Mikä sellaisia ihmisiä vaivaa, jotka eivät yhtään pysty ajattelemaan asioita toisen ihmisen kannalta?
Yllättävän usein törmää tuollaisiin ihmisiin vielä.
Kommentit (37)
Kaikki ihmiset ovat täysin itsekkäitä. En luota, kuin itseeni.
Jokainen tuntemani ihminen ajaa vain omaa asiaansa. Myös ap. Joka ajaa oman pyhytensä esille nostamista. Moittii muita tunteakseen olevansa parempi, kukn muut.
Minä olen maailman napa, minusta lähtevät elämän langat, lauloi Ismo Alanko aikoinaan.
Kuvastaa hyvin itsekkyyttä, joka on aikamme vitsaus.
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa jotta naapurini kuolisi yllättäen.
Mitä niin hirvittävää naapurisi on sinulle tehnyt?
He ovat järkeviä. Toisen ihmisen kannalta ei koskaan voi ajatella asioita ihan oikeasti, koska tulemme niin erilaisista kulttuureista ja taustoista. Parempi ajatella asiat itsensä kannalta parhain päin ja hyväksyä se, että muita ei tarvitse miellyttää - koska silloin he eivät ajattele asioita sinun kannaltasi!
Monet tuntuu kyllä hyvin itsekkäiltä, ainoastaan omalla navalla ja omilla tunteilla on väliä. Ja joo, kaikki ihmiset on tiettyyn pisteeseen itsekkäitä, mutta ääri-itsekkyys on tuntunut lisääntyvän. Siihen kun lisätään vielä mustavalkoisuus ja tyhmyys, niin ai että. Oma erinomaisuus se vaan oon parasta!
Miksi asioita pitäisi mielestäsi ajatella jonkun muun kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Empatian puute, ovat siis psykopaattisia, usein kokoomuslaisia.
Ei välttämättä psykopaattisia, mutta hyvin usein vasemmistolaisia. Moraalikehityksen tasolla neljä: kun itse olen tehnyt oivalluksen, pakotan sen muiden kurkusta mieluiten väsyttämällä alas. Koska jos minä olen ymmärtänyt asian, niin se on silloin oikein. Ei pysty ottamaan huomioon sitä, että kuulija on ymmärtänyt asian itse jo aikoja sitten ilman avustusta, ja on sitä paitsi edennyt ajattelussaan jo seuraavalle asteelle, jota tuputtaja ei välttämättä saavuta, vaan jää jankkaamaan ja moralisoimaan. Esimerkkinä 'vastuun' vaatiminen muilta kovaan ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maailman napa, minusta lähtevät elämän langat, lauloi Ismo Alanko aikoinaan.
Kuvastaa hyvin itsekkyyttä, joka on aikamme vitsaus.
Itsekkyys ei ole vitsaus vaan rationaalista toimintaa. Tietenkin jokainen ajattelee itseään ja läheisiään ensiksi vaikka mitä muuta tahansa väittäisi. Oma suu on lähempänä kuin kontin suu.
Vierailija kirjoitti:
Ettei esimerkiksi tekisi toisen elämää hankalaksi tai jopa hyväksikäyttäisi toista. Eihän sellainen tunnu kenestäkään kivalta.
Kyky asettua toisen asemaan puuttuu eli empatia ja tunneäly. Jotkut kehittyvät sosiopaateiksi, mutta älkää sotkeko psykopaatiksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin tuntuu olevan minäminäminäensin- kulttuuri. Lapsia tehdään, mutta niitä ei haluta hoitaa itse ja opastaa elämään. Ihan pienet lapsetkin laitetaan kokopäiväksi johonkin lastensijoituslaitokseen, missä vajaamiehityksellä oleva henkilökunta ei ehdi hoitaa kaikkia, muutaman häirikön takia.
Eläköön itsekkyys!
Emme me kaikki voi heittäytyä sossun eläteiksi vaan on pakko käydä ansaitsemaassa se elanto perheelle. Hyvä kun kahden ihmisen palkalla saa kaiken maksuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei esimerkiksi tekisi toisen elämää hankalaksi tai jopa hyväksikäyttäisi toista. Eihän sellainen tunnu kenestäkään kivalta.
Jokainen voi tehdä valintansa itse. Jos joku tekee elämäsi hankalaksi tai hyväksikäyttöä sinua ,niin älä ole sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Muilla ei ole mitään velvollisuutta paapoa sinua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi tehdä valintansa itse. Jos joku tekee elämäsi hankalaksi tai hyväksikäyttöä sinua ,niin älä ole sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Muilla ei ole mitään velvollisuutta paapoa sinua
Kuvottavaa tekstiä. Eli toiseen ihmiseen voi kohdistaa mitä tahansa, koska voi voi ei muilla ole velvollisuutta olla säädyllistä? Mikäs elukka sä oot?
Kuuluu autismikirjon oireistoon, mutta yksittäisenä oireena ei tietenkään diagnoosiin riitä. Mutta kyvyttömyys nähdä asioita muilta kuin omalta kannaltaan on kyllä autistinen piirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvastaa hyvin itsekkyyttä, joka on aikamme vitsaus.Itsekkyys ei ole vitsaus vaan rationaalista toimintaa. Tietenkin jokainen ajattelee itseään ja läheisiään ensiksi vaikka mitä muuta tahansa väittäisi. Oma suu on lähempänä kuin kontin suu.
Itsekkyyskin on taito mikä pitää opetella. Kyllä minä katson että muut syö ensin ja sitten vasta minä jos jotain jää. Jos jollain on kova nälkä vielä syömisen jälkeen niin luovutan oman annokseni ja olen ilman. Tästä on ollut vaikea oppia pois. En vieläkään käsitä miksi minä olisin parempi kuin joku muu, että olisin oikeutettu viemään hänen hyvänsä. Mutta näin ihmiset toimii ja se on normaalia, joten teen niin vaikka väärältä tuntuu. Tai yritän tehdä, oikeastaan en vain ole tekemisissä ihmisten kanssa niin ei ole pakko satuttaa ketään vain koska se on " tervettä".
Nykyisin tuntuu olevan minäminäminäensin- kulttuuri. Lapsia tehdään, mutta niitä ei haluta hoitaa itse ja opastaa elämään. Ihan pienet lapsetkin laitetaan kokopäiväksi johonkin lastensijoituslaitokseen, missä vajaamiehityksellä oleva henkilökunta ei ehdi hoitaa kaikkia, muutaman häirikön takia.
Eläköön itsekkyys!