Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aavistitteko etukäteen vauvan teon olevan teille helppoa/vaikeaa?

Vierailija
06.10.2022 |

Eli oliko teillä etukäteen intuitio että vauvan teko olisi teille helppoa vai vaikeaa?

Ja toteutuiko intuitio vai oliko se väärä, eli oliko vauvan teko teille oikeasti käytännössä yhtä helppoa vaiko vaikeaa kuin olitte kuvitelleet?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisimmässäni jotenkin tiesin, ettei lapsen tekeminen olisi meidän kohdalla helppoa. Jotenkin vain tiesin. Vuoden jälkeen tutkimuksissa havaittiinkin miehessä sen tason vikaa, että mentiin suoraan IVF:ään ja ICSI:in. Hoidot ovat nyt alkaneet ja minusta tuntuu, että edelleen saamme korkeintaan keskenmenoja emmekä koskaan sitä lasta. Saa nähdä onko intuitio oikeassa tälläkin kertaa.

Ohis, mutta kaikki, joilla raskaaksi tuleminen ei ole ollut mikään läpihuutojuttu, kokevat joskus että tuskin tämä koskaan onnistuu. Siitä alkaa olemaan jossain vaiheessa aika varma ja sillä yrittää suojata itseään herättelemästä joka kierrossa vain uusia toiveita, vaikka suurimmalla osalla raskaus kyllä onnistuu joko yhdynnän tai hoitojen kautta. Tsemppiä, ei voi kuin toivoa parasta!

Vierailija
22/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ongelmia 27-vuotiaana kuukautisten kanssa. Mitään sen kummempaa ei kuitenkaan löytynyt, mutta itselle jäi olo että nyt tai ei koskaan. Alettiin yrittämään lasta kun olin 28 v. ja vuosi meni ennen kuin sitten onnistui.  Synnytys ei mennyt ihan normaalin kaavan kautta myöskään. Oli vähän rakenteellisia ongelmia minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistin, että on helppoa, koska mun äiti teki 3 lasta ollessaan yli 40 v. Mulla on myös aina ollut tosi vahva hormonitoiminta, tunnen ovulaatiot selvästi ja kuukautiset on aina tulleet kellontarkasti.

Aavistus piti paikkansa, sillä niistä viidestä kierrosta jossa on ollut edes teoreettinen mahdollisuus tulla raskaaksi, kolmesta tärppäsi. Tosin 2 meni sitten kesken ekan kolmanneksen loppupuolella. Kolmas raskaus onnistui ja saatiin terve lapsi, joka jäi suunnitellusti ainokaiseksi.

Mun äidillä on myös ollut tosi helpot synnytykset. Hän neuvoi aina, että ei kannata mitään puudutuksia ottaa, että ekalla kerralla hän oli ottanut kätilön suosituksesta ja siitä oli kuulemma vain haittaa. :D Kaksi seuraavaa äiti oli synnyttänyt luomuna ja omasta mielestään ne olivat menneet paljon paremmin.

En kylläkään totellut häntä, vaan otin epiduraalin heti kun sain sen. Sen ansiosta, tai siitä huolimatta, synnytys oli tosi helppo ja nopea. Avautumisvaiheen käytännössä nukuin ja ponnistuvaihe oli 5 min ilman tikin tikkiä.

Vierailija
24/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ajattelin, että vuoden sisään tärppäisi. No, eipä ole tärpännyt vielä melkein kahden vuoden yrittämisenkään jälkeen. Keväällä aloitimme tutkimukset, joiden mukaan miehen siittiöiden liikkuvuus on keskivertoa alhaisempi. Elokuussa tehtiin ensimmäinen inseminaatio, joka ei valitettavasti onnistunut. Muutimme aika pian tuon ensimmäisen hoitokerran jälkeen, joten pari kiertoa yritämme luomusti kunnes pääsemme jatkamaan hoitoja uudella paikkakunnalla.

Vierailija
25/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin että helppoa. Kertalaakista raskaaksi. Tiesin myös sen heti. Lisäksi tiesin, että on poika, joka syntyy etuajassa alle 3-kiloisena. Äidin vaisto.

Vierailija
26/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana päätettiin että nyt jos koskaan. Kuukautiset olivat lyhentyneet, en tutkinut tarkkaan kiertoa eikä meillä ole mikään superaktiivinen seksielämä joten ajattelin että tuskin tässä iässä tärppää

Noh, yhdet kuukautiset tuli ja sen jälkeen raskaana. Lapsi syntyy ensi kuussa ja olen jo 41..

Vierailija
27/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt koskaan edes ajatella asiaa, olin ekalla kerralla raskautuessa niin nuori. Ja kaikkia lapsia olen alkanut odottamaan heti, kun ajatus perheen kasvattamisesta kävi mielessä.

Vierailija
28/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen olin ajatellut, että raskaaksi tuleminen saattaisi kestää kauan. Kummankin suvussa on lapsettomuutta ja miehellä matala testosteroniarvo. Tämän takia aloitettiin yrittäminen hieman alun perin aikomaamme aikaisemmin. Raskauduin jo kolmannesta kierrosta, mikä oli nopeammin kuin olisimme uskoneet. Eli voi näinkin päin käydä. :)

Vierailija
29/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin ajattelin että se olis meille vaikeaa. En tiedä miksi. Kävi ilmi että vaikeaa olikin se ehkäiseminen kondomi rikki, kierukka lähti pois paikaltaan, e-pillerit ei imeytyneet, ja lopulta petti vielä sterilisaatiokin. 7 raskautta, 4 lasta ja 3 keskenmenoa

Vierailija
30/30 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että olisi tosi helppoa. Minulla erittäin säännöllinen kierto ja miehelläkin todistetusti toimintaa kiveksissä (edellisessä suhteessa keskenmeno). Meni siinä kuitenkin se puoli vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme