Onko normaalia että tytöllä on köksästä 6 todistuksessa, eikä osaa vieläkään kokata?
Kyseessä muuten ihan hyvin koulussa pärjäävä 14-vuotias tyttö, ruoanlaiton ja leipomisen kanssa on kuitenkin hieman haasteita. Hän ei tee koskaan esim kotona ruokaa koska neuroottisesti välttelee ruoan valmistamista sormien palamisen (tms?) pelossa. Olen yrittänyt sanoa että varmastikkaan niin ei käy, ja vaikka kävisikin niin ei hän siihen vielä kuitenkaan kuolisi, ja harjoittelemalla tullaan mestariksi.
Miesystävän kanssa ollaan yritetty kotona puhua järkeä, että miten hankalaa on sitten kun muuttaa omaan kotiin asumaan, jos ei nyt ala opettelemaan näitä taitoja.
Miten h*lvetissä saisin teinin kokkaamaan/leipomaan??!
Kommentit (42)
Heh, itse tein, tai olin tekevinäni, ruskeaa kastiketta nötkötistä: eka virhe oli se, että käytin voileviä - sehän haihtui ilmaan :) Toka virhe oli, että lisäsin vaan jauhoja, enkä (edes) ruskistanut niitä.
Tunnustin faijalle (koht. hyvä ruuanlaittaja), että mun ruskeasta kastikkeesta tuli valkoista. Faija siihen: sullahan kävi hyvä tuuri :)))
Eihän ap mitään tuollaista väittänyt. On vain huolissaan.
Minä olin myös aika huono köksässä, 8 kuitenkin. Olin kömpelö ja pelkäsin mokia. Opettaja piti surkeana. En ole hyvä nytkään, periaatteita muutama ruoanlaitossa: terveellisyys, vaarattomuus, nieltävyys, hieman maistuvaakin voisi olla. Hyvin olen pärjännyt.