Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytärpuoli kertoo, että äiti lyö välillä

Vierailija
06.10.2022 |

Miten toimisitte tällaisessa tilanteessa? Tytärpuoli (9v) kertoo, että välillä äiti on läpsinyt häntä kasvoille tai heittänyt häntä esineillä. Ja myös huutanut pelottavalla tavalla. Äiti on ilmeisesti välillä täysin kiltti ihminen, joka kuitenkin kiivastuu helposti.

Lapsen isä pelkää exäänsä eikä tee mitään. Itsekään en haluaisi sekaantua asiaan, koska siitä tulisi varmasti jotain ongelmia itselleni. Mutta toisaalta tuntuu pahalta, että petän tytärpuoleni luottamuksen, kun en toimi millään lailla.

Mikä voisi olla "kevyin" tapa tehdä edes jotain?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi voisi olla, että lapsen isä kasvattaa itselleen pallit ja ottaa vanhemman vastuun omasta lapsestaan? Jos tuo on totta, ei tuohon mitään "kevyttä" ratkaisua edes ole olemassa. Lasta pahoinpidellään ja te mietitte miten pääsisi mahdollisimman helpolla...

Lyömistä on tapahtunut harvoin. Kerran puoleen vuoteen. Äiti on pyytänyt myöhemmin anteeksi. Silti mietin, että tuollaista ei saisi sattua ollenkaan. Toisaalta netissä on kirjoituksia, joissa asiantuntijat sanovat, ettei äidin tarvitse syyllistyä jos hän todella harvoin menettää hermonsa. Mä en ihan hahmota, kuinka väärin tämä on. Etenkin se tuntuu rajulta, että läppäisyt tapahtuvat kasvoihin. 

Ap

Annapa osoitteesi niin tulen läpsimään sinua aina silloin tällöin.

Vierailija
22/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli, lasua kehiin. Ne tekee sen mietinnän, että kuinka paha on. Puoli vuosittainenkin on säännöllistä. Tiedät itsekin, joten miksi jankata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi voisi olla, että lapsen isä kasvattaa itselleen pallit ja ottaa vanhemman vastuun omasta lapsestaan? Jos tuo on totta, ei tuohon mitään "kevyttä" ratkaisua edes ole olemassa. Lasta pahoinpidellään ja te mietitte miten pääsisi mahdollisimman helpolla...

Lyömistä on tapahtunut harvoin. Kerran puoleen vuoteen. Äiti on pyytänyt myöhemmin anteeksi. Silti mietin, että tuollaista ei saisi sattua ollenkaan. Toisaalta netissä on kirjoituksia, joissa asiantuntijat sanovat, ettei äidin tarvitse syyllistyä jos hän todella harvoin menettää hermonsa. Mä en ihan hahmota, kuinka väärin tämä on. Etenkin se tuntuu rajulta, että läppäisyt tapahtuvat kasvoihin. 

Ap

Annapa osoitteesi niin tulen läpsimään sinua aina silloin tällöin.

Mullakin on yksi astiasto, josta en tykkää sitten yhtään ja voisin tulla myös sillä heittelemään aloittajaa silloin tällöin. Netissä on paljon kirjoituksia siitä, että on hyvä päästellä niitä tunteita välillä ulos ja ap olisi oikein oivallinen kohde tähän tarkoitukseen.

Vierailija
24/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen syyllisyyttä siitä, että suojelen tekijää. Mutta toisaalta olen varma, että jos teen ilmoituksen, lapsen äiti kostaa asian jollain tavalla tai syyttää, että olen keksinyt kaiken. Mulla on kokemusta siitä, että aina kun yrittää tehdä oikein, siitä seuraa vaan itselle järkyttävä määrä syytöksiä ja ongelmia. Ja joo, olen nössö ja huono ihminen tän takia. Myöskin mieheni. 

Ap

Vierailija
25/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se että lyömistä tapahtuu harvoin ja pyydetään anteeksi, ei poista sitä, että se on väkivaltaa.

