IS:Kansalaisten sähkölaskujen "jopa kymmenkertaisia eroja" halutaan tasata
Tällaista sosialismia demareilta. Määräaikaisilta sopimuksilta menee pohja täysin. Kaikille kurjuutta sen sijaan että valtio tukisi aidosti niitä, jotka kärsivät korkeasta hintapiikistä, joka johtuu tästä poikkeuksellisesta nykytilanteesta
Seuraavaksi kaikille pörssisähkö?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ei koske kelalaisia. Ihan sama mitä sähkö maksaa, kun laskua ei itse tarvitse maksaa.
Kela, maksaa noin 50 euroa sähkölaskusta, thats it, tottakai se auttaa pien tuella elijää, mutta valtion kuuluisi auttaa heitä jotka tilanteen pakosta joutuvat maksamaan noin kymmenkerta tuohon lukuun verrattuna sähköstä. Toiseksi valtion kuuluisi luoda tai tukea yrityksiä jotka tuottavat uusia työ paikkoja, se että ihminen on työtön ei välttämättä tarkoita sitä, että henkilö olisi loinen kuka ei haluaisi tehdä päivääkään työtä. Hajota ja hallitse ihmiset, muistakaa se. Syyttäkää tästä ja monesta muusta asiasta HEITÄ ketkä ovat vastuussa.
Teoriassa ymmärrän idean. Mutta samaan aikaan kun kuitenkaan ne tuotantokulut eivät ole nousseet, eikä kyvytön munaton hallitus ole tehnyt elettäkään, puhumattakaan täysin tyhjänpäiväisestä EU:sta sen eteen, että saisivat sen varsinaisen rosvouksen kuriin, en hyväksy tällaista.
Tämä kuitenkin menee niin, että siinä rikotaan jo tehtyjä sopimuksia ja silloin se tuhoaa suomen koko sielun. Ei koko maassa ole mitään pointtia enää sen jälkeen. Ihan se ja sama vaikka ryssälä polttaisi koko roskaan maan tasalle. Siitä alkaen jos tuo tie otetaan, tämä on ihan samanlainen kuin nuo "vihollisetkin".
Sitten vielä se yksityiskohta, että uniper sotkukin johtui siitä, kun millään ilveellä ei voitu muuttaa jo tehtyä sopimusta. Eli suomalaisille tuli kuuden miljardin tuhot siitä, että sopimus pidettiin. Sitten kuitenkin samaan aikaan kehdataan selitellä, että kansalaisten tekemiä sopimuksia kuitenkin voitaisiin muutella.
Ei toimi. Jos ensi talvena on yksikin kahden tunnin sähkökatkos tai jos minun määräaikaseen sähkösopimukseeni kajotaan pitkän tikunkaan kanssa, minä teen omat johtopäätökseni ja tämä pskamaa saa sen jälkeen hukkua pskaansa. Minä nostan kytkintä ja lähden sellaiseen maahan jossa sähköt toimii ja sopimukset pidetään. (sekä on jonkin sortin koulutus lapsille ja toimiva sairaanhoito ja tiet jossa pystyy tavallisella autolla kulkemaan ja....)
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä asuu yksin isoissa omakotitaloissa, kun lapsiperheitä vuokralla pienissä vuokrakolmioissa.
Eläkeläisiä on 1 600 000 ja on jo sanottu, että hoitajia ei tule riittämään.
Luuleeko valtio, että nuoremmat auttavat eläkeläisiä 10 vuoden sisällä, kun leveästi asuvia tuetaan?
Ihan sairas kommentti.
USA:ssa energia on ollut aina halpaa ja on edelleen. Koko maassa ylipäätään on tuntunut aina että kaikkea on paljon ja erityisesti energiaa tuhlattavaksi asti. Sähköä on voinut huoletta käyttää aina tehokkaaseen ilmastointiin lämpimillä keleillä ja valoja on ollut tapana pitää päällä muuten vaan melkein kaikissa huoneissa jo ennen LED-lamppujen tuloa, aurinkoisellakin ilmalla talon melko hämärissä huoneissa aina on jokin hehkulamppu palanut, eikä niitä ole sammuteltu, kun on ollut mukavaa, että huoneissa on valot valmiina ilman että valokatkaisijoihin tarvitsee koskea. Polttoaine on ollut aina halpaa ja autot isoja ja isoilla moottoreilla, kulutuksella ei ole ollut niin väliä. Mutta kyllä se energiakriisi alkaa täälläkin tuntua, öljyn hinta vaihtelee paljonkin ja on ollut nousussa ja autoissakin on alettu miettiä kulutusta, no sähkö on edelleen hyvin halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin oikea homma. Meillä jouduttiin tekemään uusi sähkösopimus juuri äsken. On kohtuullista että tasataan. Kaikille sama hinta ja pulinat pois.
Haista paska.
Sähkön tuotantokulut ovat nouseet. Jos polttoaineen hinta nousee, nousee myös sähköntuotantokustannus. Kun päästöoikeuden hinta nousee, niin yllättäen nousee myös sähkönhinta, kun sitä sähköä tehdään mm. Espoossa, Helsingissa, Vaasassa, Turussa, Tamperella yms. paikoissa erilaisilla polttoaineilla mm. sillä maakaasulla joka on hintojen takan. Lisäki sähköä tehdään myösä kivihiilellä, öljyllä ja puulla ja kaikkien hitna on vuodessa noussut. Myös vesisähkön, tuulisähkön, ydinsähkön ja aurinkosähkön tuotantokustannus on noussut, kun kantaverkkomaksuja on nostettu, korot ovat nousseet ja tasesähkömaksuja on nostettu En tiedä kuka on valheen siitä ettei sähköntuotantokustannukset ovat nouseet laittanut liikkelle, kun nuo tiedot sähköntuotantokustannuksiin vaikuttavista tekijöistä ovat julkista tietoa.
Jokaisen käyttämästä sähköstä on se 20 % on tuotettu ulkomailta, ja ulkomaat määrää millä hinnalla sähköä suostustaan tuomaan Suomeen.
Illalla arvotaan eurojaska, mun pitää saada osa voitosta vaikken ole edes veikannut.
Jos valtio alkaa puuttumaan kansalaisen ja yhtiön vapaaehtoisesti tekemään sopimukseen katson että minullakin on sitten oikeus muuttaa esim minun ja valtion välisiä 'sopimuksia', yksipuolisesti.
ay toverit yrittävät maksajia kajamon halvalla tehtyihin sähkö lämmitteisiin taloihin. ensin valtio maksoi 80% rakentamisesta ilmaisilla tonteilla ja nyt toverit vinkuvat muiden maksamaa sähköä
Kyllä nyt kaukolämpöön ja maalämpöön sijoittaineiden pitää maksaa suorasähköllä lämmittävien energialaskut. Ja jos on oma tontti nii on hei reilua että maksaa naapurin vuokratontista osan.
Miten vesilaskujen hintaerojen tasaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin oikea homma. Meillä jouduttiin tekemään uusi sähkösopimus juuri äsken. On kohtuullista että tasataan. Kaikille sama hinta ja pulinat pois.
Haista paska.
Eikä niitä täysin tasata. Oma vikas huono soppari... voi voi.
sdp= sun on mun kirjoitti:
ay toverit yrittävät maksajia kajamon halvalla tehtyihin sähkö lämmitteisiin taloihin. ensin valtio maksoi 80% rakentamisesta ilmaisilla tonteilla ja nyt toverit vinkuvat muiden maksamaa sähköä
Ennen oli valistuskampanja 'myymälävaras syö pöydässäsi'. Nykyisin pitäisi olla 'sosialisti syö pöydässäsi'.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo toteutuu, muutan Ruotsiin. Tai ihan mihin tahansa. En usko tässä maassa enää mihinkään.
Haha, oletko ilkkunut viime viikolla muiden hätää vahingoniloisena ja postaillut kuvaa 4 snt / kWh-sopimuksestasi someen ja nyt harmittaa?
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö mun alkaa maksamaan tästä 22 neliöisestä yksiöstä samaa vuokraa kun naapuri kolmiosta. Olishan se reilua naapuria kohtaan.
Tällaiset vertailut osoittaa vain se että kommentoija ei tajua lainkaan mitä edes kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo toteutuu, muutan Ruotsiin. Tai ihan mihin tahansa. En usko tässä maassa enää mihinkään.
Haha, oletko ilkkunut viime viikolla muiden hätää vahingoniloisena ja postaillut kuvaa 4 snt / kWh-sopimuksestasi someen ja nyt harmittaa?
Mitä ihmeen hätää? Paska soppari on sun oma vikasi, yllättävää että te urpot ootte heti haaskalla... v***u mä en sähkössä maksa teille omakotitalotörpöille penniäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hätää? Paska soppari on sun oma vikasi, yllättävää että te urpot ootte heti haaskalla... v***u mä en sähkössä maksa teille omakotitalotörpöille penniäkään.
Sanon sinulle saman kuin joku sanoi minulle kuukausi sitten: ininäsi on musiikkia korvilleni. On olemassa kohtuullisuusperiaate, ja tämä nykyinen sähkön hinnannousu on mennyt kirkkaasti yli kaikkien kohtuuden rajojen ja ennakointivaateen.
Ai että naurattaa tää kiihko :D Mun käsittääkseni omakotiasujat eivät ole vaatimassa mitään vaan tämä ajatus on poliitikoilta. Eikä takana ole edes ajatus siitä että sun pitäisi maksaa naapurin sähköt vaan se että se naapuri maksaa tällä hetkellä sun sähköjä. Rautalangasta: sähköyhtiö joutuu ostamaan sähköä talven pakkasilla markkinoilta hintaan euro per kWh ja myymään sitä sulle hintaan 5 senttiä per kWh. Siitä syystä se sun naapuri, jonka määräaikainen sopimus umpeutui juuri, maksaa jatkossa 95 senttiä per kWh.
Pitäisi perustua ehdottomasti tulotasoon. Ei ole myöskään reilua että pienituloisen edullisesta sopimuksesta pitäisi maksaa enemmän jos parempituloisella on kalliimpi soppari.
Oletko varma, ettei olisi ollut sopusuhtainen vinkumassa osingoille? Ellei jopa hoikka.