Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei vanhukset, missä olitte, kun Myyrmannissa räjähti pommi?

Vierailija
08.10.2022 |

Siitä on 20 vuotta aikaa eli me tuon ajan nähneet ollaan vanhennettu jo niin paljon.

Mä kävin usein siellä, mutta tuona perjantaina en ollut siellä. Mulla oli tuolloin pieni lapsi ja kirjoittelin silloin jo Vauva-palstalla.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muistikuvaa, ei myöskään siitä mistä olen silloin saanut tietää tapahtuneesta.

Vierailija
22/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broidiani haasteteltiin muutamaan lehteen tuon johdosta, oli vain metrien päässä tapahtumasta ja aivan tekijän vieressä vain hetkeä aikaisemmin (väliin jäänyt portaikko pelasti). Oli kuulemma seurannut pelle-taikurin esitystä, joka räjähdyspaikalla oli, mutta todennut että esitys ei ollut mitenkään erityinen, ja lähtenyt liikkeelle. Paljon lapsia paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paketissa kaupan hyllyllä.

Vierailija
24/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan missä olin kun Palme murhattiin, Estonia upposi ja wtc- tornit tuli alas. Muistan kun Sammy ja Kirka kuoli. Ja missä olin kun Diana kuoli. Ja muostan Tsernobylin. Mutta Myyrmannin rajähdystä en muista.

Vierailija
25/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päättänyt opiskelut Ruotsissa ja muutin tuona päivänä Suomeen, olin noin tuntia aiemmin saapunut  uudelle asunnolleni Helsinkiin!

Ruotsin kaikki kansainväliset opiskelukaverini olivat kuulleet tuosta ostari t e r r o r i -iskusta Ruotsin telkkarissa, yllättäen kännykkä täyttyi viesteistä joissa kyseltiin että olenko elossa! Ihmettelin että mitä he sekoilevat. En tiennyt tuosta mitään koska telkkaria ei oltu vielä asennettu ja olin purkamassa kamoja kaappeihin.

Vierailija
26/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan missä olin kun Palme murhattiin, Estonia upposi ja wtc- tornit tuli alas. Muistan kun Sammy ja Kirka kuoli. Ja missä olin kun Diana kuoli. Ja muostan Tsernobylin. Mutta Myyrmannin rajähdystä en muista.

Minä myös muistan Palmen, Tsernobylin, Estonian, Dianan ja WTC:t, parhaiten on jäänyt mieleen Estonia ja WTC.

Vierailija
27/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petri Gerdt on unohdettu incel joka todisti, että aseet eivät tapa ihmisiä. Incelit tappavat ihmisiä. On myös arveltu, että pommi räjähti Myyrmannissa vahingossa ja oikea kohde olisi ollut nuorten disko. Olin tuolloin armeijassa ja ikäiseni naiset nuoruuden kauneimmillaan, nyt vanhoja luuskia.

Vierailija
28/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työntämässä vaunuja kotikadullani 1,5km päässä, oli kuulas kaunis syksypäivä. Äiti soitti Nokia-kapulaani uutiset ja kysyi olinko Mannissa. 

Ja kököt olit.

Tuo tapahtui lokakuun puolivälissä puoli kahdeksan aikaan illalla. Silloin ollut mistään kuulaasta päivästä tietoakaan, vaan säkkipimeää.

Vierailija
29/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin työntämässä vaunuja kotikadullani 1,5km päässä, oli kuulas kaunis syksypäivä. Äiti soitti Nokia-kapulaani uutiset ja kysyi olinko Mannissa. 

Ja kököt olit.

Tuo tapahtui lokakuun puolivälissä puoli kahdeksan aikaan illalla. Silloin ollut mistään kuulaasta päivästä tietoakaan, vaan säkkipimeää.

Just näin. Oli pimeää jo, ensimmäiset uutiset tuli radiosta lähempänä kahdeksaa.

Vierailija
30/76 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiin olla miesystävän kanssa muhinoimassa hänen asunnollaan 😌

Vierailija
31/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa lokakuussa, pimeässä illalla kahdeksan jälkeen?

Vierailija
32/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähellä töissä ja kuljin usein myyrmannin läpi töihin ja kotiin. En kuitenkaan pommipäivänä. Enkä muutenkaan olisi noin myöhään ollut siellä missään tapauksessa. Seuraavalla viikolla siellä olikin sitten ovet kiinni eli piti kiertää ympäri.

Vierailija
33/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kavereiden kanssa meillä kiskomassa kaljaa. oltiin silloin 18-vuotiaita.

Vierailija
34/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vanhus, vaikka tapauksen hyvin muistankin ja olin aikuinen jo silloin.

Vierailija
35/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen että olin käymässä itäSuomessa vanhempien luona. Asuin kyllä jo Helsingissä mutta Myyrmäki oli tuolloin aika tuntematon paikka tai Vantaa ylipäätään.

Aika hämärästi muistan tapahtuman ...

Vierailija
36/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkassa

Vierailija
37/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noina vuosina han tapahtui useampi tälläinen. Oli Jokelaa ja joku muukin ostoskeskus ampuminen. Sekoittuvat jotenkin itsellä mielessä.

Vierailija
38/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona ihan toisella puolella Suomea. Mun paras ystävä soitti, että oli just kassajonossa kun räjähti ja hänellä koskee korviin. Itkettiin yhdessä. Hän kertoi, että oli huono päivä ja *tutti kun siinä edellä oli hölmö jolla ei ollut kiire mihinkään, hänellä olisi ollut. Mutta ilman tuota hidastelijaa hän olisi saattaanut olla just keskipisteessä kun pamahti.

Vierailija
39/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noina vuosina han tapahtui useampi tälläinen. Oli Jokelaa ja joku muukin ostoskeskus ampuminen. Sekoittuvat jotenkin itsellä mielessä.

No ei kyllä ole ollut mitään ostoskeskusampumista 2000-luvulla. Jokelakin oli viisi vuotta myöhemmin eli 2007, Kauhajoki 2008.

Vierailija
40/76 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään. Illalla kahdeksan aikaan olen saattanut olla töissä, tein tuolloin vuorotyötä. En muista edes miten ja milloin kuulin koko asiasta. Viimeistään seur. pvän Hesarista. Olin tuolloin 34v. Asuin ja asun Helsingissä. En ole koskaan käynyt Myyrmannissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi