Kun on saanut lapsen nukkumaan voi itkeä ja vetää pienet kalsarikännit
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos se lapsi herää?
Niin? Pieni känni tarkoittaa mulle sitä, että on vähän pehmeämpi ja rennompi olo, ja stressi helpottaa hetkesi. Ei itsensä tolkuttomaksi tai toimintakyvyttömäksi juomista ja oksentelua.
Lapsella on oltava aina yksi selvä huoltaja
Näin oli ainakin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Näin oli ainakin ennen.
Näin pitää olla myös nykyään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi tää on hassu palsta! Kauhea tuomitseminen päällä. AP ei puhunut kaatokännistä lasten nähden vaan pienestä humalasta lasten nukkuessa.
Puhui kännistä ja jos yh niin aivan vastuuton apina on hän!
Missä vaiheessa AP on sanonut olevansa YH?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitsi tää on hassu palsta! Kauhea tuomitseminen päällä. AP ei puhunut kaatokännistä lasten nähden vaan pienestä humalasta lasten nukkuessa.
Missä vaiheessa hän on kieltänyt olevansa yh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet YH, niin ET voi vetää mitään kännejä!
Riippuu hieman kännintasosta, ei yksi kalja tai paukku vielä maata kaada.
Ap puhui kännistä, älä saivartele turhaan!
Minä olen kännissä kun juon 3 olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Pieni känni tarkoittaa mulle sitä, että on vähän pehmeämpi ja rennompi olo, ja stressi helpottaa hetkesi. Ei itsensä tolkuttomaksi tai toimintakyvyttömäksi juomista ja oksentelua.
Ei minunkaan äiti juonut itseään toimintakyvyttömäksi tai oksennellut, vaan oli omasta mielestään varmasti juuri kuvailemasi kaltaisessa pehmeässä hiprakassa. Minua se lapsena pelotti ja ahdisti ja tuntui kuin olisin ollut yksin ja äiti tavallaan poissa, vaikka hänen kuorensa olikin siinä läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Näin oli ainakin ennen.
Milloin "ennen"? Ei ainakaan 80-luvulla. Ihan sivistyneissä perheissä oli tilanteita, joissa kukaan ei ollut ajokunnossa. Tässä on myös ratkaisevaa se, että minkä ikäisestä lapsesta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt. En ole YH.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan äiti juonut itseään toimintakyvyttömäksi tai oksennellut, vaan oli omasta mielestään varmasti juuri kuvailemasi kaltaisessa pehmeässä hiprakassa. Minua se lapsena pelotti ja ahdisti ja tuntui kuin olisin ollut yksin ja äiti tavallaan poissa, vaikka hänen kuorensa olikin siinä läsnä.
Mutta jos lapsi nukkuu, hän ei näe sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin oli ainakin ennen.
Milloin "ennen"? Ei ainakaan 80-luvulla. Ihan sivistyneissä perheissä oli tilanteita, joissa kukaan ei ollut ajokunnossa. Tässä on myös ratkaisevaa se, että minkä ikäisestä lapsesta puhutaan.
Ei todellakaan ole kyse lapsen iästä, lapsi on lapsi ja on aina vanhemman vastuulla, törppö olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt. En ole YH.
Et ole myöskään ap vaan joku kännitystä puoltava imbesilliämmä!
No jopas nyt on kauheeta tuomitsemista täällä. Kun minun 7-vuotias lapseni menee nukkumaan, niin kyllä minä juon pari lasi punkkua ja olen kännissä. Hui kamalaa. Katson ohjelmaa ja tirautan parit kyyneleet. Ja taas jaksaa.
Ihme touhua haukkua tuntemattomia imbesilliksi. Olen sitä paitsi aivan varma, että mulla on sua korkeampi ÄO, ja aika paljon enemmän suhteellisuudentajua.
Vierailija kirjoitti:
Ihme touhua haukkua tuntemattomia imbesilliksi. Olen sitä paitsi aivan varma, että mulla on sua korkeampi ÄO, ja aika paljon enemmän suhteellisuudentajua.
Ei varmasti ole!
Teidän joittenkin elämä on varmaan tosi raskasta mä vedän joskus kännit lapsen ollessa hereilläkin (esim juodaan ystävän kanssa omat viinipullot monen tunnin aikana ja jutellaan). Ollaan korkeasti koulutettuja molemmat ja itse toimin luokanopettajana. Oon aina ollu silti hyvä äiti ja pää on pelannut kunnolla. Ettekö te rasitu ihan täysin jotka ajattelee ettei lastenkaa saa enää yhtäå nauttia elämästä?
Itse vetäisin iltakännit varsinkin, jos olisi lapsi rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
No jopas nyt on kauheeta tuomitsemista täällä. Kun minun 7-vuotias lapseni menee nukkumaan, niin kyllä minä juon pari lasi punkkua ja olen kännissä. Hui kamalaa. Katson ohjelmaa ja tirautan parit kyyneleet. Ja taas jaksaa.
Juur näin. Olisiko parempi ihmisten antaa päänsä räjähtää stressistä ja sairastua? Sehän varmaan onkin lasten etu? Täällä puhutaan nyt kevyestä ja satunnaisesta lääkekäytöstä eikä alkoholismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin oli ainakin ennen.
Ei todellakaan ole kyse lapsen iästä, lapsi on lapsi ja on aina vanhemman vastuulla, törppö olet!
Heh, no kyllä se on iästä kiinni. Vauvan nukkuessa vanhemman känni on ihan eri asia kuin olla kännissä teinin nukkuessa.
Sulla on paha lukemisen ymmärtämisen vaikeus ja varmaan myös muita vakavia henkisiä/älyllisiä ongelmia, ei ne ole minun syytä!