Uskotko jos puolisosi sanoo, ettei humalan takia muista pettämistä?
Näitä aina välillä kuulee, että ei jälkeenpäin muista pettämistä tapahtuneen. Miten suhtautuisitte tai olet suhtautunut?
Kommentit (36)
En uskoisi. Kyllä sieltä tapahtumien kulusta edes jonkin pienen välähdyksen muistaisi, vaikka paljon olisikin hämärän peitossa. Nämä tapaukset tuskin ovat mitään viiden minuutin juttuja. "Joo heräsin vieraasta paikasta, mutta mitään en muista, ihan varmasti olin vielä baarissa muistini mukaan ja sitten tuosta noin vain olikin seuraava aamu! En muista mittää!"
Sanoisin ilahtuneesti, että hyvä kun tuli puheeksi, sitähän minäkin olen ajatellut ja siksen ole aiemmin maininnut mitään, kun en ole varma, olenko pettänyt miestä humalassa vai en. Katsoisin sitten uteliaana, että miten mies reagoisi...
Uskoisin koska mieheni on välillä unohtanut meidänkin välisen seksin humalatilansa vuoksi. Ei mielestäni kyllä yhtään vähennä teon vääryyttä mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
En uskoisi. Kyllä sieltä tapahtumien kulusta edes jonkin pienen välähdyksen muistaisi, vaikka paljon olisikin hämärän peitossa. Nämä tapaukset tuskin ovat mitään viiden minuutin juttuja. "Joo heräsin vieraasta paikasta, mutta mitään en muista, ihan varmasti olin vielä baarissa muistini mukaan ja sitten tuosta noin vain olikin seuraava aamu! En muista mittää!"
Siis eihän kaikki mene panemaan jonkun kotiin. Vielä sinkkuna ollessani yhden illan jutut tapahtuivat yleensä autossa, baarin vessassa tai ulkona. Kaikki ne tosin muistan.
T. Ilmeisesti vähän villimmän nuoruuden elänyt
Jos siis miehestä kyse, niin väittäisin että jos pikku-keke on toiminut sen verran että pano on jopa onnistunut niin muistaa. Kunnon humalassa keke ei edes toimi, eli ei voi pettää vaikka haluaisi.
Mutta naisella tuo selitys voisi ollakin totta. Humala lisää haluja ja hävittää estoja.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei myöhemmin muistaisi tapahtumia niin silti siinä hetkessä on voinut olla täysin tietoinen mitä tekee.
Tämä. Muistamattomuudella ei voi automaattisesti selitellä ettei olisi ollut tilanteessa perillä tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kyse ei ole pettämisestä vaan puoliso olisi joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Ei tiedottomassa tilassa olevia saa panna
Ts. En uskoisi.
Ihminen voi olla kyllä ihan järkevän, loogisen ja toimintakykyisen oloinen itse tilanteessa vaikka jälkeenpäin ei siitä muistaisi. Muistamattomuus ei ole sama asia kuin tiedoton tila. Itselläkin monta kertaa käynyt niin, että olen toiminut täysin järkevän ja selkeän oloisesti enkä tuntenut itseäni kovinkaan päihtyneeksi, mutta silti on jälkeenpäin ollut hankala muistaa kaikkea.
Ei tuota voi mitenkään todistaa, joten kutsu käy poliisilaitokselle, ja tuomiokin tulee sille joka humalaista hyväksi käytti! Ja hyvä niin!
Muutanan kerran on rakasteltu vaimon kanssa niin ettei mitään muistikuvaa, vaikka en vaimon mukaan vaikuttanut niin känniseltä ja homma oli toiminut ihan normaalisti. Filmi katkeaa herkästi joskus pienestäkin alkoholimäärästä.
Pitääkö olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos siis miehestä kyse, niin väittäisin että jos pikku-keke on toiminut sen verran että pano on jopa onnistunut niin muistaa. Kunnon humalassa keke ei edes toimi, eli ei voi pettää vaikka haluaisi.
Mutta naisella tuo selitys voisi ollakin totta. Humala lisää haluja ja hävittää estoja.
Kyllä se osalla toimii filmi poikki-kunnossakin. Oman miehen kanssa ollut joskus niin kun on tullut esim. pikkujouluista, että ollut hirveä seksinhimo ja olen antanutkin vaikka humalainen vähän on ällöttänyt, ja ei ole seuraavana päivänä muistanut hän mitään asiasta.
Otin raittiin ja elämä on hyvää ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kyse ei ole pettämisestä vaan puoliso olisi joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Ei tiedottomassa tilassa olevia saa panna
Ts. En uskoisi.
Ihminen voi olla kyllä ihan järkevän, loogisen ja toimintakykyisen oloinen itse tilanteessa vaikka jälkeenpäin ei siitä muistaisi. Muistamattomuus ei ole sama asia kuin tiedoton tila. Itselläkin monta kertaa käynyt niin, että olen toiminut täysin järkevän ja selkeän oloisesti enkä tuntenut itseäni kovinkaan päihtyneeksi, mutta silti on jälkeenpäin ollut hankala muistaa kaikkea.
Nimenomaan voi olla hankala muistaa kaikkea, mutta täyttä blakcoutia ei tule pelkän alkoholin voimin sellaisen tilanteen jälkeen, jossa kykenee toimimaan normaalisti ja loogisesti.
Mun kokemuksen mukaan tuo vaihtelee henkilöittäin ihan valtavasti, missä vaiheessa se muistikuvien katkeaminen tapahtuu. Osalla tosiaan niin että täytyy olla jo lähellä sammumista että niin käy, mutta esim. itse olen aina ollut sellainen että suht pienikin määrä riittää tuohon, ja sitten ihmiset ihmettelee kun en muista illan loppua, kun olin kuulemma ollut porukasta selvimmän oloinen.
Jos tiedän, että pettäminen on tapahtunut, ei toisen muistamisella tai muistamattomuudella ole minulle mitään merkitystä. Keksiköön itselleen selityksiä, minulle niitä ei tarvitse yrittää uskotella. Jos pää ei humalassa pelaa tai ei kykene silloin itseään kontrolloimaan ainoa ehto suhteen jatkumiselle olisi täydellinen juomattomuus. Jos siis päättäisin antaa anteeksi.
On minullakin joskus osittain mennyt humalassa muisti, vaikka olisin juonut vain vähän. Siis olen kuullut jälkeenpäin tehneeni joitain asioita, joita en yhtään muista, vaikka muistan kaiken muun mitä tapahtui ennen ja jälkeen. Tai esimerkiksi ravintolasta pois lähtemisestä ei ole muistikuvaa, vaikka muistan kävelleeni myöhemmin kadulla kohti kotia.
En uskoisi. Koska mieheni ei ole koskaan kyennyt seksiin kovassa humalassa, ei tosiaankaan pystyisi ensin juomaan itseään muistamattomaksi ja sitten vielä pettämään.
Riippuu vähän siitä, miten paljon sitä viinaa on tullut kiskottua. Itselläni on kyllä muutaman kerran käynyt, niin, että en muista yhtään mitään. Korkeintaan, jotain pieniä pätkiä sieltä täältä.
Voin sanoa omalta kohdalta sen etten juo itseäni koskaan humalaan koska käyttäydyn holtittomasti enkä muista yhtään mitään. Eli uskoisin, mutta ei poista vastuuta. Ei ole pakko kännätä.