Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hanna Holopainen (vihr) uskoo, että moni nainen kokee vaikeaksi osallistua puolustuspoliittiseen keskusteluun

Vierailija
08.10.2022 |

Iltalehti: Hanna Holopainen (vihr) uskoo, että moni nainen kokee vaikeaksi osallistua puolustuspoliittiseen keskusteluun, jos ei tunne alan slangia, jonka miehet usein oppivat varusmiespalveluksessa.

Monethan pidättäytyvät osallistumasta keskusteluihin, jos eivät ymmärrä asiasta riittävästi. Silloin on hyvä keskittyä ensisijaisesti kuuntelemaan. Koskee kaikkia asioita, ei vain maanpuolustusta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä varusmiespalveluksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että onko mukana puolustusvaliokunnassa. Tuolla käsitellään aivan eri tason juttuja.

Minä olen suorittanut 11kk asepalveluksen ja jos olisin puolustusvaliokunnassa, niin olen täysin varma, että siitä mun asepalveluksesta ei olisi kyllä yhtään mitään hyötyä tuolla valiokunnassa.

Ennemminkin oikeiden maanpuolustuskurssien käyminen hyödyttäisi ja niihin noilla kaikilla edustajilla on varmaan pääsy.

Eli kyse ihan siitä, että mihin haluaa itse panostaa eduskunnassa.

Vierailija
2/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioissa on muuten yllättävän paljon järkeä, kun mielessään vaihtaa kaikkien "vihreiden" kommenttien väriksi punaisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä varusmiespalveluksessa opita muuta kuin ryömimään ojassa, ampumaan pyssyllä ja marssimaan jonossa. Puolustuspolitiikan kannalta nämä ovat perin hyödyttömiä taitoja. Mitään isoja linjoja varusmiehille ei opeteta, koska ne ovat korkeiden upseerien heiniä.

Vierailija
4/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannalla hyvät tissit!

Vierailija
5/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten surkeat keskustelutaidot ja olematon looginen ajattelu johtaa siihen, että hyvä jos pysyvät muualla.

Vierailija
6/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti: Hanna Holopainen (vihr) uskoo, että moni nainen kokee vaikeaksi osallistua puolustuspoliittiseen keskusteluun, jos ei tunne alan slangia, jonka miehet usein oppivat varusmiespalveluksessa.

So? Aina voi käydä armeijan jos kokee olevansa slangin takia paitsiossa

Vierailija
7/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä varusmiespalveluksessa opita muuta kuin ryömimään ojassa, ampumaan pyssyllä ja marssimaan jonossa. Puolustuspolitiikan kannalta nämä ovat perin hyödyttömiä taitoja. Mitään isoja linjoja varusmiehille ei opeteta, koska ne ovat korkeiden upseerien heiniä.

Ehkä perusjääkäreillä ja tykkimiehille se on tätä, mutta res. aliupseerit ja upseerit istuvat päivät pitkät luennoilla ja opetetut asiat tentitään.

Vierailija
8/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna Holopainen (Vihr.) itse kuuluu puolustusvaliokuntaan. Hän voi olla kyllä oikeassa siinä, että monet naiset kokevat niin, että heidän olisi vaikea olla mukana tuollaisessa valiokunnassa. Mutta minun mielestäni ajattelutapa on ihan väärä.

Riitta Mäkinen (Sd.) kuuluu myös puolustusvaliokuntaan.

Varajäseninä on useampiakin naisia.

Ei siellä sote-valiokunnassakaan kaikki ole mitään lähäreitä, sairaanhoitajia tai lääkäreitä.

Ulkoasiainvaliokunnassa nykyisin on kyllä jo paljon naisiakin. Sekin oli aikoinaan erittäin miespainotteinen valiokunta.

Vierailija
9/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli on patriarkaalinen käsite.

Vierailija
10/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä moni nainen koe vaikeaksi osallistua energiapolitiikkaan, vaikka eivät sielläkään näytä tajuavan yhtään mitään.

Terveisin Suomi, jossa sähkö on Euroopan kalleinta ja ensimmäistä kertaa Suomen historiassa uhkaa sähkökatkoihin johtava sähköpula

Kiitos!

Vierailija
11/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden agenda on kautta aikain ollut rampauttaa Suomen puolustus.

PV:n saamat rahat pitäisi vihreiden mielestä käyttää kehitysapuun ja muuhun vastaavaan. Ikävä vaan, että Venäjän hyökkäyksen takia varustelu tulee kiihtymään seuraavat 20 vuotta  

Vierailija
12/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihree luulee olevansa tässäkin yli muiden. Ne muut naiset ei osaa, ei ymmärrä.

Vierailija
13/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei intissä todellakaan keskustella mistään puolustuspolitiikasta. Se ettei Hanna ymmärrä jotain asiaa ei välttämättä tarkoita etteivätkö muut naiset ymmärtäisi. Ehkäpä Hannan kannattaisi harkita jotain muuta tekemistä kuin politiikka?

Vierailija
14/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska testata perusvihreältä, että osaavatko selittää edes miten ydinvoima toimii. Mikä on ioni, mikä on isotooppi, mitä on sähkö.

Vierailija
15/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei intissä todellakaan keskustella mistään puolustuspolitiikasta. Se ettei Hanna ymmärrä jotain asiaa ei välttämättä tarkoita etteivätkö muut naiset ymmärtäisi. Ehkäpä Hannan kannattaisi harkita jotain muuta tekemistä kuin politiikka?

No Hanna varmasti itse ymmärtää ja on käsittääkseni varsin kiinnostunut turvallisuuspolitiikasta ja DI-koulutuskin on hänellä, joten teknisemmätkin asiat todennäköisesti avautuvat hänelle keskivertoa paremmin.

Vierailija
16/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvaliokuntaa ei ehkä ole koettu naisten mielestä niin kiinnostavaksi vielä edellisten eduskuntavaalien jälkeen?

Voi olla että muuttuneen maailmantilanteen vuoksi kyllä naisillakin on kiinnostus herännyt enemmän puolustusasioihin.

Vierailija
17/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finsk politik är i största allmänhet så debilt att ingen vettig människa längre rör ens vid det.

Vierailija
18/18 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies kokee vaikeaksi osallistua synnytystuskia koskevaan keskusteluun, vaikka nykyisin miehetkin synnyttävät. Ei ole synnytysjargon hallussa.