Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko varautunut seuraavaan vuoteen?

Vierailija
08.10.2022 |

Lueskelin juuri iltalehteä ja siellä povattiin vaikeita aikoja euroopalle.
Itse olen miettinyt, mitä tämä tarkoittaa kohdallani. Työpaikka on, asunto on, jossa selviän vaikka viikon ilman sähköä, ruokavarastoja ei ole hernepurkkeja ja näkkileipää kummempia. Oma kaivo on, josta saa lihasvoimalla vettä. Polkupyörä on, jos auto ei kulje.

Eli oletko miettinyt mitä uhkatilanteita tai puutteita voi tulla vuonna 2023? Selviätkö sähköttä, mistä ruokaa, mistä toimeentulo, mistä lämpö, mistä rahaa, onko lääkityksiä tms erikoisuuksia? Ihan kaikella ystävyydellä, nyt kannattaa varautua, edes ajatuksen asteella !

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreäthän halusivat, että tulisijoja ei saa enää tehdä asuntoihin eikä olemassa olevia enää käyttää, hormit pitää valaa betonia täyteen. Tämä koska ilmasto lämpenee.

Puhut ihan omiasi.

Vierailija
22/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti olen varautunut, voihan sitä itse sairastua ettei pääse kauppaan ja voihan sähköt katketa muutenkin, tai tulla tietoliikennehäiriöitä. En mene mukaan mihinkään pelottelukampanjoihin, koska ei ole mitään syytä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostalossa on ongelma jos sähköt katkee mutta varastossa voi pitää polttopuuta koska ulkona voi grillata ainakin makkaraa ,jos tulee joku katastrofi. omassa autossa voi lämmitellä tai ajaa pois muualle jos kaupunki kylmenee. omakotitalo helpompi muuttaa takoilla ja muilla sään ja sähkökatkon kestäväksi.

työttömän on vaikea varautua mutta tulitikkkuihin kynttilöihin,ja vesipulloihin on mahdollisuus. myös säilyketölkkeihin.youtubessa on prepper videoita joissa hyviä survival vinkkejä.työttömällä aikaa lukea survival kirjoja ja retkeilyoppaita joita vois kirjastossa lukea.

Vierailija
24/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreäthän halusivat, että tulisijoja ei saa enää tehdä asuntoihin eikä olemassa olevia enää käyttää, hormit pitää valaa betonia täyteen. Tämä koska ilmasto lämpenee.

Puu luovuttaa saman määrän hiilidioksidia palaessaan, kun se on sitonut kasvaessaan. Eli haitta on +-0.

Ehkä näin mutta kun sen pitää olla negatiivinen, pitää sitoa oma hiilidioksidi + pari auton pakoputkea lisäksi. Siten puunpoltto on estettävä keinolla millä hyvansä.

Vierailija
25/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa.

Vierailija
26/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden kotivara jota kierrätän., muutenkin kuin sodan varalta. Muutenkin voi sattua mitä vaan.

Vierailija
27/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla asuntoauto tai -vaunu? Tässä hyvä vinkki: Hanki 3 kaasupulloa ja dieseliä/bensaa 200 litraa. Pärjäät vaunussa/autossa pitkään. Katsot vain että a) vettä saat jostain b) voit tyhjentää vessan ja jätevedet jonnekin c) saat auton sähköön edes kerran viikossa vuorokaudeksi. Kaikilla ei ole erämökkiä, mutta vaunuja ja autoja on kaupungeissakin. Niin ja sellaiset astiat, että ne kestävät kaasulla ruuan laittamisen.

Vierailija
28/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, en pysty varautumaan. On otettava kaikki psk mikä niskaan heitetään. Ja sitähän riittää.

Vierailija
29/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puolustusvoimilla töissä, siellä ei työt tule loppumaan.

Olen myös hamstrannut hurjan määrän säilykkeitä, kuivatuotteita, vettä yms.kotiin, polttopuut riittävät onneksi vielä ensi kesään saakka ja taloa pystyn lämmittämään puilla.

Sähkön hinta on seuraavat pari vuotta 10c, ehkä pärjään.

Kevätkesällä ahdisti paljonkin, mutta ei enää niin paljoa.

Vierailija
30/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee kuten menee omalla painollaan. Miettii sitten yksi ongelma kerrallaan jos jotain ongelmia edes tulee. Miksi pitää stressata aina etukäteen kaikessa?

Vierailija
31/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin luen raamattua ja varaudun ylöstempaukseen. iltsikoista saa pelkkää hedelmätöntä tressiä sieluunsa

Vierailija
32/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan että seuraavat kaksi vuotta tulevat olemaan vaikeita. Olen varautunut siten että seuraavan kahden vuoden ajaksi on pitkään säilyvää ruokaa 3päivän ruuat/viikko, uskon että loppujen päivien ruuaksi saa jotain ostettua tai kerättyä, mutta en usko että pystyy ostamaan ruokaa samalla tavalla kuin nyt. Lisäksi on varavirtalähteitä, aurinkovaloja, vedenkerääjät kynttilöitä, pattereita jne. Vaatteita, lukemista, pelejä ja tekemistä, lääkkeet ja pesuaineet. Jos siis kakka osuisi kunnolla tuulettimeen niin selviäisimme seuraavat kaksi vuotta. 

Käteistä olen myös ostanut siten että on muutama satanen kuukautta kohti seuraavan kahden vuoden ajalle. 

Vierailija
33/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa varautua. Ei tänne ole sota vielä tulossa.

Tässä puhutaan vaikeista ajoista, EI sodasta.

Mutta Iltalehden kauhuskenaarioita enemmän luottaisin esim. valtion varautumisohjeistuksiin.

Itse näkisin vaikeiden aikojen liittyvän inflaatioon, korkojen nousuun, kasvavaan työttömyyteen.

Niihin voin varautua sillä, että en ota velkaa, säästän rahaa sen varalta, että tulee lomautus tai työttömyys. Takkapuut talven varalle hankittuna, jos tulee sähkökatkoja. Jos bensan hinta nousee pilviin, siirryn paikallisliikenteen käyttäjiksi. Jos autoilua aletaan roimasti verottaa, niin perheen toisesta autosta voidaan luopua.

Vierailija
34/34 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, ennen pitkää saapuu antivapahtaja antikristus, tarjoten merkkiään jolla säästyy henki mutta ei välttämättä sielu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi