Millainen ihminen näkee julkkisten pukeutumisissa viestejä?
Jos jonkinnäköistä sepustusta olen vuosien varrella täältä lukenut, että esim. se punainen paita oli viesti siitä ja tästä. Itse en kuitenkaan osaa hahmottaa vaatteisiin kätkettyjä viestejä. Millainen osaa?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Olen ujo ja rauhallinen, ja nyt siis nämä tulkitsijat 'tietävät' minun olevan valheellinen ja yrittävän peittää todellista luontoani, jos en pukeudu tylsiin väreihin.
Tuo on täysin sinun omaa tulkintaasi. Viestii minulle heikosta itsetunnosta, että heti otat asian itseesi ja käännät yleisluontoisen keskustelun henkilökohtaiseksi loukkaukseksi sinua kohtaan.
Tulkitsija vauhdissa. Kaikki kertoo hänelle jostain, mitä hän itse haluaa asioista lukea.
Sellaista on elämä. Sinäkin teit juuri tulkinnan minusta :) Ihmisiä kun olemme, emme pysty elämään tekemättä tulkintoja. Toiset tiedostavat sen, toiset eivät.
Toiset tiedostavat, että tulkinnat ovat vain tulkintoja eivätkä välttämättä totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ne Pridella hilluu sateenkaari asuissa, jos vaatteilla ei ole mitään viestejä? Miksi ei kelpaa harmaa tai beige?
Niin, tämä riippuu juurikin tilanteesta ja käytetäänkö suoranaisia symboleja. Esim. sateenkaarilippu on sellainen.
Sateenkaari ei ole symboli ellei siitä sellaista haluta tehdä. Oikeastihan sateenkaari on vain luonnonilmiö. Jos esim. 2-vuotiaalla on paidassaan sateenkaari, kukaan ei taatusti ajattele hänen olevan Pride-asialla. Sitten taasen, kun sateenkaartiasuun pukeudutaan Pride-marsilla, se saakin eri merkityksen. Ihan sama asia myös värien kanssa. Väreihin liittyy tietyjä mielleyhtymiä (vaaleanpunainen on tyttöjen väri, sininen rauhoittaa jne.), mutta eivät nekään ole kiveen hakattuja. Sininen voi yhtälailla luoda mielleyhtymän jääkiekon MM-kultajuhlahumuun, josta rauhallisuus on kaukana.
Varmaan sellainen ihminen, joka uskoo myös horoskooppeihin ja homeopatiaan?
Mäkkäriläisillä on tietynväriset vaatteet ja polliisilla on siniset kurapuvut, koska tumma sininen tekee etäisyyttä ja auktoriteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ne Pridella hilluu sateenkaari asuissa, jos vaatteilla ei ole mitään viestejä? Miksi ei kelpaa harmaa tai beige?
Niin, tämä riippuu juurikin tilanteesta ja käytetäänkö suoranaisia symboleja. Esim. sateenkaarilippu on sellainen.
Sateenkaari ei ole symboli ellei siitä sellaista haluta tehdä. Oikeastihan sateenkaari on vain luonnonilmiö. Jos esim. 2-vuotiaalla on paidassaan sateenkaari, kukaan ei taatusti ajattele hänen olevan Pride-asialla. Sitten taasen, kun sateenkaartiasuun pukeudutaan Pride-marsilla, se saakin eri merkityksen. Ihan sama asia myös värien kanssa. Väreihin liittyy tietyjä mielleyhtymiä (vaaleanpunainen on tyttöjen väri, sininen rauhoittaa jne.), mutta eivät nekään ole kiveen hakattuja. Sininen voi yhtälailla luoda mielleyhtymän jääkiekon MM-kultajuhlahumuun, josta rauhallisuus on kaukana.
Juuri se tietynlainen lippu jota siellä käyttävät, on kyllä muodostunut jo symboliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Olen ujo ja rauhallinen, ja nyt siis nämä tulkitsijat 'tietävät' minun olevan valheellinen ja yrittävän peittää todellista luontoani, jos en pukeudu tylsiin väreihin.
Tuo on täysin sinun omaa tulkintaasi. Viestii minulle heikosta itsetunnosta, että heti otat asian itseesi ja käännät yleisluontoisen keskustelun henkilökohtaiseksi loukkaukseksi sinua kohtaan.
Tulkitsija vauhdissa. Kaikki kertoo hänelle jostain, mitä hän itse haluaa asioista lukea.
Sellaista on elämä. Sinäkin teit juuri tulkinnan minusta :) Ihmisiä kun olemme, emme pysty elämään tekemättä tulkintoja. Toiset tiedostavat sen, toiset eivät.
Toiset tiedostavat, että tulkinnat ovat vain tulkintoja eivätkä välttämättä totta.
Harmi, ettet sinä tiedosta, että kaikki mitä pidät totena on jonkun/joidenkin tulkintaa. Itse asiassa koko maailma muodostuu siitä, miten ihmiset sen tulkitsevat. Siksi samakin asia näyttäytyy eri ihmisille hyvin erilaisena. Eikä se tarkoita automaattisesti, että toinen on väärässä ja toinen oikeassa. Molempien tulkinta on totta juuri heille itselleen juuri siinä hetkessä. Toisessa yhteydessä tulkinta voi olla toinen ja sekin on yhtä totta. Totuus kun on muuttuva asia, koska totuus on aina tulkinnan lopputulema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri se tietynlainen lippu jota siellä käyttävät, on kyllä muodostunut jo symboliseksi.
Joillekin on, joillekin ei. Jos menet heiluttelemaan Pride-lippua sademetsässä asuvalle heimolle, jolla ei ole mitään yhteyttä länsimaihin, ei heille siitä tule mieleen seksuaalivähemmistöt.
Taitaa monesti olla enemmän katsojan päässä. Jos on kovasti vihkiytynyt värien symboliikkaan ja "symboliikkaan", varmasti merkitys sellaisen päässä alkaa kasvaa. Muilla ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkkäriläisillä on tietynväriset vaatteet ja polliisilla on siniset kurapuvut, koska tumma sininen tekee etäisyyttä ja auktoriteettia.
Mäkkäriläisillä on tietyn väriset vaatteet puhtaasti brändin takia. Samasta syystä Prismassa henkilökunnalla on yhtenevät asut. Se on osa brändäystä. Toki brändäyksessäkin tarkkaan mietitään, mitä mielleyhtymiä tietyt värit herättävät
Nämä värijutut eksyibät mielestäni jo itse asiasta eli kaikenlaisista muista symboleista.
Eli pseudotiede pitäisi asettaa määrittämään kaikkea joidenkin mielestä.
Jos kuljet ohjekirjaa vastaan niin roviolle heitettäköön.
Tässä menee joillakin todella lahjakkaasti sekaisin yleisesti jaetut symbolit ja pukukoodit sekä makuasioita olevat värit ja muut, joiden symboliikka ei ole mitenkään lukkoon lyötyä. Voihan niitä tulkita, mutta usein menee metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, ettet sinä tiedosta, että kaikki mitä pidät totena on jonkun/joidenkin tulkintaa. Itse asiassa koko maailma muodostuu siitä, miten ihmiset sen tulkitsevat. Siksi samakin asia näyttäytyy eri ihmisille hyvin erilaisena. Eikä se tarkoita automaattisesti, että toinen on väärässä ja toinen oikeassa. Molempien tulkinta on totta juuri heille itselleen juuri siinä hetkessä. Toisessa yhteydessä tulkinta voi olla toinen ja sekin on yhtä totta. Totuus kun on muuttuva asia, koska totuus on aina tulkinnan lopputulema.
Ja tämän kirjoitti se, joka itse on innokkain 'tosien' tulkintojen tekijä.
Kaikki foliohatut aina pitää sitä silmää, joka taitaa olla jopa dollareiden seteleissä, jonain vapaamuurarijuttuna ja, että liittyy NWO:hon (New World Order) eli elitistien ajatukseen luoda uusi, satanistinen maailmanvalta, jossa rikas eliitti orjuuttaa muuta porukkaa..... ja on siis epäjumalallinen järjestelmä. Aika paljon näet esim. jenkkiartisteja, joilla on noita silmiä vaatteissa ja levynkansia, joissa artisti peittää toisen silmän. Muistaakseni myös Madonnan Euroviisuesitys silloin oli täynnä kaikkia vihjauksia.
Olen itse alkanut uskoa näihin juuri lähiaikoina kun oli esim. 2022 Commonwealth Games urheiluturnaus, jonka alkuseremoniassa oli jättimäisiä härkiä, joille ihmiset hurrasivat. Kirjoittakaa googleen vaikka "2022 Commonwealth games satanic opening ceremony" niin näette, että tuo on huomioitu ympäri maailman ja ihmiset ovat laajasti kirjoitelleet siitä mitä näkivät.
Vierailija kirjoitti:
Tässä menee joillakin todella lahjakkaasti sekaisin yleisesti jaetut symbolit ja pukukoodit sekä makuasioita olevat värit ja muut, joiden symboliikka ei ole mitenkään lukkoon lyötyä. Voihan niitä tulkita, mutta usein menee metsään.
Kyllä väreillekin on ihan selkeät mielleyhtymät, joita ne luovat eli symboloivat. Tämän voi oppia markkinoinnin, visuaalisen viestinnän tai vastaavan opinnoissa. Niissä on ihan erillisiä kurssejakin, joissa käsitellään värien ja muiden visuaalisten elementtien herättämiä mielikuvia. Tämä on myös helppo havaita, kun vähänkään tarkemmalla silmällä katselee esim. mainontaa. Tietyn alan yrityksillä ei koskaan ole kirkkaita värejä, toisilla on aina kirkkaita värejä jne. Näyttää sattumalta, mutta laajemmin tarkasteltuna ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän kirjoitti se, joka itse on innokkain 'tosien' tulkintojen tekijä.
Nyt meni pahasti metsään sinun tulkintasi. Koeta hahmottaa, että täällä anonyymilla palstalla et voi tietää, mikä on kenenkin kirjoittamaa, joten lähinnä teet itsestäsi pellen, jos lähdet laittamaan sanoja muiden suuhun. Täällä kirjoittaa enemmän kuin kaksi ihmistä.
Katso sarjaa Codes and Conspiracies with Dan Nachtrab, Johnny Stark, Craig P. Bauer, Kerrie Droban.
Vierailija kirjoitti:
Laitanpa punaista päälle niin vaikutan panohaluiselta ja/tai vaaralliselta. Vai miten se meni.
Lähinnä vaikutat typerältä, kun et hahmota, että ei se pelkkä väri ratkaise. Kokonaisuus ratkaisee. Sama väri voi luoda eri tilanteissa erilaisia mielleyhtymiä. Vai koetko sinä esim. punaisen ristin jotenkin vaarallisena?
Aloituksessa tarkoittettiin varmaankin tiettyjä värejä, muotoja ja symboleita julkkisten (varsinkin maailmantähtien asuissa) kuin ihan värien perussymboliikkaa, josta on nyt jauhettu 4 sivua?
Hienoa, että sinäkin tajusit ihmisten olevan erilaisia ja sitä kautta myös tulkintojen olevan erilaisia! Hyvä sinä! Tosin epäilen vahvasti, ettet aidosti ajattele noin, vaan halusit vain vääntämisen ilosta tehdä poikkeavan tulkinnan, jotta pääsisit "näpäyttämään" minua. Sori, et onnistunut :D