Tee nyt jotain asialle, äläkä lusmuile sinäkin

Vierailija
26/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen syyllisyyttä siitä, että suojelen tekijää. Mutta toisaalta olen varma, että jos teen ilmoituksen, lapsen äiti kostaa asian jollain tavalla tai syyttää, että olen keksinyt kaiken. Mulla on kokemusta siitä, että aina kun yrittää tehdä oikein, siitä seuraa vaan itselle järkyttävä määrä syytöksiä ja ongelmia. Ja joo, olen nössö ja huono ihminen tän takia. Myöskin mieheni. 

Ap

Annapa se osoite niin tulen silittämään poskeasi kun sinulla on nyt paha olla.

Vierailija
27/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapselle rauhoittavaa lääkettä / vie terapiaan?

Vierailija
28/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ilmoita vaikka kouluun. Luulisi sitä kautta asian käynnistyvän

Vierailija
29/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna lapselle rauhoittavaa lääkettä / vie terapiaan?

HULLU !

Vierailija
30/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sehän korjaa kaiken kun heittäydyt pahimmaksi marttyyriksi sitten jeesuksen kun tunnet syyllisyyttä.

Vierailija
31/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kouluun? Miksi sitä lasua ei voi suoraan tehdä?

Vierailija
32/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit itse uhri niin varmaan haluaisit, että joku auttaisi? Nyt kyseessä on vielä lapsi! Voi olla, että menee välit äitiin, mutta onhan se parempi tietää toimineensa oikein. Ajattele sitä katkeruutta, mitä lapsi kehittää vuosien varrella sinua kohtaan, kun hän yritti pyytää apua ettekä tehneet mitään. Miettisin enemmän sitä kuin jotain äidin kostoa, jota ei välttämättä edes tule.

Vierailija
33/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tätä on siis tapahtunut jo pitkään? 

Vierailija
34/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hermonsa menettäminen (huutaminen) ja fyysinen väkivalta ovat kaksi tyystin eri asiaa. Usein kun lyödä saa anteeksi lapselta, se vain jatkuu. Ja lapsihan antaa. Lapselle aikuinen on kuitenkin se rakkain ihminen. Tuohon pitää puuttua tai väkivalta voi pahentua.

Vierailija
35/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tää tuntuis helpommalta. Kiitos

Ap

Vierailija
36/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kuvittelin että aloituksen on tehnyt mies, joka on siis yhdessä tämän hakkaavan äidin kanssa. Mutta ilmeisesti siis tosiaan onkin naisesta kysymys?

Vierailija
37/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit itse uhri niin varmaan haluaisit, että joku auttaisi? Nyt kyseessä on vielä lapsi! Voi olla, että menee välit äitiin, mutta onhan se parempi tietää toimineensa oikein. Ajattele sitä katkeruutta, mitä lapsi kehittää vuosien varrella sinua kohtaan, kun hän yritti pyytää apua ettekä tehneet mitään. Miettisin enemmän sitä kuin jotain äidin kostoa, jota ei välttämättä edes tule.

Mut ku se äiti voi kostaa ja sanoa sossutädeille että Pirkko huijaa.

Vierailija
38/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten mammat haistaa tässäkin syytöksen naissukupuolta kohtaan ja kääntävät kaiken miehen syyksi. Entä jos asiat olisikin toisinpäin ja lapsen äiti pelkäisi väkivaltaista exäänsä? Olisiko se silloinkin sen naisvässykän syytä ja ansiota?

No mutta itse asiaan. Ei tuo niin pahalta kuulosta minun korvaani että lasua tekisin mutta sinä tiedät paremmin. Aina ei ole kiva olla vastuullinen aikuinen, jos koskaan.

Vierailija
39/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lasua vaan soita suoraan poliisille!! Vilja-Eerikankin tapauksessa ongelmana oli se, että kaikki tekivät vain lasuja mutta kukaan ei soittanut poliisille.

Ja siis pahoinpitelyhän tuo on, ja ap miehineen on kuvottavia vätyksiä, jos antaa pienen 9-vuotiaan jäädä luulemaan, että häntä saa lyödä.

Vierailija
40/59 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niin, kun tilanne oli vähän saman kaltainen, että hain lapsen ja ilmoitin että se muuttaa meille.

Tein myös rikosilmoituksen. 

Yhteishuollossa olevaa lasta ei ole pakko luovuttaa lähivanhemalle . Tämäkin on kysytty asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme