Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sellaisia ihmisiä vaivaa, jotka eivät yhtään pysty ajattelemaan asioita toisen ihmisen kannalta?

Vierailija
08.10.2022 |

Yllättävän usein törmää tuollaisiin ihmisiin vielä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tuntuu olevan minäminäminäensin- kulttuuri. Lapsia tehdään, mutta niitä ei haluta hoitaa itse ja opastaa elämään. Ihan pienet lapsetkin laitetaan kokopäiväksi johonkin lastensijoituslaitokseen, missä vajaamiehityksellä oleva henkilökunta ei ehdi hoitaa kaikkia, muutaman häirikön takia.

Eläköön itsekkyys!

Vierailija
22/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat täysin itsekkäitä. En luota, kuin itseeni.

Jokainen tuntemani ihminen ajaa vain omaa asiaansa. Myös ap. Joka ajaa oman pyhytensä esille nostamista. Moittii muita tunteakseen olevansa parempi, kukn muut.

Vierailija
24/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maailman napa, minusta lähtevät elämän langat, lauloi Ismo Alanko aikoinaan.

Kuvastaa hyvin itsekkyyttä, joka on aikamme vitsaus.

Vierailija
25/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa jotta naapurini kuolisi yllättäen.

Mitä niin hirvittävää naapurisi on sinulle tehnyt?

Vierailija
26/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat järkeviä. Toisen ihmisen kannalta ei koskaan voi ajatella asioita ihan oikeasti, koska tulemme niin erilaisista kulttuureista ja taustoista. Parempi ajatella asiat itsensä kannalta parhain päin ja hyväksyä se, että muita ei tarvitse miellyttää - koska silloin he eivät ajattele asioita sinun kannaltasi!

Vierailija
27/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntuu kyllä hyvin itsekkäiltä, ainoastaan omalla navalla ja omilla tunteilla on väliä. Ja joo, kaikki ihmiset on tiettyyn pisteeseen itsekkäitä, mutta ääri-itsekkyys on tuntunut lisääntyvän. Siihen kun lisätään vielä mustavalkoisuus ja tyhmyys, niin ai että. Oma erinomaisuus se vaan oon parasta!

Vierailija
28/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asioita pitäisi mielestäsi ajatella jonkun muun kannalta?

Vierailija
29/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatian puute, ovat siis psykopaattisia, usein kokoomuslaisia.

Ei välttämättä psykopaattisia, mutta hyvin usein vasemmistolaisia. Moraalikehityksen tasolla neljä: kun itse olen tehnyt oivalluksen, pakotan sen muiden kurkusta mieluiten väsyttämällä alas. Koska jos minä olen ymmärtänyt asian, niin se on silloin oikein. Ei pysty ottamaan huomioon sitä, että kuulija on ymmärtänyt asian itse jo aikoja sitten ilman avustusta, ja on sitä paitsi edennyt ajattelussaan jo seuraavalle asteelle, jota tuputtaja ei välttämättä saavuta, vaan jää jankkaamaan ja moralisoimaan. Esimerkkinä 'vastuun' vaatiminen muilta kovaan ääneen.

Vierailija
30/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen maailman napa, minusta lähtevät elämän langat, lauloi Ismo Alanko aikoinaan.

Itsekkyys ei ole vitsaus vaan rationaalista toimintaa. Tietenkin jokainen ajattelee itseään ja läheisiään ensiksi vaikka mitä muuta tahansa väittäisi. Oma suu on lähempänä kuin kontin suu.

Vierailija
31/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei esimerkiksi tekisi toisen elämää hankalaksi tai jopa hyväksikäyttäisi toista. Eihän sellainen tunnu kenestäkään kivalta.

Vierailija
32/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky asettua toisen asemaan puuttuu eli empatia ja tunneäly. Jotkut kehittyvät sosiopaateiksi, mutta älkää sotkeko psykopaatiksi.

Vierailija
33/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin tuntuu olevan minäminäminäensin- kulttuuri. Lapsia tehdään, mutta niitä ei haluta hoitaa itse ja opastaa elämään. Ihan pienet lapsetkin laitetaan kokopäiväksi johonkin lastensijoituslaitokseen, missä vajaamiehityksellä oleva henkilökunta ei ehdi hoitaa kaikkia, muutaman häirikön takia.

Eläköön itsekkyys!

Emme me kaikki voi heittäytyä sossun eläteiksi vaan on pakko käydä ansaitsemaassa se elanto perheelle. Hyvä kun kahden ihmisen palkalla saa kaiken maksuun

Vierailija
34/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei esimerkiksi tekisi toisen elämää hankalaksi tai jopa hyväksikäyttäisi toista. Eihän sellainen tunnu kenestäkään kivalta.

Jokainen voi tehdä valintansa itse. Jos joku tekee elämäsi hankalaksi tai hyväksikäyttöä sinua ,niin älä ole sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Muilla ei ole mitään velvollisuutta paapoa sinua

Vierailija
35/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi tehdä valintansa itse. Jos joku tekee elämäsi hankalaksi tai hyväksikäyttöä sinua ,niin älä ole sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä. Muilla ei ole mitään velvollisuutta paapoa sinua

Kuvottavaa tekstiä. Eli toiseen ihmiseen voi kohdistaa mitä tahansa, koska voi voi ei muilla ole velvollisuutta olla säädyllistä? Mikäs elukka sä oot?

Vierailija
36/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu autismikirjon oireistoon, mutta yksittäisenä oireena ei tietenkään diagnoosiin riitä. Mutta kyvyttömyys nähdä asioita muilta kuin omalta kannaltaan on kyllä autistinen piirre.

Vierailija
37/37 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys ei ole vitsaus vaan rationaalista toimintaa. Tietenkin jokainen ajattelee itseään ja läheisiään ensiksi vaikka mitä muuta tahansa väittäisi. Oma suu on lähempänä kuin kontin suu.

Itsekkyyskin on taito mikä pitää opetella. Kyllä minä katson että muut syö ensin ja sitten vasta minä jos jotain jää. Jos jollain on kova nälkä vielä syömisen jälkeen niin luovutan oman annokseni ja olen ilman. Tästä on ollut vaikea oppia pois. En vieläkään käsitä miksi minä olisin parempi kuin joku muu, että olisin oikeutettu viemään hänen hyvänsä. Mutta näin ihmiset toimii ja se on normaalia, joten teen niin vaikka väärältä tuntuu. Tai yritän tehdä, oikeastaan en vain ole tekemisissä ihmisten kanssa niin ei ole pakko satuttaa ketään vain koska se on " tervettä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän