Voiko kaunis mutta lievästi kehitysvammainen löytää miehen?
Mun vammani ei näy päälle päin ja olen kuulemma kaunis ja mukava. Kysymys on ns. kehitysviimästymästä ja kykenen miltei itsenäiseen elämään vaikka saankin arkeen apua.
Löydän helposti miehiä jotka kiinnostuvat minusta, mutta esim seksuaalisesti he eivät minua halua. Miksi kiinnostus tyssää jos muuten olen kuulemma nätti ja söpö?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan kirjallisella puolella näy kehitysviivästymäsi. En oikein usko.
Ei olekaan kirjallisella puolella. Älykkyys on joillan osa-alueilla normaali mutta emotionaalinen kehitys ja arjessa selviytyminen ovat vaikeita. Minulla on henkilökohtainen avustaja niiden tukena.
Miks ihmeessä ei vois löytää??Toivottavasti löydät hyvän ja hellän miehen!
Käykö sinulle pelkkä seksi vai pitääkö olla ihan oikea parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Käykö sinulle pelkkä seksi vai pitääkö olla ihan oikea parisuhde?
Haluaisin kokeilla seksiä mutta kumppania ei löydy siihenkään. Tresffeille pyydetään mutta en kuulemma siinä mielessä kiinnosta.
Mikset voisi löytää?
Olen Asperger/autisminkirjolla oleva mies, ja tässä lähelläni taitaa asua kuvaukseesi sopiva, lievästi kehitysvammainen, nuori nainen. Vaikka kehitysvamma näkyy hänestä lievästi ulospäin, niin en ole pitänyt sitä alkuunkaan huonona asiana.
En tiedä kehitysvammasi laadusta sen enempää, eikä se minulle kuulu jos et halua kertoa, mutta, omasta näkökulmasta toisinpäin ajateltuna, omakin kykyprofiii on epätasainen. Jos ajattelisin vastaavaa tilannetta siten, että joku ns. normaali nainen ihastuisi/rakastuisi minuun, niin se vaatisi kykyä nähdä ihminen niiden heikkouksien ja vajaavaisuuksien läpi, mitä toisella on, ja tehdä kompromisseja puolin ja toisin. Toisaalta, jos se onnistuu, niin sitten suhde voisi tietyiltä osin olla paljonkin laadukkaampi kuin ns. normi-ihmisten kesken.
M35
Tulisi hyväksikäyttäjä-olo, kun toinen ei käy ihan täysillä.
Ole vain oma itsesi. Kyllä sinulle ottaja löytyy! Halaus! 🤗
Miksi tämä kuulostaa aika epäilyttävästi tältä?
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/3cddf7f6-bfaa-4c75-b3c2-e76a47290171
Ettei vaan olisi joku IL-trolli palstalla
Näen asian siten, että olet hyvin hoidettu ja huollettu kehitysvammainen, kun sinua ei ole kukaan yrittänyt hyväksikäyttää seksiin, talousasioissa tms. Näin ei valitettavasti kaikkien kohdalla ole. Se, että sinulla käy avustaja suojaa sinua pahoilta ihmisiltä, joilta muuten olisi vaikea suojautua.
Seurustelu ja seksi kuuluvat kaikille, mutta kehitysvammaiset tarvitsevat apua niissäkin asioissa, ettei satu mitään ikävää. Parhaiten sopiva kumppani löytyisi varmasti toisesta kehitysvammaisesta, jolloin elämäntilanne on samankaltainen. Silloin ei tarvitsisi pelätä epäilyksiä hyväksikäytöstä, mikä varmasti on yksi syistä, miksi terveet kumppanit eivät halua kehitysvammaista suhteeseen.
Kannattaa jutella avustajan ja läheistesi kanssa tästäkin asiasta. He osaavat auttaa sinua, kun tuntevat sinut paremmin. Mutta sen perusteella mitä tiedän kehitysvammaisten ja normaalien suhteista, niin ne eivät taida olla kovin tavoiteltava juttu nimenomaan itsesi kannalta. Koska on jokin syy miksi tuon kaltaiseen suhteeseen ryhdytään. Ja sitten jos kehitysvammainen rakastuu, suhteesta on vaikea irroittautua, vaikka suhde olisi todella vaikea. Sen sijaan kahden kehitysvammaisen suhde voi olla hyvin onnistunut ja rakkaudellinen.
Oletko kertonut etukäteen olevasi lievästi kehitysvammainen vai onko se tullut seuralaiselle yllätyksenä? Lievä kehitysvamma näkyy melko nopeasti muille, ei välttämättä ulkonäöstä, mutta puheista ja käytöksestä, joten deittikumppani varmasti hämmentyy asiasta.
Ei ainakaan kirjallisella puolella näy kehitysviivästymäsi. En oikein usko.