Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahaa, nyt te-toimisto ryhtyi taas kontaktoimaan

Vierailija
07.10.2022 |

Eli ensimmäinen kolmen kuukauden jakso työnhakuvelvoitteesta kulunut. Te-toimiston on otettava jollakin tavalla yhteyttä. Yhteys toteutettiin niin, että se tietty pasi nyt taas lähetteli työtarjouksen. Se oli sitten se toimenpide työvoimatoimiston taholta, ja huom. tämä työtarjous ei sitten ole velvoittava, mutta voin sitä käyttää työnhakuvelvoitteen täytteenä.
Eli mun ei ole pakko reagoida tuohon, ellen halua. Mutta te-toimisto täytti velvoitteensa eli otti yhteyttä kolmen kuukauden jakson alkaessa taas uudelleen.
Sitten maanantaina on varmaan se uusi työnhakuvelvoitelomake netissä katsottavissa.

NÄIN TOIMII SIIS TYÖVOIMAPALVELUIDEN TARJONTA!

Toivon todella, että - hah hah haaaaaaa - olen poistunut siinä vaiheessa näistä rekistereistä, kun työvoimaasiat ovat siirtyneet kunnan vastuulle. Sillä - kunnalta on jo kertaalleen tämä vastaus saatu: Meillä ei ole mitään tarjottavaa sinulle! Ja päälle päätteeksi naurettu päin naamaa. Ja siinä sivussa vielä vttuili, että voihan sitä omatoimisestikin opiskella. No, yks juttu, kurssien suorittaminen maksaa... kyllä sitä voi omatoimisesti opiskella, mutta todistus ja tutkinto maksaa, jos sellainen pitää olla. Voin minä tässäkin nyt opiskella vaikka vauva.fi-palstalaisten sielun elämää ja kirjoituksia tai lueskella vaikka mitä kirjallisuutta opiskellakseni, mutta tutkintoon ja todistukseen tarvitaan rahaa. Ja juu, omatoiminen koulutus, te-toimiston luvalla, senhän se kouluttaja päätti itse että minä en sitä tarvitse, onneksi se tyyppi joka sen teki, joutui sitten itse potkuista nauttimaan lopulta, ja sitten se valitteli lehdessä, että kun potkujen myötä meni työsuhdepuhelin, ei ole mahdollisuutta matkailla safarilomille afrikkaan ja vaikka mitä valitusta. No, äkkiäpä sille jokin eurooppalainen rahoitus johonkin projektiin löytyi, jossa se varmaan sitä opetustointaan harjoitti samaan malliin kuin tuolla em. kurssilla... Eli ei mitenkään.
Näin.
Mutta te-toimisto on nyt ottanyt yhteyttä eli täyttänyt lakiin kirjatun velvoitteensa. Olen saanut palvelua työvoimatoimistolta!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomainen valvoo

Vierailija
2/2 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomainen valvoo

Valvoo. Mutta tiedätkö mitä, minä luulen hyvin vahvasti että tämä lähetetty työtarjous oli vain silmänlumetta. Eli itse asiassa ei ole edes mitään paikkaa avoinna. Tarjous lähetettiin, ihan vain siksi, että oli se te-toimiston velvoite täytetty.

Kyseisessä työtarjouksessa ei kerrottu itse työtehtävästä yhtään mitään, ei minkäänlaista kuvausta, mitä työhön kuuluu. 

No, saman tien lähetin hakemuksen.

Ja koska kyseessä on yhdistys, niin oletettavasti se ns. työpaikka joka ei siis luultavimmin ole edes todella avoinna, on palkaltaan palkkatukeen perustuva. Jolloin sitten se ei edes kiinnosta minua. 

Mutta eipä ole väliä mitä se oli, sillä tuskinpa ja hyvin vahvasti tuskinpa mitään paikkaa ei todellisuudessa edes ole avoinna!

Tällainen minulla on aiemmin jo kerran eteen annettu. Sain kirjelapun, ja soitto työnantajalle sitten kertoi, että kyseistä paikkaa ei ole haettavana. Mutta te-toimisto ikään kuin teki velvollisuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla