Onko täällä osa-aika työntekijöitä?
Ois mahis saada tehdä 24 tuntia töitä kuussa, ei kyllä rahallisesti paljoa auta, mutta saahan sitä lapsista kotihoidontuen. Onko muita kotona olijoita ja osa-aika työntekijöitä? Jos, niin mitä työtä teette?
Kommentit (2)
mutta tein osa-aikatyötä hoitovapaalla. Olin asiakaspalvelutyössä yhdessä kauppakeskuksessa, iltaisin ja lauantaisin, joskus sunnuntaisin.
Mulle sopi hyvin, pääsi vähän irti kohtihärdellistä ja sai tietty lisää rahaa. Sain valita itse paljonko tein tunteja ja tarvittaessa vaihtaa vuoroja. Ja vielä se etu, että pysyi mukana työelämässä. Olin kotona 6 vuotta lasten kanssa, mutta oli helppoa taas ujuttautua mukaan työelämään kun en ollut koko aikaa ollut pelkästään kotona.
Sitten olin puolitoista vuotta kotona kun kuopus syntyi ja kuopuksen ollessa 1½v aloin tekemään taas 20h viikossa. Nyt kuopus 3v ja teen edelleen hieman lyhyempää viikkoa eli 30h. Itse olen vaihtanut työnanantajia ja hakeutunut ainoastaan osa-aika/tuntityö mahdollisuuksiin. Esim. lastenhoitoalalla töitä kyllä löytyy hyvin. Kivaa vastapainoa käydä vähän töissä, jaksaa kotona paremmin.