Wilmassa vain negatiivista palautetta. En jaksa!
En enää edes jaksa käydä siellä. Joka päivä vain jotain paskaa. Tuntuu että en osaa työtäni äitinä... Mun lapsi ei tee mitään pahaa mutta koheltaa koko ajan. Mitään hyvää sinne ei ole pitkiin aikoihin tullut. Negaa paskaa sen sijaan ihan joka päivä.
Kommentit (42)
Tää ei nyt aukaissut asiaa yhtään. Mitä patskaa sinne sitten tulee?
Miksi et ole kasvattanut lastasi käyttäytymään kunnolla? Luuletko että opettajat keksivät juttuja omasta päästään ja kirjoittavat niitä Wilmaan ihan huvikseen, niin kuin ei muutakaan tekemistä olisi?
Opeta lapselle käytöstavat, niin alkaa tulla niitä positiivisia.
Ap ei jaksa välittää lapsena kasvatuksesta. Kannattaisiko ap antaa lapsi huostaan?
Meillä myös tuli ala asteella usein jotain paskaa opelta sinne. En jaksanut edes loppuaikoina vastailla mitään. Aivan normaali, hyväntahtoinen poika kuka nyt ehkä halusi vähän jekkuilla toisinaan. Opettajana nuori, seipäänniellyt, militariaa ihannoiva kuka oli aivan eri aaltopituudella meidän perheen kanssa. Poika vaihtoi yläasteelle ja nyt tulee joka päivä positiivista merkintää. Mun neuvo on että anna olla, jos lapsi on muuten ns. terve ja kunnollinen. Opettajatkin on VAAN ihmisiä ja osa niistäkin harvinaisen kusipäisiä valtahirmuja. Valitettavasti. Edelleen.
Sulla ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin jaksaa.
ps harvenna käyntejä.
No siis aina valitetaan et mun poika kaivaa housuista "ylläreitä" ja syö niitä, mutta minkä minä voin kun se tykkää, jos toinen haluaa, toinen saa!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös tuli ala asteella usein jotain paskaa opelta sinne. En jaksanut edes loppuaikoina vastailla mitään. Aivan normaali, hyväntahtoinen poika kuka nyt ehkä halusi vähän jekkuilla toisinaan. Opettajana nuori, seipäänniellyt, militariaa ihannoiva kuka oli aivan eri aaltopituudella meidän perheen kanssa. Poika vaihtoi yläasteelle ja nyt tulee joka päivä positiivista merkintää. Mun neuvo on että anna olla, jos lapsi on muuten ns. terve ja kunnollinen. Opettajatkin on VAAN ihmisiä ja osa niistäkin harvinaisen kusipäisiä valtahirmuja. Valitettavasti. Edelleen.
Yläkoulussa sallitaan paljon vähemmän häiriökäyttäytymistä, kuin alakoulussa. Siellä on oppitunteja (esim. kemia), joissa ei voida yhtään katsoa sähläävää tai koheltavaa oppilasta.
Vanhempien tulee kasvattaa lapsensa ei koulun. Koulussa opetetaan.
Vierailija kirjoitti:
No siis aina valitetaan et mun poika kaivaa housuista "ylläreitä" ja syö niitä, mutta minkä minä voin kun se tykkää, jos toinen haluaa, toinen saa!
-ap
Voi ristus.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinne tulee?
Uuden open myötä tosi pienistä asioista nipotusta kuten että lapsi ei syönyt lautasta tyhjäksi tai ei hakenut ekan kehoituksen jälkeen kirjaa laatikosta. Sitten näitä perus "myöhässä alle 5 min", "puhui kaverille luvatta", "ei ollut omaa kynää", "kirja kotona", "vihko hukassa", "tuli pipo päässä luokkaan" JOKA IKINEN PÄIVÄ.
Ja tiedän kyllä, että hän on koheltaja ja omiin maailmoihin uppoutuja ja häntä joutuu muistuttamaan paljon asioista. Ei hän silti paha ole. Musta on ok että ope laittaa noita merkintöjä mutta olisi kiva kuulla joskus jotain hyvääkin. Ei lun lapsi voi niin paska olla että hänessä ei ole mitään hyvää...3lk kyseessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinne tulee?
Uuden open myötä tosi pienistä asioista nipotusta kuten että lapsi ei syönyt lautasta tyhjäksi tai ei hakenut ekan kehoituksen jälkeen kirjaa laatikosta. Sitten näitä perus "myöhässä alle 5 min", "puhui kaverille luvatta", "ei ollut omaa kynää", "kirja kotona", "vihko hukassa", "tuli pipo päässä luokkaan" JOKA IKINEN PÄIVÄ.
Ja tiedän kyllä, että hän on koheltaja ja omiin maailmoihin uppoutuja ja häntä joutuu muistuttamaan paljon asioista. Ei hän silti paha ole. Musta on ok että ope laittaa noita merkintöjä mutta olisi kiva kuulla joskus jotain hyvääkin. Ei lun lapsi voi niin paska olla että hänessä ei ole mitään hyvää...3lk kyseessä. Ap
Miksi käyt siellä JOKA IKINEN PÄIVÄ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinne tulee?
Miksi teeskentelet olevasi minä?
Minun poikani syö paskaa!
-ap
Miksi luulet automaattisesti että olisit huono äiti. Entä jos järjestelmässä, opetustavassa tai wilmassa on vikaa? Jos koulussa on jokin ongelma, opettajien ammattitaidon pitäisi riittää hoitamaan se, lapsiystävällisesti tai jotenkin normaalisti. Kai itsekin huomaisit jos kasvatuksessa olisi ollut joku korjattava asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sinne tulee?
Nuo ovat opettajan merkintöjä joita hän käyttää apuna arvioinnissa. Kyllähän lapselle voisi muistuttaa että opettajan määräyksiä kuunnellaan ja esimerkiksi lakki jätetään naulakkoon.
Opettajalla on velvollisuus merkata poissaolot, myöhästymiset ja läksyunohdukset Wilmaan sekä päivittää tuen asiakirjat. Mitään velvollisuutta positiivisiin merkintöihin ei ole, vaikka moni opettaja niitä hyvää hyvyyttään merkkaakin.
Lähtökohta koulussa on, että asiat tehdään open ohjaamalla tavalla ja kehut onnistumisista annetaan heti siinä tilanteessa lapselle. Jos joku on tehnyt ekstraa kotona tai on erityisen aktiivinen tunnilla, voi sellaisesta antaa plussaa Wilmaankin. Aina näitäkään ei ehdi naputella, vaikka haluaisi.
Osalla vanhemmista on nykyään jotenkin vinksahtanut ajatus Wilman merkinnöistä. Sinne muka kuuluisi saada koko ajan päivitystä, että miten juuri tänään on mennyt. Kuka tämmöistä ehtii?
Jos ei kuulu mitään = hyvin menee.
Jos tulee negatiivinen = takana on jo useampi törttöily/unohdus/mikä milloinkin, jolloin kynnys ilmoittaa kotiin on ylitetty.
T. Ope
Ei sinun tarvitse reagoida niihin merkintöihin. Ja jos haluat, voi kysyä, meneekö lapsellasi koulussa jokin asia hyvin.
No mitä sinne tulee?