Onko firefox nykyään ok selain?
Entä onko missään muussa selaimessa ominaisuutta, jolla jotkin sivut voi estää ja sen eston laittoon liittyy jollakin tavalla salasana. Eli ei sitten voisi avata niitä ei-haluttuja sivuja enää lainkaan, jos hävittäisi sen salasanankin.
Muistaakseni firefoxissa joskus tällainen mahdollisuus oli, vai oliko se sittenkin Opera?
Tämä olisi tarpeen, ettei menisi persoonallisuushäiriöisten hallussa oleville palstoille kytättäväksi.
Kommentit (13)
Kysymys ei koskenut elokuvia, vaan selaimia.
Mutta eipä siellä firefoxissa nyt mitään sellaista valintamahdollisuutta olevan, jolla sivustoja voisi estää.
Tietoturvaohjelmassa on, mutta siellä ei estoja tehdä salasanan kanssa, vaan ne voi poistaa kun vain menee ja ottaa eston pois.
On se. Käytän tosin vain harvakseltaan, mutta esti bookmarkatun poke-sivun - mahdollinen virus.
(pleiboin tyttösivusto, mutta jotain käpyä siinä kait sitten oli ....)
Mulla ykkösselain on brave (siinä ei näy tämän palstan peukutukset; jostain ihme syystä ne loppui.....).
Nyt palstailen chromella.
HTH
Firefox on aina ollut hyvä, ei vaan paras!!!!!!!!
Firefox oli joskus muinoin hyvä. Sitten lisättiin kilkettä sinne ja kilkettä tänne, rajoitettiin liitännäisiä ja niiden toimintoja, kone alkoi hyytyä sivulla kuin sivulla. Hylkäsin FF:n, nykyään Operan tyytyväinen käyttäjä, ei mainoksia, yksinkertainen käyttää, ei tarvii painia ja ei ole liian raskas.
On, paras. Helppo säätää niin että mitään ei talleteta ja cuukiet sekä kaikki sisältö poistetaan aina kun selain suljetaan. Muutenkin yksinkertainen, kevyt, helppokäyttöinen ja kaikki toimii.
Alkaa olla kuollut selain. Muutaman prosentin markkinaosuudella niillä rajoilla, että weppikehittäjät ei jaksa tukea koko selainta.
Itse vaihdoin Chromen Firefoxiin kun Chrome alkoi laittaa vanhan koneeni jumiin. En tiedä onko ap:n kuvaamaa ominaisuutta. Itse olen joskus muokannut Windowsin hosts-tiedostoa pitääkseni tauon hesarin lukemisesta, se vaikuttaa kaikkiin selaimiin. Dark mode on hyvä ominaisuus jos selaa myöhään illalla tai yöllä. Operakin on hyvä ja siinä on myös VPN (oletuksena pois päältä) ja mahdollisuus tallentaa sivu PDF:nä.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla kuollut selain. Muutaman prosentin markkinaosuudella niillä rajoilla, että weppikehittäjät ei jaksa tukea koko selainta.
Kyllä lähes kaikki nettisivut tukee firefoxia.
Firefoxia olen käytellyt jo ainakin 2000-luvulta lähtien kaikissa koneissani, no puhelimessa on vaan se Samsungin oma selain, mutta tietokoneissa. ja ihan hyvin on pelanneet.
Bitissä väittävät että Firefoxilla ollut jotain hidastelua, mutta en ole sellaista suuremmin havainnut omilla koneilla, mutta ehkä joillain on ollut, ja löytäneet syyn sille ja korjanneet sen:
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/microsoft-paikkasi-viisi-vuotta-vaiva…
Itsellä siis 10v vanha läppäri jossa Windows 10. Juuri hetki sitten suoritti jonkin päivityksen ja Firefoxille oli kanssa päivitys, nyt versionumero 112.0 (64-bittinen). En tiedä liittyivätkö nämä tuohon Bitin juttuun, kone ja selain tuntuu uudelleenkäynnistyksen jälkeen tuntuvan ehkä hitusen luipakammin, jäähdytystuuletin ainakin ei huuda niin kovilla kierroksilla kuin aiemmin.
Firefox oli aikoinaan tietoturva-aukkoisin selain. Kun paljon tehtiin kiireellä, niin suttahan siitä tuli. En tiedä ovatko ottaneet tästä onkeensa, kun en enää uskalla käyttää
Vierailija kirjoitti:
Firefox oli aikoinaan tietoturva-aukkoisin selain. Kun paljon tehtiin kiireellä, niin suttahan siitä tuli. En tiedä ovatko ottaneet tästä onkeensa, kun en enää uskalla käyttää
Minä rupesin käyttämään Firefoxia sen takia kun Internet Exploder oli reikäinen virusimuri. Siirryin Firefoxiin jo 2000-luvulla kun koneellani oli vielä Windows 98SE.
AdBlockeri aina ollut liitännäisenä niin ei ole tarvinnut mainoksiakaan katsella :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. IE oli täynnä tietoturva-aukkoja ja firefox on paljon turvallisempi siihen verrattuna.
Clint Eastwoodin Firefox on hyvä leffa. Kandee katsoa.