Kun on saanut lapsen nukkumaan voi itkeä ja vetää pienet kalsarikännit
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme touhua haukkua tuntemattomia imbesilliksi. Olen sitä paitsi aivan varma, että mulla on sua korkeampi ÄO, ja aika paljon enemmän suhteellisuudentajua.
Ei varmasti ole!
Okei, no sitten on jännä, että jollain kolkuttelee ÄO 140:tä, eikä silti ole alkeellisia käytöstapojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme touhua haukkua tuntemattomia imbesilliksi. Olen sitä paitsi aivan varma, että mulla on sua korkeampi ÄO, ja aika paljon enemmän suhteellisuudentajua.
Ei varmasti ole!
Okei, no sitten on jännä, että jollain kolkuttelee ÄO 140:tä, eikä silti ole alkeellisia käytöstapojakaan.
Puhutko omasta käytöksestäsi, varmaankin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi tää on hassu palsta! Kauhea tuomitseminen päällä. AP ei puhunut kaatokännistä lasten nähden vaan pienestä humalasta lasten nukkuessa.
Puhui kännistä ja jos yh niin aivan vastuuton apina on hän!
Missä vaiheessa AP on sanonut olevansa YH?
Missä vaiheessa hän on kieltänyt olevansa yh?
Kielsi jo ekalla sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi tää on hassu palsta! Kauhea tuomitseminen päällä. AP ei puhunut kaatokännistä lasten nähden vaan pienestä humalasta lasten nukkuessa.
Puhui kännistä ja jos yh niin aivan vastuuton apina on hän!
Missä vaiheessa AP on sanonut olevansa YH?
Missä vaiheessa hän on kieltänyt olevansa yh?
Kielsi jo ekalla sivulla.
Ei kieltänyt.
Minäkin juo olutta ja lasin punaviiniä. Se kihahtaa päähän ja nukuttaa kivasti sitten. Tänään on lauantai. En minä pyhäpuvussa istu pimeässä huoneessa virsikirja kädessä. Juon nämä, nettailen hetken ja sit nukun itsekin. Lapsi on ihan turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ole!
En aloittanut imbesilliksi nimittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos se lapsi herää?
Niin? Pieni känni tarkoittaa mulle sitä, että on vähän pehmeämpi ja rennompi olo, ja stressi helpottaa hetkesi. Ei itsensä tolkuttomaksi tai toimintakyvyttömäksi juomista ja oksentelua.
Ei minunkaan äiti juonut itseään toimintakyvyttömäksi tai oksennellut, vaan oli omasta mielestään varmasti juuri kuvailemasi kaltaisessa pehmeässä hiprakassa. Minua se lapsena pelotti ja ahdisti ja tuntui kuin olisin ollut yksin ja äiti tavallaan poissa, vaikka hänen kuorensa olikin siinä läsnä.
Mutta jos lapsi nukkuu, hän ei näe sitä.
Kyllä sitä joskus yöllä aina heräsi. Tuli jano tai pissahätä tai tuli kipeäksi tai muuten vaan. Yö voi muutenkin olla lapselle vähän pelottavaa aikaa, on pimeää jne. Ja sitten äiti on vielä outo ja haisee kummalliselle ja sillä on kummalliset ilmeet ja puhuu hassusti. Ei lapset tyhmiä ole vaan vaistoaa pienetkin vivahteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ole!
En aloittanut imbesilliksi nimittelyä.
Tuo on tieteellinen termi vähä-älyisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Pieni känni tarkoittaa mulle sitä, että on vähän pehmeämpi ja rennompi olo, ja stressi helpottaa hetkesi. Ei itsensä tolkuttomaksi tai toimintakyvyttömäksi juomista ja oksentelua.
Ei minunkaan äiti juonut itseään toimintakyvyttömäksi tai oksennellut, vaan oli omasta mielestään varmasti juuri kuvailemasi kaltaisessa pehmeässä hiprakassa. Minua se lapsena pelotti ja ahdisti ja tuntui kuin olisin ollut yksin ja äiti tavallaan poissa, vaikka hänen kuorensa olikin siinä läsnä.
Mutta jos lapsi nukkuu, hän ei näe sitä.
Kyllä sitä joskus yöllä aina heräsi. Tuli jano tai pissahätä tai tuli kipeäksi tai muuten vaan. Yö voi muutenkin olla lapselle vähän pelottavaa aikaa, on pimeää jne. Ja sitten äiti on vielä outo ja haisee kummalliselle ja sillä on kummalliset ilmeet ja puhuu hassusti. Ei lapset tyhmiä ole vaan vaistoaa pienetkin vivahteet.
Painajaisiinkin sitä joskus heräsi. Sitä "kivempi" jos ei ollut selvää äitiä lohduttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet YH, niin ET voi vetää mitään kännejä!
Riippuu hieman kännintasosta, ei yksi kalja tai paukku vielä maata kaada.
2-4 olutta/sidukkaa on ok.
AP:lla oli selvästi paha olo, mutta osa päätti heittää lisää vettä myllyyn vihjailemalla huostaanoton tarpeesta. Kamalaa porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin juo olutta ja lasin punaviiniä. Se kihahtaa päähän ja nukuttaa kivasti sitten. Tänään on lauantai. En minä pyhäpuvussa istu pimeässä huoneessa virsikirja kädessä. Juon nämä, nettailen hetken ja sit nukun itsekin. Lapsi on ihan turvassa.
Se olisi kivaa jos alkoholi nukuttaisi. Mua alkoholi piristää ja valvottaa. Krapulassa en saa nukutuksi ollenkaan. Siksi on ollut pakko vähentää juomista.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus mikä sa a tanan v i tun va tipää sinäkin oikein olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet YH, niin ET voi vetää mitään kännejä!
Miten tää on sun ongelma?
Siten että olen aina lasten puolella, voi olla sulle aivan outo ajatus tuo!
Ja mitä haittaa siitä on, jos ottaa pienen humalan lasten nukkuessa?
Oletko oikeasti noin imbesilli? Jos sulla lapsia niin toivottavasti ne otetaan huostaan sulta.
Suomessa ei lapsia oteta huostaan oikeistakaan ongelmaperheistä, niin miksi niin tehtäisiin tavallisille ja tunnollisille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhriutuja
Vierailija kirjoitti:
Teidän joittenkin elämä on varmaan tosi raskasta mä vedän joskus kännit lapsen ollessa hereilläkin (esim juodaan ystävän kanssa omat viinipullot monen tunnin aikana ja jutellaan). Ollaan korkeasti koulutettuja molemmat ja itse toimin luokanopettajana. Oon aina ollu silti hyvä äiti ja pää on pelannut kunnolla. Ettekö te rasitu ihan täysin jotka ajattelee ettei lastenkaa saa enää yhtäå nauttia elämästä?
On kyllä oikeasti paljon juoda koko pullo yksin yhtenä iltana, oli lapsia tai ei. Minusta tuo ei ole sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus mikä sa a tanan v i tun va tipää sinäkin oikein olet!
Sinulla taitaa olla vakavia mt-ongelmia. Hae apua hyvä ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän joittenkin elämä on varmaan tosi raskasta mä vedän joskus kännit lapsen ollessa hereilläkin (esim juodaan ystävän kanssa omat viinipullot monen tunnin aikana ja jutellaan). Ollaan korkeasti koulutettuja molemmat ja itse toimin luokanopettajana. Oon aina ollu silti hyvä äiti ja pää on pelannut kunnolla. Ettekö te rasitu ihan täysin jotka ajattelee ettei lastenkaa saa enää yhtäå nauttia elämästä?
Vielä hirveempää että tuollainen on opettaja lapsille?? Lasu-tapaus olet kuten myös tuo ap ja aika moni muukin tässä ketjussa!
Mä uskon et tervepäinen ja hyvinvoiva vanhempi on parempi ku sellanen joka raivosuorittaa äitiyttä ja sit arjet huutaa lapsilleen. Oon huomannut et ne vanhemmat jotka on ihan fanaattisia äitiydessä ja siinä et mitä EI saa tehdä, nii ne myös voi kaikista huonoiten ku vastaavat perheet jossa otetaan rennommin. T. Se luokanope
Vielä hirveempää että tuollainen on opettaja lapsille?? Lasu-tapaus olet kuten myös tuo ap ja aika moni muukin tässä ketjussa!