Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wilmassa vain negatiivista palautetta. En jaksa!

Vierailija
06.10.2022 |

En enää edes jaksa käydä siellä. Joka päivä vain jotain paskaa. Tuntuu että en osaa työtäni äitinä... Mun lapsi ei tee mitään pahaa mutta koheltaa koko ajan. Mitään hyvää sinne ei ole pitkiin aikoihin tullut. Negaa paskaa sen sijaan ihan joka päivä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, kun mun lapsesta ei tule koskaan Wilma merkintöjä tai ehkä vain kaksi jotain tyyliin ei kyniä tai kirja puuttui, mutta sitten jossain vanhempain tapaamisessa yhtäkkiä kerrotaan, että se teidän petteri kun se unohtelee koko ajan asioita joka paikkaan jne. Vaikka ei se nyt sen enempää unohtele kuin kukaan muukaan keskiverto alakoululainen. Ja aina tekee läksyt heti kun tulee koulusta.

Vierailija
42/42 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni koulun rehtori vastasi samaan kysymykseen yleisesti vanhempainillassa. Hän aloitti kertomalla, että hänelle on tullut useampia palautteita vanhemmilta siitä, että lapsi saa vain negatiivistä wilmapalautetta. Hän (rehtori) oli perehtynyt asiaan. Wilma palauteita oli annettu xx kpl eli keskimäärin 40kpl/lapsi, näistä positiivisia ja neutraaleita oli xx eli yli 80%. Eli jos lapsesi oli saanut vain negatiivistä palautetta, niin kannattaa miettiä mitä se oli tehnyt, kun negatiivisen palauteen määrä kaikista palautteista on vain vajaa viidennes. Kannattaa myös keskustella lapsen kanssa toimintatavoista, jotta negatiivinen palaute vähenisi.

Rehtori kertoi myös, että opettajilla on oltava näyttöä arvioinnin tueksi. Wilma on yksi keskeinen väline, johon opettaja kerää aineistoa oppilaan käytöksestä ja tuntiaktivisuudesta. Toki opettaja voi käyttää muistiinpanovälineenä myös kalenteria, päiväkirjaa jne, mutta Wilman käyttöä suositellaan, koska silloin oppilas ja vanhemmat voivat myös itse seurata palautetta ja arviointi ei tule yllätyksenä. Pyydettäessä opettajan on pystyttävä perustelemaan arviointi jälkikäteen. On hankala perustella oppilaan huono tuntiaktivisuus arvosanaa laskevana asiana, jos opettajalla on perusteena vain se, että oppilas on saanut vain 3 hyvää tuntiaktivisuus merkintää. Eli opettajalla pitää olla jossain ylhäällä myös merkintöjä huonosta aktivisuudesta, häirinnästä, piittamattomuudesta sääntöjä kohtaan tms.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi