspaikoissa Vatikaanin luottokortilla. Mukana oli myös Monacon Allu ja brittien Kalle, joka tunnetaan nykynään Tsaals kolmosena, mutta meillä on tällaisia hassuja lempinimiä hyvien ystävien kesken.

Vierailija
42/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olet elämältäsi saanut kaiken ulkokuoren mutta et ydintä! Koska tällä heikon itsetuntosi takia julistat elämää ja alennat vanhat koulkaverisi.Nostaaksesi heikkoa itse tuntoasi.Koska olet tällä tuota aloitusta kirjoittamassa sinulla ei ainoatakaan ystävää! Enkä ihmettele miksi ei.Monen naisen omaisuus perustuu puolison rahoihin.Kuin puolison ja itsensä perittyhin rahoihin. Kenties ilman niitä asuisit vuokralla ja pureskelisit kynsiä yhä?.

Ei ole niin, että ulkoisesti rikas elämä on tyhjää sisältä ja päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni corona aika, entä mahdollinen sota-aika, siinä voi mennä koko taose, miehesi ja perhekin? Entä onkos omat vanhemmat elossa, hekin kuolevat. Oletko uskossa? ellet ole joudut helvettiin.

Vierailija
44/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatusmaailma humaninstille, mutta kaipa tuokin on mahdollista.

Vierailija
45/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meni corona aika, entä mahdollinen sota-aika, siinä voi mennä koko taose, miehesi ja perhekin? Entä onkos omat vanhemmat elossa, hekin kuolevat. Oletko uskossa? ellet ole joudut helvettiin.

talosi siis

Vierailija
46/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua omistaa asuntoa monesta syystä, pidän mieluummin muuta. Vuokralla voi asua ihan vapaaehtoisestikin :D!

Vierailija
47/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei humanistikaan elä pelkällä kutsumuksella. Väitätkö, etteivät humanistit ole materian perään. Minkä alan humanisti ei haluaisi rikastua?

Vierailija
48/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olet elämältäsi saanut kaiken ulkokuoren mutta et ydintä! Koska tällä heikon itsetuntosi takia julistat elämää ja alennat vanhat koulkaverisi.Nostaaksesi heikkoa itse tuntoasi.Koska olet tällä tuota aloitusta kirjoittamassa sinulla ei ainoatakaan ystävää! Enkä ihmettele miksi ei.Monen naisen omaisuus perustuu puolison rahoihin.Kuin puolison ja itsensä perittyhin rahoihin. Kenties ilman niitä asuisit vuokralla ja pureskelisit kynsiä yhä?.

Ei ole niin, että ulkoisesti rikas elämä on tyhjää sisältä ja päinvastoin.

Tarkoitat, ettei ole aina niin.

Vierailija
49/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsinyt lukea puoliakaan, mutta kivoja eläkepäiviä!

Itsekin olen ja vietän elämäni parasta aikaa....eläke on aika pieni , mutta tärkeintähän on vapaus ja terveys.

Kirjoituksesta kyllä paistaa asenne: minä-itse-kaikki-mulle

Ei jatkoon.

Vierailija
50/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ap!

Pessimistinä kuitenkin totean, että itse en sinuna uskaltaisi heittäytyä onneen, koska kohtalolla on yleensä juuri silloin tapana heittää vähän kapuloita rattaisiin. Kamalia esimerkkejä lähipiiristä, mitä on käynyt eläkkeelle jäädessä:

-syöpä

-eläköitymiskriisin seuraksena yllättävä ero, kun puoliso on löytänyt uuden

-tapaturmainen kuolema.

Toivon ettei kenellekään tietenkään kävisi mikään noista, mutta sanon silti, että AP nauti niin kauan kuin onneasi kestää!

Vierailija
51/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Vierailija
52/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hakeuduin 90 luvulla ekonomi ja jurisitiopiskelijouiden seuraan. Opiskelin nimittäin itse. Silti käteen jäi vaan luu.

Näköjään ap elää vain miehensä, talonsa ja huonommin menestyneiden kautta. Itse on täysin tyhjä.

Vierailija
53/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain jäi kuitenkin saamatta, kun koet tarpeelliseksi kehuskella "saavutuksillasi" vauvapalstalla. Taidat olla niitä ihmisiä joita ei mikään saavutettu mukavuus tyydytä, ellei sitä pääse hieromaan sellaisten kasvoihin joiden kuvittelet haluavan samaa mutta eivät saa?

Vierailija
54/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oltiin onnellisia.." Mitä sille parisuhteen onnellisuustilalle kävi kun kirjoitat menneessä muodossa? Ihminen jolla on hyvä olla nahoissaan ja löytänyt "rauhan" mielentilaansa, ei ole tarvetta nostaa itseäänsä jalustalle ja pitää parempana heitä kohtaan, joilla on vaikeuksia elämässään. Ylimielisyyden sijaan yleensähän heistä tulee muiden tukijoita ja auttajia kun ymmärtävät miten hyvää elämää saavat itse viettää. Kateellisuuden kerjuu kielii pikemminkin persoonallisuushäiriöstä tai emotionaalisesta vajavaisuudesta.

Vierailija
55/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa ap!

Pessimistinä kuitenkin totean, että itse en sinuna uskaltaisi heittäytyä onneen, koska kohtalolla on yleensä juuri silloin tapana heittää vähän kapuloita rattaisiin. Kamalia esimerkkejä lähipiiristä, mitä on käynyt eläkkeelle jäädessä:

-syöpä

-eläköitymiskriisin seuraksena yllättävä ero, kun puoliso on löytänyt uuden

-tapaturmainen kuolema.

Toivon ettei kenellekään tietenkään kävisi mikään noista, mutta sanon silti, että AP nauti niin kauan kuin onneasi kestää!

Itse asiassa tiedän tällaisia tapauksia. Lisätään vielä se, toinen puoliso tappaa itsensä kun tyhjyys iskee. Tapaturmainen kuolema ehkä ei niinkään todennäk. Joten ei nuolasta ennen kuin tipahtaa!

Vierailija
56/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että vielä eläkkeellä pidät yhteyttä opiskelutovereihin jotka ei tykkää sinusta ja joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Jopa ehkä niin jännä että olisiko tämä ihan vaan provo.

Vierailija
57/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja seuraavassa elämässä vaihtelun vuoksi synnyt thaimaalaiseksi puliukoksi

Semmoista se elämä on

Itseasiassa aloituksen asenne huomioiden ei yhtään mahdotonta. Karman laki on kova.

Vierailija
58/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, tää on ollut täällä ennenkin. Mikä se sun saavutus oikein on? Ei käynyt ilmi tekstistä.

Vierailija
59/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti onnellinen ja tasapainoinen ihminen ei kirjoittaisi aloituksen kaltaista itsekehuista ja passiivisagressiivista vuodatusta.

Vierailija
60/147 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen suorituselämä ja alle jäänyt kaikertamaan olikohan sittenkään ihan näin? Näitä kuulee sillointällöin ja aina leväytetään muille se missä on "onnistunut". Sosiaaliset taidot vaikuttavat ap llä vain laskelmoinnilta. Yleensä sellaiset henkilöt ovat tyhjiä sisältä, kuoresta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi