Hybridi vai täyssähkö?
Olen hankkimassa uutta autoa ja pitkän vertailun jälkeen olen rajannut autot kahteen vaihtoehtoon. Ostan joko Porsche Panamera hybridin käytettynä tai uuden BMW i4 M50:n. Hinta noissa on suunnilleen sama, Porsche ehkä kymppitonnin kalliimpi mutta tämä ei ole ratkaiseva tekijä. Täyssähköbemarain range riittää hyvin ajoihini ja tarvittaessa minulla on pari muuta bensa-autoa varalla. Lataus hoituu kotona, laturi on jo asennettu. Onko omakohtaisia kokemuksia näistä? Kumman valitsisitte ja millä perusteella?
Kommentit (11)
Olen pari kuukautta ajellut tuolla Bemarin i4 M50:llä. En keksi mitään huonoa sanottavaa. Useampi BMW on ollut ennenkin ja tämä uusi on merkin taattua laatua ja ajotuntumaa.
Hybridi on kuin rivitaloasunto, siinä on kaikki taloyhtiön ja omakotitalon huonot puolet mutta rajoitetusti hyviä puolia.
Hybridi tietenkin.
Aina ja kaikkialla ei saa sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Hybridi tietenkin.
Aina ja kaikkialla ei saa sähköä.
Aina ja kaikkialla ei tarvitse ladata. Täyssähkö ehdottomasti. Ei ole mitään järkeä polttaa fossiilisia polttoaineita kun ei todellakaan tarvitse.
Hybridi ehdottomasti.
Voi ajaa arkiajot halvalla sähköllä ja sitten kun pitää lähteä pitemmälle reissulle on polttoainetta saatavilla joka paikasta ja tankkaus kestää pari minuuttia.
Itse ajoin hybridillä viime talvena puoli vuotta yhdella tankillisella ja sitten kesällä kierrettin Lappia autoilun vapaudesta nauttien.
Vierailija kirjoitti:
Hybridi ehdottomasti.
Voi ajaa arkiajot halvalla sähköllä ja sitten kun pitää lähteä pitemmälle reissulle on polttoainetta saatavilla joka paikasta ja tankkaus kestää pari minuuttia.
Itse ajoin hybridillä viime talvena puoli vuotta yhdella tankillisella ja sitten kesällä kierrettin Lappia autoilun vapaudesta nauttien.
Ap sanoi että hänellä on muita autoja tarvittaessa joten eihän siinä hybridissä mitään järkeä ole.
Vierailija kirjoitti:
Hybridi ehdottomasti.
Samaa mieltä. Kun nyt uhkaillaan kiertävällä sähkökatkoilla Suomessa, en ota sitä riskiä, että olisin pelkän sähkön varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridi ehdottomasti.
Ap sanoi että hänellä on muita autoja tarvittaessa joten eihän siinä hybridissä mitään järkeä ole.
Huoh... "Onko omakohtaisia kokemuksia näistä? Kumman valitsisitte ja millä perusteella?" <---- KUKA sanoi näin? Onko mitään ideaa.....
Ei helevetti näitä taas kerran. :D
Ei ole kokemusta noista merkeistä, mutta noin yleisesti hybridissä ei pidemmän päälle ole järkeä. Miksi kuljettaa mukana bensiinimoottoria, jota ei oikeasti tarvitse? Huoltokulut ovat hybridissä korkeammat. Eikä hybridissä pysty varastoimaan kovinkaan paljon sähköä silloin, kun se olisi halvinta.