Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei vanhukset, missä olitte, kun Myyrmannissa räjähti pommi?

Vierailija
08.10.2022 |

Siitä on 20 vuotta aikaa eli me tuon ajan nähneet ollaan vanhennettu jo niin paljon.

Mä kävin usein siellä, mutta tuona perjantaina en ollut siellä. Mulla oli tuolloin pieni lapsi ja kirjoittelin silloin jo Vauva-palstalla.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa olin. Yksi kaveri asui Myyrmannin lähellä ja kävi siellä usein ja kun yritettiin soittaa ei vastannut heti. Oli onneksi ollut punttiksella mutta olipa inhottava fiilis.

Vierailija
42/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vanhus. Olin varmaan kotona silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnuntietä silloisesta kodistani oli ehkä 5-6 kilsaa. Sinä päivänä olin isäni kanssa Ikeassa ja kokosimme jotain hyllyä, kun näimme uutiset televisiosta. Ensireaktio oli, että on tapahtunut joku kaasuräjähdys. Ei sitä olisi edes voinut uskoa, että joku tekisi tahallaan tuollaista.

Vierailija
44/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona Länsi-Vantaalla. Tein läksyjä ja kuuntelin radiota, josta uutinen tuli. Silloin puhuttiin kaasuräjähdyksestä ja mietin mitä kaasua Myrtsissä muka voi olla.

Olin yksin kotona, mutta pian vanhemmat ja sisarukset palasivat kukin mistä. Äiti oli käynyt juuri Jumbossa viikonloppuostoksilla.

Vierailija
45/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin juuri muutettu tänne Vantaalle kuukautta aiemmin. Odotin kuopusta ja röhnöttiin jotain lasten elokuvaa isompien kanssa.

Asutaan täällä toisella puolella Peijaksen kupeessa ja ihmeteltiin sitä hälytysajoneuvojen määrää, kun niitä alkoi illan mittaan kulkemaan. Kyllähän se sitten uutisista paljastui, mitä kauheeta oli tapahtunut.

Loppu ilta ja yö menikin palstaillessa.

N50

ps .Yksi kaveri oli perheineen hississä menossa parkkihalliin, kun räjähti ja paineaalto jysäytti hissin koriin. Äkkiä autoon ja ulos, eivät jääneet säppiin koko yöksi. Eli heille ei tullut mitään fyysistä.

Vierailija
46/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä noin tuoreita asioita muista. Hyvä kun muistan mitä eilen tein. Toimikohan vatsanikaan eilen?

Lapuan patruunatehtaan räjähdyksen vuonna 1976 muistan kyllä oikein hyvin. Kekkonenkin oli hautajaisissa.

Terveisin

Vanhus

Vierailija
47/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miellä itseäni vanhukseksi, mutta vastaan kuitenkin.

11.10.2002 vietimme esikoisen 1v syntymäpäiviä eli olin kotiäiti, odotin myös kuopusta ja oman kodin hankinta oli suunnitteluasteella (toteutui seuraavana kesänä).

N46

Vierailija
48/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello oli 20.00, perjantai ja perheeni saunavuoro. Olin juuri katsonut Salkkarit, kun tv:ssä sanottiin, että kauppakeskuksessa on tapahtunut jotain. En vielä ajatellut sen olevan mitään isoa. Sanoin kuitenkin saunassa, että pitääpä katsoa uutiset heti saunan jälkeen. Loppuilta kului tv:n ääressä ja netissä Demi.fi:ssä. Tuntui järkyttävältä, että tällaista voi tapahtua Suomessa.

Vierailija
49/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teatterissa. Helsingin kaupunginteatterilla on Pasilassa sivukonttori, jossa olimme kaverini kanssa katsomassa jotain näytelmää. Menimme sieltä Kurvin Sivuraiteeseen pitsalle. Kaverini otti pitsan, jossa oli tuplajuusto, jalopenoja ja ehkä herkkusieniä (omaani en muista). Näimme uutisen tapahtuneesta ja kaverini kauhistui, koska hänen vanhempansa ja pikkusiskonsa asuivat jossain Myyrmannin lähistöllä ja kävivät siellä usein perjantaisin. Hän sai perheensä kiinni; he eivät olleet käyneet Myyrmannissa tuona iltana

Vierailija
50/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalla töistä kotiin. Silloinkin. Missäs itse olit? Pilkkeenä isin ja äiskän silmäkulmassa, vai muna- ja maitokaapin välissä. Et kumminkaan edes sikiö vielä, märkäkorva? Hahahahaa.

Vierailija
51/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petri Gerdt on unohdettu incel joka todisti, että aseet eivät tapa ihmisiä. Incelit tappavat ihmisiä. On myös arveltu, että pommi räjähti Myyrmannissa vahingossa ja oikea kohde olisi ollut nuorten disko. Olin tuolloin armeijassa ja ikäiseni naiset nuoruuden kauneimmillaan, nyt vanhoja luuskia.

Missä on arveltu? Minä en ole tuollaista arvelua ennen kuullutkaan ja olen sentään tutustunut tapaukseen aika laajalti.

Vierailija
52/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona. Kaveri soitti ja sanoi, että onneksi mies tuli myöhemmin kotiin (olemaan lapsen kanssa) kuin alunperin piti. Muuten hän olisi ollut Myyrmannissa juuri silloin.

Vierailija
53/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noina vuosina han tapahtui useampi tälläinen. Oli Jokelaa ja joku muukin ostoskeskus ampuminen. Sekoittuvat jotenkin itsellä mielessä.

No ei kyllä ole ollut mitään ostoskeskusampumista 2000-luvulla. Jokelakin oli viisi vuotta myöhemmin eli 2007, Kauhajoki 2008.

Kauppakeskus Sellossa ammuttiin uudenvuodenaattona 2009. Ei siis ihan mitenkään "noina vuosina" kuitenkaan mutta tuota ilmeisesti tuo kirjoittaja tarkoitti.

Vierailija
54/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol 20 vuotta lisää tuskin tekee sen ajan kaksikymppisestä vanhusta. 

olin kotona ja selailin nettiä, sieltä luin uutiset. 

Vierailija
55/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan.

Tuohon aikaan oli paljon hullujen parikymppisten miesten tekemiä joukkomurhia. Tuo meni siihen samaan laariin.

Vierailija
56/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona viereisessä kylässä, eli Malminkartanossa. Olin juuri edellisenä päivänä käynyt Myyrmannissa.

Vierailija
57/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeijassa ja Gerdin serkku taikka pikkuserkku oli samaan aikaan siellä.

Sama sukunimi oli muttei osannut kertoa pommittajasta oikein mitään.

Vierailija
58/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noina vuosina han tapahtui useampi tälläinen. Oli Jokelaa ja joku muukin ostoskeskus ampuminen. Sekoittuvat jotenkin itsellä mielessä.

No ei kyllä ole ollut mitään ostoskeskusampumista 2000-luvulla. Jokelakin oli viisi vuotta myöhemmin eli 2007, Kauhajoki 2008.

No kymmenen vuoden säteellä.

Vierailija
59/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

550 km päässä Myyrmannista omassa kodissa. 

ikää 66

Vierailija
60/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olin 12vuotias. Muistan kun asiasta puhuttiin iskän kanssa, joten voi olla että oli iskä-viikonloppu ja että oltiin Siltamäessä tai Itiksessä iskän asunnolla viettämässä rauhallista viikonloppua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän