Tomaatin hinta 10€ kilolta! Meneekö elämäsi pilalle,jos et saa tomaattia!
Kommentit (52)
Vaikeina aikoina kaikkien tulisi puhaltaa hiileen. Ostaa tomaatteja ja kurkkuja, mutta määrien ei tarvitse olla huikeita. Jättää ennemmin ne nuudelipussit yms. ostamatta ja tukea kotimaisten pystyssä pysymistä.
ei oo ennenkään ollu varaa ostaa talvella tomaatteja, joten mikään ei muutu, ennen kun voitan lotossa
Vierailija kirjoitti:
Vaikeina aikoina kaikkien tulisi puhaltaa hiileen. Ostaa tomaatteja ja kurkkuja, mutta määrien ei tarvitse olla huikeita. Jättää ennemmin ne nuudelipussit yms. ostamatta ja tukea kotimaisten pystyssä pysymistä.
Joopa joo. Ostakoon ne ketkä ostaa, mutta meillä ostetaan vaan tarpeellista. Tomaatit eivät ole lähellekään pakollisia, mutta eipä meillä niitä nuudeleitakaan ostella.
Hiukan hu-vitutti se uutisissa ollut kauppias, joka toivoi ihmisten edelleen ostavan kotimaisia tomaatteja ihan kannatuksen vuoksi, vaikka hinta kiipeiskin tästä vielä reilusti ylöspäin. Joopa joo. Itse voisi kannatuksen vuoksi vähän laskea katteitaan. Tuskin laskee.
Olen allerginen tomaateille, muuten söisin. Ihan hyvä ei tule ostettua.
Harvemmin tulee muutenkin ostettua. Toisaalta kotimaisen kurkun ja tomaatin hinnan nousun jotenkin ymmärrän, mutta miten omena voi maksaa yli 4e/kg
Tomaattimurskaa on varastossa, jos tulee eteen resepti mihin sitä välttämättä tarvitsee. Ihan hulluja hintoja nykyään pyydetään, eikä vain tomaateista. En maksa.
En syö tomaattia ja kurkkua, joten joutaa nousta.
Olen kasvanut aikana, jolloin kaupassa ei ollut talvella tuoretta kurkkua, tomaattia ,paprikaa tai salaattia lainkaan. 70-luvulka rupesi sitten olemaan NS, lentotomaattia Espanjasta, mutta äiti ei ikinä ostanut niitä kasvatuksessa käytettyjen myrkkyjen takia.
Ostin tänään jumbon Prismasta 2,49e kilo.
Ostan tomaatteja silloin kun mieli tekee,maksakoon mitä vaan.
En edes syö tomaattia muuta kuin murskana pastassa tai soseena pizzan päällä
Ei mene. Enemmän kaivertaa, kun ihmiset eivät osaa laittaa edes kysymysmerkkiä kysymyslauseen perään.
Viime aikoina olen ostanut tavallista vähemmän tuoreita vihanneksia ylipäätään, koska monien ruokatuotteiden hinta on noussut. Lihaa, kalaa, kananmunia yms. on energiaa saadakseen pakko ostaa, joten vihanneksia tulee ostettua vähemmän.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
On kyllä taas vedätys.
Miten ihmeessä joku Unkarin sota nostaa espanjalaisen tomaatin hintaa?
Kuka nyt espanjalaisia orjatomaatteja ostaa millään hinnalla.
Itse ostan vain kotimaisia, mutta talvella ne eivät maistu miltään. Odotellaa´n uutta kesää!
Ostin tänään kotimaisia tomaatteja Kuopion Prismasta 1,49€/kg.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin tulee muutenkin ostettua. Toisaalta kotimaisen kurkun ja tomaatin hinnan nousun jotenkin ymmärrän, mutta miten omena voi maksaa yli 4e/kg
Heh niinpä, puolalainen omena o,99€!
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvanut aikana, jolloin kaupassa ei ollut talvella tuoretta kurkkua, tomaattia ,paprikaa tai salaattia lainkaan. 70-luvulka rupesi sitten olemaan NS, lentotomaattia Espanjasta, mutta äiti ei ikinä ostanut niitä kasvatuksessa käytettyjen myrkkyjen takia.
Meillä ei ostettu koska ovat orjatyövoimalla tuotettuja ja kerättyjä, ei osteta vieläkään!
Eivät ole talvella niin hyviä kuin kesällä. En ole talvella koskaan ennenkään ostanut. Mihin ne sitten joutuu sieltä kaupan hyllyltä, jos kukaan ei osta? Eikö kannattaisi kuiteski myydä vaikka edullisemmin, ettei mene "biojätteeseen".
No sen takia niillä kestää sen Suomen Nato-hakemuksen ratifiointi. Ihan ymmärrettävää, jos on ihan sotatila ja kaikkea 🤷