Ihon kunnon palauttaminen pitkäaikaisen, runsaan jatkuvan alkoholin käytön takia?
Miten olette onnistuneet? Tai tiedättekö miten onnistuis? :/ Kannattaisiko aloittaa nyt ihan "minimalistinen" ihonhoitorutiini ainakin kuukaudeksi? Eli ei kuorintaa, puhdistus hellävaraisella ja hajusteettomalla puhdistusemulsiolla ja kasvovedellä, ja kasvorasvaksi ihan perusvoide, tai herkän ihon tuotteet?
Minulta löytyy valmiina merkeiltä LV, Erisan ja L300 voiteita, osalta myös puhdistustuotteita.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja suun ympäriltä iho on niin ärtynyt, kuiva ja kuoriutuva, että siihen joudun käyttämään Decubalin Repair-voidetta, joka on erittäin rasvainen ja ihoa korjaava (rasvapitoisuus 70%, eli ei sovellu meikin alle, mutta muutoin). Sain jo kerran sillä korjattua mutta tuli pieni retkahdus ja iho paheni uudestaan :/ Vaikka otin vain yhtenä iltana, tosin vähän runsaammin. Nyt aloitin alusta ja kokeilen uudestaan.
Ap
Alkoholin suurkuluttajan keho on kuivunut, joten ihostakin puuttuu vettä. Sinuna ottaisin käyttöön jonkun kosteuttavan kasvoveden voiteen alle, aiemmin mainitusta c-vitamiinistakin on varmasti apua, omat suosikkini löytyvät Madaralta ja Novexpertiltä. Madaralla myös hyvä happokuorinta, jos ei halua mennä kosmetologille, kirkastaa ihoa silminnähden. Kuorinnan päälle kosteuttava naamio.
Sisäisesti nauttisin iho-omegaa, d-, b- ja c-vitamiineja ja kollageeniä. Ja paljon vettä!
Tuon punakkuuden, verisuonet saa hoidettua KTP laserilla. Voi tehdä esim. nenän ja posket. Se on oikeesti toimiva sarjahoito. Minulle tehty muutaman kerran lääkärin ja myöhemmin sairaanhoitajan toimesta. Tämä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Perusasiat ravinnosta kuntoon, eli pari litraa vettä päivässä, paljon kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, hyviä rasvoja (pähkinät ja öljyt).
Kosmettikasta liika voi olla liikaa, joten nuo apteekki/allergialiiton suosittelemat tuotteet ovat varmasti ihan hyviä niin puhdistukseen kuin kosteutukseenkin. Tarkista, että on ihotyypin mukaista. Putsarit ja kosteusvoiteet voi siis olla tyyliin Erisan, LV, edullista ja laadukasta. Sitten panostaisin rahallisesti enemmän seerumeihin! Etenkin c-vitaminiseerumi käyttöön, esim. Ordinaryllä, Medik8 ja la Roche Posayllä löytyy hyviä c-vitaminiseerumeita. Netistä kannattaa tilata tarjouksia katsoen. Mulla nyt käytössä Medik8 c-vitaminiseerumi, joka ostettu apteekin -20% tarjouksesta, lähtöhinta 90 euroa mutta on toisaalta tosi riittoisaa.
Lisäksi vielä tärkeä pointti näin syksylläkin ja myös talven lumihangilla: UV-suoja! Eli jos päiväsaikaan olet ulkona, niin silloin ehdottomasti kunnon suojakerroin, jossa sekä UVA ja UVB suojat. Alkoholin ja tupakan lisäksi UV-säteily on yksi pahimmista ja eniten vanhentavista tekijöistä iholle.
Minulla on Clarinsin kosteuttava seerumi ja kuivalle iholle tarkoitettu hoitoöljy, en vain ole vielä uskaltanut käyttää. Odotan että ihon suojamuuri korjautuisi. Myös Lancomen Genifique-seerumi minulla on, korkkaamaton sekin, tosin olen sitä joskus kokeillut ja tykkäsin kovasti.
Ap
Ap
Mites jo kun tahalleen tartutetun ihosairauden poistaminen. Voi miten älykästä ja nerokasta aiheuttaa jotain sellasta ja sitten mutista jostain tekosyistä mistä vousi johtua ja dillet uskoo, viattomat, typerät sivullis dillet joita käytetään välineinä koko jutussa. No hyvö kun itse tietää mikä on pas..kanjauhantaa. Ja pieni muistutus että onhan se kosmeettisen haitan tahallinen aiheuttaminen todella törkeää ja menee jo rikollisuuden puolelle toiseen kajoaminen.
Lääkäritkin "ymmällään" ehkä näytellen, jolloin voi vaan ihmetellä etiikkaa tai sitten oikeasti ihan pihalla oleva lääkäri.
Ne ruusut olisi voinut tunkea omiin persuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuon punakkuuden, verisuonet saa hoidettua KTP laserilla. Voi tehdä esim. nenän ja posket. Se on oikeesti toimiva sarjahoito. Minulle tehty muutaman kerran lääkärin ja myöhemmin sairaanhoitajan toimesta. Tämä Helsingissä.
Punakkuus kyllä lievittyy juomisen loputtua, ei minulla mitään couperoottisia pintaverisuonia ole näkyvissä.
Ap
Iho lähtee korjautumaan sisäisesti. Ei alkoholia, ei sokeria. Ota c-vitamiinia, oliiviöljyä, iho omega - tabletteja, E-vitamiini auttaa myös, kuten A-vitamiinikin. Syö kollageenipitoista ruokaa tai kollageenilisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ne ihogeenit siitä mihinkään muutu vaikka raitistuu. Todennäköisesti laitat normaalit ikämuutokset aiemman juomisen piikkiin.
Ei ole siitä kyse... Kasvojeni iho punoittaa aika pahasti juomisen jäljiltä. Se kuivuu, hilseilee, paikoin jopa kuoriutuu (suun ympäriltä) ja paikoin kutiaa. Sain jo kerran tilanteen lievenemään mutta retkahdin :(
Mietin vain, millainen ihonhoitorutiini nyt kannattaisi aloittaa.
Ap
Minulla oli ihan sama, ja samasta syystä. Laitoin aluksi mietoa kortisonivoidetta ohjeen mukaan punoittaville ja hilseileville alueille kunnes rauhoittuivat. Kevyt puhdistus (ei mitään happoja tai saippuoita!) iltaisin ja kevyt hajusteeton kasvovoide yöksi. Aika ja alkoholittomuus parantaa tuon, eikä tarvitse mitään vippaskonsteja. Ulkoilmaa ja unta, siinä se.
Joo tuo punoituskin voi olla niin erilaista. Jos se on selvästi akuutisti ärtynyttä ihoa, niin siihen ei kannatta tosiaan happokuorintoja laittaa ennen kuin rauhoittuu. Vaikka se happo voikin joskus auttaa kuivaa ihoakin sillä, ettei kosteustuotteetkaan välttämättä imeydy jos on kerros kuollutta hilseilevää ihoa siinä päällä. Itselläni alkoholipunoitusta oli paksulla rasvaisella iholla, joka oli kaikkea muuta kuin herkkä, mitä tahansa happoja tai retinoleja voi laittaa eikä reagoinut mitenkään. Tosin eipä tämä minuntyyppinen punoitus mihinkään lähdekään sitten kun on couperosaa eli lukemani mukaan käytännössä jonkinlainen pintaverisuonten vika.
Vierailija kirjoitti:
Mites jo kun tahalleen tartutetun ihosairauden poistaminen. Voi miten älykästä ja nerokasta aiheuttaa jotain sellasta ja sitten mutista jostain tekosyistä mistä vousi johtua ja dillet uskoo, viattomat, typerät sivullis dillet joita käytetään välineinä koko jutussa. No hyvö kun itse tietää mikä on pas..kanjauhantaa. Ja pieni muistutus että onhan se kosmeettisen haitan tahallinen aiheuttaminen todella törkeää ja menee jo rikollisuuden puolelle toiseen kajoaminen.
Lääkäritkin "ymmällään" ehkä näytellen, jolloin voi vaan ihmetellä etiikkaa tai sitten oikeasti ihan pihalla oleva lääkäri.
Nyt ne lääkkeet oikeasti
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ei kuvausten perusteella ole sellaista punoitusta joka tuollaista vaatisi tai siitä hyötyisi vaan akuutisti ärtynyttä ihoa.
Ei kyllä valitetavasti nuo laseritkaan aina pitkään auta, itselläni ihan couperosaiho ja tulos kesti noin kuukauden. Sen jälkeen taas sinertävänpunaiset nenä ja posket palasivat.
Jos on tyypillinen Kontulan pubiruusu, niin ainoa lääke on koskenkorvaa raakana, aamuin illoin ja aina tyhjään vatsaan nieltynä.
Kerrallaan 5 dl ja päälle muutama pirkkaolut, mielelään taskulämpöisenä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ne ihogeenit siitä mihinkään muutu vaikka raitistuu. Todennäköisesti laitat normaalit ikämuutokset aiemman juomisen piikkiin.
Ei ole siitä kyse... Kasvojeni iho punoittaa aika pahasti juomisen jäljiltä. Se kuivuu, hilseilee, paikoin jopa kuoriutuu (suun ympäriltä) ja paikoin kutiaa. Sain jo kerran tilanteen lievenemään mutta retkahdin :(
Mietin vain, millainen ihonhoitorutiini nyt kannattaisi aloittaa.
Ap
Voi olla, että juomisen jälkeen elimistösi kaipaa kipeästi myös tiettyjä ravinteita. Siihen tepsii parhaiten ravitseva, vitamiinipitoinen ruoka, joka sisältää laadukkaita rasvoja (esim. kalaa, pähkinöitä) sekä riittävä vedenjuonti. Myös riittävä unensaanti on iholle tärkeää. Luulen, että kiinnittämällä huomiota noihin pääset parempiin tuloksiin kuin minkään tietyn rasvapurkin avulla.
Onko ruokavaliosi millainen muuten AP?
Voi hyvä luoja taas.