Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen nuori yksin kotona 1-2 yötä?

Vierailija
14.06.2023 |

Minkä ikäisenä teidän nuorenne ovat saaneet jäädä 1-2 yöksi yksin kotiin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun jälkeen eli 15-16 vee.

Vierailija
2/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisin 100% varma olla nuoresta, että osaa olla kunnolla, niin 14-15v. Muuttaahan monet jo 16v omaan kotiinkin. Jos on luotettava nuori ja kunnon kaveripiiri, niin hyvin voisi pyytää vaikka ystävän seuraksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon lapsesta, noin 16v sanon minäkin.

Vierailija
4/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v taisi olla meillä ensimmäistä kertaa yksinään kotona, rauhallinen tyttö (jo nyt täysi-ikäinen ja asuu omillaan). 

Vierailija
5/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v.  Tietenkään kaikkia ei voi silloin jättää vielä, mutta pääsääntöisesti. Pitää olla riittävän älykäs ja opetettu lapsi. Esm. miehen lasta ei voida vielä jättää vaikka on 14 sillä on vähän ikäisiään jäljessä.

Vierailija
6/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v

Vierailija
7/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin miten on kasvatettu. Toiset ei pärjää 20 vuotiaanakaan vielä, kun tottunut että äiti voitelee leivätkin,pesee pyykit ja laittaa syömisen jälkeen tiskit koneeseen.

Vierailija
8/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut muistaakseni 17v, pikkusisko muistaakseni 14v ja oma esikoinen oli jotain tuota ikää myös, kun piti kavereiden kanssa synttäreitä yksin kotona yön yli.

Vierailija
9/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(jo nyt täysi-ikäinen ja asuu omillaan). 

Mitä teemme tällä tiedolla?

Vierailija
10/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v

Vierailija
11/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kokata? Tietääkö että metallia ei saa laittaa mikroon? Osaako laittaa ruuat jääkaappiin syömisen jälkeen? Osaako laittaa ulko-oven lukkoon ja ottaa avaimet mukaan? Tietääkö oman osoitteen? Tietääkö mitä tehdä hätätilanteessa?

Vierailija
12/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v

Vierailija
13/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 11 v, mutta en ollut yksin, sillä piti ruokkia ja pitää silmällä 8-v pikkusiskoa. Vanhemmilla oli paljon työmatkoja ja joskus ne osuivat päällekkäin.

Tämä oli aikaan ennen kännyköitä ja kaukopuhelutkin olivat kalliita. Hätänumero oli silloin 999, sen opin jo silloin. Koskaan en kuitenkaan tarvinnut.

Vierailija
14/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljolti lapsesta, jotkut tuntee turvattomuutta, pelkää pimeää jne...

On vähän eri asia olla yksin kotona kerrostalossa, kuin haja-asutus alueella omakotitalossa.

Itse pelkäsin jumalattomasti 16 vuotiaana yksin kotona maalla metsän reunassa, oli pimeää ja tuulista, vanha talo natisi ja kitisi, olin aivan varma, että alakerrassa oli moottorisahamurhaaja jne...

Vierailija
15/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14v.  Tietenkään kaikkia ei voi silloin jättää vielä, mutta pääsääntöisesti. Pitää olla riittävän älykäs ja opetettu lapsi. Esm. miehen lasta ei voida vielä jättää vaikka on 14 sillä on vähän ikäisiään jäljessä.

Niinhän ne miehen edellisen naisen kanssa tehdyt lapset aina ovat jälkeenjääneitä ja muutenkin "ärsyttäviä" uuden naisen/ vaimon mielestä :D

Vierailija
16/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koitetaan kun täyttää 17v. 

Vierailija
17/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän eri asia olla yksin kotona kerrostalossa, kuin haja-asutus alueella omakotitalossa.

Itse pelkäsin jumalattomasti 16 vuotiaana yksin kotona maalla metsän reunassa, oli pimeää ja tuulista, vanha talo natisi ja kitisi, olin aivan varma, että alakerrassa oli moottorisahamurhaaja jne...

Meillä on hälytyslaitteet jotka lapset osaa laittaa päälle ja me olimme mökillä tunnin päässä. Kahdessa naapurissa turvalliset aikuiset paikalla ja toisessa niistä myös meidän vara-avain.

Mökilläkin meillä on hälytyslaitteet plus naapurit auttaa. Esikoisen kaverin auto juuttui viimeksi lumeen ja heti oli naapuri auttamassa.

Vierailija
18/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne miehen edellisen naisen kanssa tehdyt lapset aina ovat jälkeenjääneitä ja muutenkin "ärsyttäviä" uuden naisen/ vaimon mielestä :D

Olipa rumasti sanottu sinulta. Kyllä miehen poika ottaa muut kiinni kunhan saa siihen riittävästi aikaa. Ei hän ole mikään jälkeenjäänyt, vaan kehittyy vain hitaammin kuin muut.

Vierailija
19/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa rumasti sanottu sinulta. Kyllä miehen poika ottaa muut kiinni kunhan saa siihen riittävästi aikaa. Ei hän ole mikään jälkeenjäänyt, vaan kehittyy vain hitaammin kuin muut.

Niinpä niin.

Vierailija
20/24 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla oli tuollaisia pelkotiloja 16-vuotiaana, niin hävisivätkö ne taianomaisesti sinun 18-vuotissyntymäpäivänä vai miten olet selvinnyt elämästäsi siitä eteenpäin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä