OIKEASTI hyviä ja toimivia vinkkejä akneihoon hoitoon?!
Akne pahentunut nyt alkaneen syksyn aikana ja onhan tää yhtä helvettiä. Joudun heräämään aamulla tuntia aikaisemmin kuin mitä oikeasti tarvitsisi, vaan sen takia että voisin meikata aknen piiloon! Vinkkejä aknen hoitoon?
Kommentit (29)
Mulla auttoi ainoastaan isotretinoiini ihotautilääkäriltä. Tyyristä, mutta sen arvoista. Olen joutunut syömään kuurin kaksi kertaa kun ekan kuurin jälkeen akne palasi kahden vuoden jälkeen.
N28
Hyväksyminen. Ja anna muiden kestää se mitä näkee, heidän pitää kehittää omaa kestävyyttään jos sitä ei ole muiden iho-ongelmille, joille ei voi mitään. Peitepuikko joka on kevyt ja ei tuoksu, puuteri joka ei haudo ihoa. Kasvovesi joka ei ärsytä ihoa, kevyt ihovoide joka kosteuttaa tarpeeksi vaikka aloe vera garnier. Joku lääke mainittiin, onko haittoja vai ei.
Mene ihotautilääkärille. Miksei ihmiset hoida akneaan asiallisesti vaan kitkuttelevat jollain kemikalioiden tarjonnalla.
Jos olet nainen noin e-pillerit. Jos ei auta niin lymesyclin kuuri ja viimeisenä keinoja isotretinoiini, jos muu ei auta.
Salisyylihappo pesuaine ja kosteusvoide.
Ei se lääkekään kaikilla auta. Itse söin aikoinaan 2 kuuria Roaccutania, mutta akne palasi aina kuurin jälkeen takaisin. Nyt olen pari vuotta käyttänyt The Ordinaryn Niacinamide 10% + Zinc 1% seerumia ja iho on vihdoinkin hyvässä kunnossa.
Oliiviöljy on myrkkyä ja toimii kuulemma. Googlaa.
Lääkkeet on täälläkin toista kertaa menossa, lisänä a-vit. Voide
Kokeilisin näitä ohjeita ennen vahvojen lääkkeiden syömistä.
"Tyypillisin virhe, mitä aknen hoidossa tehdään on tarttuminen hyvin voimakkaasti peseviin ja epäpuhtauksia kuittaviin tuotteisiin."
https://miiajohansson.com/2021/03/eroon-aknesta-ilman-laakkeita-asiantu…
Ensin se ihon tulehdus pitää saada kuriin. Eli, mars lääkäriin. Sen jälkeen vasta hoito.
Kookosöljy ja kosteuttava seerumi toimi mulla.
Cerave tuotteet auttoi minulla. Se iso purkki rasvaa ja puhdistusaine. Tyynyliina pesuun vähintään joka viikko, useamminkin. Ja juo tarpeeksi vettä.
Nyt voin olla ilman meikkiäkin, poskissa hieman arpia, mutta ei nekään haittaa itseäni
Teepuuöljy on aivan lyömätön. Mun hormonaalinen akneni pysyy kurissa body sopinut teepuuöljyseerumilla. Ei tarvi pilata maksaansa vahvoilla lääkkeillä.
3 kertaa syönnyt roan. aina kuitenkin palaa takaisin. enää en välitä. antaa olla
Kokeile sinkkiä purkista. Mulla oli kauheassa kunnossa iho ja syyksi paljastui vaan sinkin puutos. Kun aloitin syömään sitä niin kuukausi meni ja auttoi. Ja muutos oli todella huomattava. Kokeilin jättää pois niin iho räjähti taas.
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy ja kosteuttava seerumi toimi mulla.
"Akneiholle tyypillisesti ongelmallisia raaka-aineita ovat suurimolekyyliset, hitaasti imeytyvät öljyt kuten kookosöljy ja kaakaovoi, myös suurimolekyylinen mineraaliöljy ja silikonit voivat olla ongelmallisia akneiholle."
AVENE CLEANANCE COMEDOMED SPOT 15 ML tai BASIRON AC geeli voiteena
BASIDERM OIL CONTROL FOAM WASH 235 ML pesuun
apteekista
Täytyy löytää syy siihen, muuten on ihan hakuammuntaa. Itsellä maitotuotteet paljastui syylliseksi, mutta sen tajuamiseen meni kyllä luvattoman kauan.