Jos sinulle kaadetaan kahvia ja pyydetään kahvipöytään, niin mitä teet?
Vääntelet käsiäsi naama nutturalla ja saavut vasta kolmannen käskyn jälkeen, sitten kun kahvisi on jo kylmää? Smalla otat narisevan äänen ja alat vinkua, että " eeei muaa varteen oliis taarvinnu..."
VAI
Nouset reippaasti ja tulet hakemaan kahvisi, sekä kiität siitä.
Kommentit (17)
Ennen 1930 syntyneiden luona istun kiltisti ja olen niinkuin he haluavat. Jos on keskustelu käynnissä, en huomaa keskustelun ulkopuolisia väliheittoja. Normaalisti hihkun, taputan käsiäni yhteen, otan kahvikupin ja painun sen kanssa ulos tupakalle. En syö kahvin kanssa.
Vatsani ei siedä kahvia :( Lapsena kyllä join kahvia, jossa oli oikeastaan enemmän maitoa kuin kahvia, mutta nykyisin en voi juoda sitä.
Teestä en tykkää. Jäätee on kyllä herkkua, mutta kuuma tee ei.
Kuuma kaakao on myöskin myrkkyä, kylmä kaakao on puolestaan herkkua.
Kuuma mehu on yökkis. Eli en siis juo mitään kuumaa.
Pyydän puoli kuppia ja kaadan loput maitoa.
Usein vaan ihmisillä on jotain teepusseja tyyliin " meillä on vaan tämmösiä, nää tuli jonkun kodin kuvalehden välissä tossa viisi vuotta sitten" ja sitten valitetaan jos mulla ei ookaan sitä kulta mokkaa tai presidenttiä.
Omasta mielestä on tosi ärsyttävää, jos pitää monta kertaa pyytää.
En kyllä ole ensimmäisenä kahvipöytään menossa, jos on minua vanhempia ihmisiä myös kahvia odottelemassa.
Minua ei tarvitse useaan otteeseen käskeä kahvipöytään:)
mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että emäntä toimii gramofonina. Inhoan vieraita, joille pitää toistaa ja toistaa. Niin tehdään kuin pyydetään.
mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se että saa pyytää ihmisiä monta kertaa kahville, kun kukaan ei kehtaa olla se ensimmäinen joka nostaa perseensä ylös penkistä.
Vierailija:
mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että emäntä toimii gramofonina. Inhoan vieraita, joille pitää toistaa ja toistaa. Niin tehdään kuin pyydetään.
Ja SEN sitten pitäisi olla muka KOHTELIASTA! Kuin järjestäisi kestejä muumioille tai lobotomialeikkauksesta vasta saapuneille.
Vihaan sitä kun appivanhempia ei saa pöytään millään. Kiva sitten pidellä aloillaan keksinkiilto silmissään hötkyilevää parivuotiasta, kun pyydän ja pyydän ja istutaan vaan perseellään ja jatketaan juttua.
Otan erityisesti jotain sellaista syötävää mitä emäntä on itse leiponut ja kehun leipomuksia.
On tosi epäkohteliasta antaa katetun pöydän odottaa.
Paitsi etten juo kahvia ;p Minusta ei mikään ole niin inhottavaa (näissä kahvituksissa) kuin se, että laittaa kaiken valmiiksi ja pyytää vieraita pöytään ja kukaan ei liikauta eväänsäkään. Inhottaa kun saa sitten kohta sanoa että tulkaahan jo ennen kuin kahvi on kylmää... Itse menen heti kun pyydetään ja kiitän ja sanon, kiva kun laitoit :)
ja huippuylellistä on se, että tarjolla on kuumaa maitoa tai hollilla mikro maidon lämmittämiseen. mutta näin on vain läheisimpien kavereiden luona.
Inhoan itse yli kaiken tuota kuhnailua ja " ei ois tarvinnut meitä varten mitään kahveja keittää" -tyyppejä... Kai nyt helkkari sentään kahvit keitetään, jos kyläään ihmisiä pyydetään!!! Anoppi on juuri tuollainen ja on RASITTAVAA pyydellä kymmenettä kertaa pöytään, kun akka istuu perse liimattuna sohvaan. Vaikka kaikki muut istuu jo pöydässä odottamassa. Monesti miehen kanssa aloitetaan kahdestaan kahvit, kun ei anoppi " kohteliaana" viitsi pöytään tulla. Nykyään käsketään vain kerran ja mennään sitten itse pöytään odottamaan.
Siis jos ollaan vieraammassa kyläpaikassa ja kysymättä kahvit keitetään niin minä kieltäydyn juomasta sitä!
Minä ainakin kysyn aina vierailtani että kumpaa he ottavat, kahvia vai teetä, vai haluaisivatko peräti kaakaota/mehua/limpparia! Minä en pidä itsestään selvänä sitä että kaikki aikuiset juo kahvia!
En itekkään juo teetä juuri koskaan ja kaakaota vielä harvemmin, mutta voin kyllä kaakaot keitellä jos sitä haluat!