Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen väkivalta

Vierailija
08.10.2022 |

Meidän tapauksessa puolison kuukausia kestävät mykkäkoulut, pisin tainnut kestää puolitoista vuotta.

Mykkäkoulujensa aikana puhuu minulle koirien kautta tyyliin: kuka on mukamas pessyt pesuhuoneen, kun saumat lattioilla on edelleen likaiset tai yksi ilta oli tehnyt ruokaa jota minä satuin maistelemaan ja taas koirien kautta minulle viesti kuka on käynyt sotkemassa keittiönpöydän?

No 26 vuoden kokemuksella tiesin näiden olevan minulle komentoja siivota pesuhuone uusiksi ja siivota keittiö (vaikka toinen oli se ruoanlaitolla sotkenut)

Syyt mykkäkouluihin ovat olemattomat, mutta saattavat lähteä siitä kun epähuomiossa olen astunut ulko-oven kynnyksen päälle ja tähän tulee naarmuja.
Tai laitan käsilaukun suoraan lattian päälle, enkä matolle.

Mykkäkoulut on aina päättyneet niin, että minä pyydän päiväkausia anteeksi väärää käytöstäni. Vannottelen miehelle miten osaamaton ja huono ihminen minä olen.
Ja miten hän vain oikeasti tietää hyvän ja oikean elämisen säännöt ja käytänteet.

Hän väheksyy osaamistani, ammattitaitoani (olen hoitaja, opistotason tutkinto) Hän itse on aivan toisella alalla, mutta esiintyy minulle hoito-ja lääketieteen ammattilaisena. Esim jos naapurit kysyvät vaikka hoito-ohjeita syyllinen poistoon kotona ja minä kerron vaihtoehdot, niin puoliso vähän takakireänä minulle kotona sitten pitää puhuttelun, että miksi noin ja noin sanoit, kun asia ei varmasti ole noin!
Tai hänen vanhempien verikoetuloksia kotoa käsin kommentoi ja antaa niistä lausuntoja ja tekee päätelmiä (monesti aivan vääriä / mainittakoon matala Hb oli äidillä ja puolisoni määräsi hänelle rautakuurin .. vaikka oikea syy oli B-12 vitamiinipitoisuus)

Mieheni myös vahtii minun rahojen käyttöä. Teen päätyöni lisäksi toista työtä ajoittain. Päätyöni palkka on rahaa josta maksan asumisen ja elämisen kulut ja sivutyön tuloilla ostan vaatteet, meikit jne.. mutta hän mielellään jo ohjailisi mitä teen sivutyön palkalla ja moittii rahankulutuksestani.
Minulla on kuulema pesuhuoneessa liikaa purnukoita ja shampoo pulloja, vaikka oikeasti ei ole. Käydessäni ystävieni luona, olen huomannut miten heillä on oikeasti useita shampoopulloja ja muita tuotteita.

Olen vuosien ajan kuullut miten minulla ei ole tyylitajua, ei hyvää makua. Jokakerta kun tulen kampaajalta kotiin hän moittii hiusten väriä / sävyä, milloin liian harmaa, vaalea, tunkkainen tai muutoin vain väri joka näyttää oudolle.

Miehen ollessa puhetuulella hän saattaa sanoa tai puhua muutamia sanoja, nekin siis minua väheksyviä tai arvostelevia. Olen mm lihottanut koiramme, kun annan niille pöydästä pienet maistiaiset vaikka kalkkunaa tai kanaa. Oikeasti minulla ei ole lupa antaa koirille ruokaa eikä syömistä, koska mies huolehtii ruokkimisen.
Ja heti kun olen antanut vaikka pienen kalkkunaleike palan, mies punnitsee koirat ja aloittaa haukkumisen miten syötän koirat porsaiksi.

Minä en jaksa enää, oikeasti taitaa olla parempi asua yksin? Viime yönä laitoin asuntohakemuksen menemään. Lähtiessäni tästä en ota mukaani kuin vaatteeni ja henkilökohtaiset tavarani.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas vuodatuksen vetelit. Ei jatkoon.

Vierailija
2/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin koko ajan milloin perustelet miksi sinun on pakko jäädä. Tämä olikin se 1 tuhannesta, jossa asuntohakemus onkin jo vetämässä. Hienoa ap palstan mittakaavassa omlaatuisesta avauksesta. Nyt vaan vapautta kohti!

Vierailija
4/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä kirjoittamasi pitää paikkansa, ihmettelen suuresti kuinka olet pysynyt yhdessä miehesi kanssa. Ota se asunto ja lähde. Ei tuollainen ole ihmisen elämää!

Vierailija
5/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/5

Mitä mahdat tarkoittaa täällä? Että pelleilin?

Totta joka sana, enkä edes kaikkea tuonut esiin mitä näiden kotiseinien sisällä tapahtuu.

Ap

Vierailija
6/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäinen äijä, ei jatkoon! Ja MIKSI ihmeessä olet tuollaista sietänyt???

Vierailija
7/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1/5

Mitä mahdat tarkoittaa täällä? Että pelleilin?

Totta joka sana, enkä edes kaikkea tuonut esiin mitä näiden kotiseinien sisällä tapahtuu.

Ap

Vierailija
8/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä kiinnostais tietää miksi siedät tuollaista käytöstä?

Vierailija
9/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä kirjoittamasi pitää paikkansa, ihmettelen suuresti kuinka olet pysynyt yhdessä miehesi kanssa. Ota se asunto ja lähde. Ei tuollainen ole ihmisen elämää!

Pitää paikkaansa joka sana, ei tämä elämää ole.

Miehen käytös, en tiedä mihin se viittaa? Onko ilkeä luonne vai mikä saa toisen käyttäytymään noin?

Jos minä olen niin kauhea kuin antaa ymmärtää, niin miksei hän ole lähtenyt?

Toisaalta olenhan minkäkin sietänyt tätä omituista kuviota aika kauan!

Ap

Vierailija
10/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasit juuri ex-miestäni, melkein sanasta sanaan. HYVÄ että olet lähdössä ja tee se pian. Jokainen päivä tuollaisen miehen kanssa rikkoo sinua lisää. Itse en ole katunut hetkeäkään että lähdin. 

Vierailija
11/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi käytös on henkistä väkivaltaa ja sinulla on kaikki oikeus olla sitä sietämättä. Syy puolisosi käytökseen ei ole sinussa vaan tuo on sairasta alistamista/kontrollointia. Pidä päätöksestäsi kiinni ja lähde ns. ilmoitusasiana. Suosittelen lakimiehen palkkaamista hoitamaan eroon liittyvät asiat (jos olette naimisissa). Hän pitää sinun puoliasi ilman, että joudut sietämään moista peliä enää hetkeäkään.

Vierailija
12/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvasit juuri ex-miestäni, melkein sanasta sanaan. HYVÄ että olet lähdössä ja tee se pian. Jokainen päivä tuollaisen miehen kanssa rikkoo sinua lisää. Itse en ole katunut hetkeäkään että lähdin. 

Kolmas 🙋

Sä selviät kun vaan lähdet.

Vierailija
13/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt muilta? Sun täytyy itse päättää mitä elämälläsi!

Vierailija
14/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas 🙋

Sä selviät kun vaan lähdet.

Täälläkin vielä yksi!

Eron jälkeen sain elämäni takaisin. Täällä ollaan vain kerran, ei tuollaista kannata sietää.

Vierailija
15/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmeen kauan jaksoitkin katsella. Josko nyt sitten lähtisit ihan oikeasti.

Etsi youtubesta Mental Healness -kanava.

Vierailija
16/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, luulin, että mun mies on ainoa, joka nillittää kylpyhuoneen saumoista. Tosin ei koiran kautta. Toivottavasti saat asunnon pian!

Vierailija
17/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkaansa joka sana, ei tämä elämää ole.

Miehen käytös, en tiedä mihin se viittaa? Onko ilkeä luonne vai mikä saa toisen käyttäytymään noin?

Jos minä olen niin kauhea kuin antaa ymmärtää, niin miksei hän ole lähtenyt?

Toisaalta olenhan minkäkin sietänyt tätä omituista kuviota aika kauan!

Ap

Narsismi saa ihmisen tekemään noin. Lue ketju Narsistin keskustelutyyli.

Vierailija
18/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä sinä yhä vuosikausia myöhemmin leikit siivoavasi niitä pesuhuoneen saumoja. Sellasta.

Vierailija
19/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä elät kerran, anna mennä ja aloita uusi elämä yksin, olet varmasti paljon onnellisempi! Äläkä ota miehen tulevia ruikutuksia ja lupauksia muuttua kuuleviin korviisi. Hyvä valinta lähteä, olet rohkea, vaikka varmasti uusi pelottaa. Voimahali!

Vierailija
20/24 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ihmisiä oikeasti on, mikä on aiva uskomatonta.

Jonkun dokumentaristin pitäisi tarttua aiheeseen, ja selvittää mistä käytös johtuu, ja voiko sitä (ei?) Muuttaa?

Ja miksi nuo eivät ikinä myönnä, että tilanteessa olisi mitään outoa?

Hyvä ap että lähdet. Laita kaupungille asuntohakemus ja copypasteta tuo aloituksesi siihen, asiat etenee liukkaammin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä