Auttaako glukosamiini nivelrikkoon?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei auta.
Nivel on kulunut niin rikki, ettei se uusiudu enää normaalisti, vaan uusiutunut nivel on "visakoivua".
🙁
Joku apukeino nyt tarvitaan tähän!!
Joillekin on apua, riippuu siitä, miten pitkälle vaurio on edennyt.
Minulle ei ole vielä auttanut, mutta Panadol hillitsee kipua.
Aloin ottamaan sitä alkuvaiheessa. Selkeä ero! En voi olla enää ilman. Muutaman päivän tauko, niin jalkapöydän niveliä alkaa aamuisin aristaa ja sormia myös. Olin jopa jäämässä sormien takia sairaslomalle, mutta tuolla katosikin oireet kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on apua, riippuu siitä, miten pitkälle vaurio on edennyt.
Minulle ei ole vielä auttanut, mutta Panadol hillitsee kipua.
Särkylääkkeistänei ole apua. Vatsakaan ei niitä enää kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta.
Nivel on kulunut niin rikki, ettei se uusiudu enää normaalisti, vaan uusiutunut nivel on "visakoivua".
🙁
Joku apukeino nyt tarvitaan tähän!!
Se "panadolien" päivittäinen syönti tuo vaan lisää ongelmia sisuskaluihin.
Tuskansietokyvyn parantaminen on ainoa vaihtoehto leiekkaushoidon lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloin ottamaan sitä alkuvaiheessa. Selkeä ero! En voi olla enää ilman. Muutaman päivän tauko, niin jalkapöydän niveliä alkaa aamuisin aristaa ja sormia myös. Olin jopa jäämässä sormien takia sairaslomalle, mutta tuolla katosikin oireet kokonaan.
Mikä valmiste?
Glukosamiinin vaikutusmekanismia ei tunneta tarkasti. Kipua lievittävä vaikutus alkaa yleensä neljän viikon kuluessa hoidon aloituksesta potilailla, joilla on lievä tai keskivaikea nivelrikko.
Duodecim
msm-glukosamiini ainakin itsellä vähentää kipuja.
Minulle lääkäri sanoi käsien nivelrikosta, että osalla on auttanut kipuihin oikein hyvin.
Riippuu varmaan myös tuotteen laadusta, esim. Solgar ja Skip on tunnettuja laatumerkkejä jos tarkoitus on terveyttä hoitaa ja vajauksia korjata.
Hyaluronihappopistos (Arhtrovisk tms?) niveleen auttoi muutaman vuoden, lopulta tekonivel ainoa vaihtoehto. Siihen loppui kivut!
Arthryl on minulla lievittänyt polven nivelrikkokipua.
Mulla ei ollut mitään apua, vaikka suurin toivein kokeilin. Enää ei auta särkylääkekään. Nyt jonossa tekonivelleikkaukseen.
Mulla ei ollut mitään apua, vaikka suurin toivein kokeilin. Enää ei auta särkylääkekään. Nyt jonossa tekonivelleikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyaluronihappopistos (Arhtrovisk tms?) niveleen auttoi muutaman vuoden, lopulta tekonivel ainoa vaihtoehto. Siihen loppui kivut!
Oliko vaikea toipua leikkauksesta?
Joillakin auttaa, joillakin ei. Riippuu nivelten kunnosta. Toki kannattaa kokeilla ja aloittaa mahd. nopeasti
lääkitys. Itsellä ei auttanut yhtään, lopulta leikkaukseen. Nyt vaivaa yleinen vaikea nivelrikko koko loppuelämän eli kipulääkkeitä pöivittäin ja paljon liikuntaa. :/
Onko kyseessä nivelrikko vai ylipainosta johtuva rasitus nivelelle tai asentovirhe?
Kokeile inkivääriä ja kurkumaa niistä sain itse avun. Syön joka päivä inkivääriä ja sen lisäksi Tolosen nivelamin valmistetta jossa on myös inkivääriä mutta myös muuta. Aikaisemmin oli pahat kivut polvessa ja nivelissä mutta ei enää. Kivut tulee kyllä takaisin jos olen viikonkin syömättä noita. Varsinkin inkivääri jo yksistään auttaa todella paljon.
Ei auta.