Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on suosikki voikkaleipäsi?

Vierailija
06.10.2022 |

Ruisleipä parilla juusto- ja tomaattisiivulla, mä niin rakastan tomaatteja.

Kommentit (365)

Vierailija
81/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen tapana lomalle lähtiessä ottaa lentokentällä sellainen ihanan iso katkarapuleipä ja lasillinen skumppaa. Sitten kerran jotenkin vaan pätkähti ihan tyhjästä päähän, että sehän on helkkarin vaarallista, jos sattuu huono tuuri ja katkaravut tai majoneesi pettää ja vatsa menee sekaisin jo kotimaasta lähtiessä. Sen varoitusajatuksen jälkeen on ne herkut jääneet sinne lentokentän vitriiniin. Skumpan sentään olen uskaltanut ottaa. Uutta voileipäsuosikkia en ole vielä keksinyt.

Vierailija
82/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka ruisnäkkäri

-voilla,

-suolalla ja

-paistetulla munalla

Pirkka ruisnäkkäri

-voilla,

-palvikinkulla,

-Myrttisen valkosipulisuolakurkuilla ja

-punasipulilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni leipomat sämpylät leipänä, väliin kurkkua, juustoa, lehtisalaattia ja paprikaa.

Vierailija
84/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ennen tapana lomalle lähtiessä ottaa lentokentällä sellainen ihanan iso katkarapuleipä ja lasillinen skumppaa. Sitten kerran jotenkin vaan pätkähti ihan tyhjästä päähän, että sehän on helkkarin vaarallista, jos sattuu huono tuuri ja katkaravut tai majoneesi pettää ja vatsa menee sekaisin jo kotimaasta lähtiessä. Sen varoitusajatuksen jälkeen on ne herkut jääneet sinne lentokentän vitriiniin. Skumpan sentään olen uskaltanut ottaa. Uutta voileipäsuosikkia en ole vielä keksinyt.

Luuletko että lentokentät myisivät pilaantunutta rapua ja majoneesia?!?! Johan siitä olisi meteli noussut jos ulkomaalaiset saisivat ruokamyrkytyksiä lennoilleen!

Vierailija
85/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä jossa on silliä ja hapankaalia. Tämä ei ole vitsi.

Vierailija
86/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikkaleipä?

Koulussa sanottiin voimistelua voikaksi. En voimistellessani syö leipää. 

Vierailija
87/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkilemppari voikkaleipsyyn tulee Oivista, juustskua, kinkkendaalenia, tompskua, saldee ja gurkkenia. Leipsykän kylkeen otan jotain herkkuu juggee ja omppojuisee.

Vierailija
88/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista täysjyväruisleipää, ilman hiivaa ja sokeria ja vehnäjauhoja. Runsaasti Valion voita. Valion Mustaleima emmentaalia. Kotimaista suolakurkkua ja luomu paprikaa, punaista. Tartex kasvistahnaa putkilosta.

Pälkäneen perunalimppu myös maailmankartalle! On hyvää. Samoin tummat saaristolaisleivät.

Vierailija
89/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tä jakaa mielipiteitä, mut tykkään älyttömästi muna-anjovisleivistä, eli maalahden limppu, salaatinlehti, munaa, anjovista ja joku tillinoksa/persiljaa

Muna-anjovisleivät, ai kun on hyvää! Kyllä.

Vierailija
90/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla leikittiin muiden kaikkien lasten kanssa kerrostalon pihoilla aamusta iltaan. Välillä haettiin kotoa välipalaa. Ruisleivän päälle voita ja sinappia, saattoi olla myös näkkärin päälle. 

Ne leivät oli silloin maailman parhaita ja maailman parhaimman makuisia.

Leivät syötiin ulkona ja taas jatkui kivat leikit muiden lasten kaa yhes.

Vierailija
91/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että lentokentät myisivät pilaantunutta rapua ja majoneesia?!?! Johan siitä olisi meteli noussut jos ulkomaalaiset saisivat ruokamyrkytyksiä lennoilleen!

Tuskin toivottavasti kukaan tahallaan myy mitään tietoisesti pilaantumassa olevaa ruokaa, mutta mistäs sitä tietää, että mikä niistä miljoonasta katkaravusta on huono? Vahinkoja voi sattua, vaikka olisi kuinka tarkka. Yksikin huono riittää saamaan varpusparven liikkeelle.

Vierailija
92/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka kananmuna anjovis.

Vierailija
93/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä, Oivariini, Edam-juusto, kurkku.

Vierailija
94/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai voimisteluleipä ?

Vierailija
95/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö voimistellessani.

Vierailija
96/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikka=voimistelu

Vierailija
97/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö ihan rauhassa se katkisleipä; monen kymmenen leivän kokemuksella ei ole koskaan mennyt pakki sekaisin. Samalla periaatteella voisin jättää graavilohen, munan, kermakakun yms. syömättä.

Sulla on todellakin pätkähtänyt tyhjästä tyhmiä päähän :D

Vierailija
98/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan 100% ruispalat. Päälle HK:n balkan siivuja. 

Vaaleammista leivistä maistuu Vaasan Taika täysjyväkauraviipaleet paahdettuina tai Taika 100% täysjyväpaahtoleipä. 

Vierailija
99/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö numero yksi. Rasvaa levitellään tasainen kerros reunoihin asti. Rasvan pitää olla siis levitettävää eikä jäätyneessä tilassa suoraan jääkaapista. Toinen sääntö on että vain yhtä päällistä per leipä rasvan lisäksi. Metukka, kinkku, graavilohta, maksamakkaraa, silliä, Kallen mätitahnaa. Kaikki käy mutta ei sekoitettuna. Ja sääntö numero kolme. Ei juustoa missään muodossa koska juusto haisee perseelle ja maistuu pahalta. Näin.

Vierailija
100/365 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuen ohut ruisleipä johon kunnon kerros tuorejuustoa, rapeaa salaattia, kinkkua, tomaattia ja punasipulirenkaita.