Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko jos puolisosi sanoo, ettei humalan takia muista pettämistä?

Vierailija
06.10.2022 |

Näitä aina välillä kuulee, että ei jälkeenpäin muista pettämistä tapahtuneen. Miten suhtautuisitte tai olet suhtautunut?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no sitten ainakin välittömästi sulupuolitautitesteihin.

Vierailija
2/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on aina tietoinen valinta. Sitä ei voi tapahtua vahingossa, muuten se olisi hyväksikäyttöä, mikä taas on ihan eri asia.

Humalatilan takia voi varmasti muistikuvat olla heikentyneet, mutta väittäisin kyllä ettei sellaista tekoa oikeasti unohda.

Vierailija
4/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa kyse ei ole pettämisestä vaan puoliso olisi joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Ei tiedottomassa tilassa olevia saa panna

Ts. En uskoisi.

Vierailija
5/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei muista tehneensä jotain humalan takia on jo sekin niin iso ongelma, että siihen pitää hakea apua. Varsinkin jos se on toistuvaa.  Mitä pettämiseen tulee. Riippuu miten petti.

Vierailija
6/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uskoisin, on itsekin joskus nuorena käynyt niin että en tiedä yhtään onko ollut seksiä jonkun kanssa vai ei koska filmi poikki humalan takia. Mutta tokihan tuollainen juominen missä menee muisti ja tolkku niin että mahdollisesti pettääkin ikään kuin vahingossa on parisuhteessa iso ongelma. Pyytäisin käymään sukupuolitesteissä ja sitten mietittäisiin sitä alkoholinkäyttöä ja ilman puolisoa juhlimista vielä, että siihen pitäisi tulla muutos jos haluaa että suhde jatkuu.

Vierailija
7/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin tottakai, sitten mentäisiin yhdessä tekemään ilmoitusta raiskauksesta poliisille.

Vierailija
8/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman vanhin ja kömpelöin selitys parin siiderin jälkeen.

Vierailija
9/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tilanteesta. Voi olla myös keino yrittää selittää tekemisensä pois.

Vierailija
10/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottavahan se on, jos mies kerran sen sanoo.

Vierailija
11/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Puolisoni ei ole ollut kertaakaan parisuhteemme aikana humalassa.

Vierailija
12/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa kyse ei ole pettämisestä vaan puoliso olisi joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Ei tiedottomassa tilassa olevia saa panna

Ts. En uskoisi.

Ihminen voi olla kyllä ihan järkevän, loogisen ja toimintakykyisen oloinen itse tilanteessa vaikka jälkeenpäin ei siitä muistaisi. Muistamattomuus ei ole sama asia kuin tiedoton tila. Itselläkin monta kertaa käynyt niin, että olen toiminut täysin järkevän ja selkeän oloisesti enkä tuntenut itseäni kovinkaan päihtyneeksi, mutta silti on jälkeenpäin ollut hankala muistaa kaikkea.

Vierailija
13/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No uskoisin, on itsekin joskus nuorena käynyt niin että en tiedä yhtään onko ollut seksiä jonkun kanssa vai ei koska filmi poikki humalan takia. Mutta tokihan tuollainen juominen missä menee muisti ja tolkku niin että mahdollisesti pettääkin ikään kuin vahingossa on parisuhteessa iso ongelma. Pyytäisin käymään sukupuolitesteissä ja sitten mietittäisiin sitä alkoholinkäyttöä ja ilman puolisoa juhlimista vielä, että siihen pitäisi tulla muutos jos haluaa että suhde jatkuu.

Aika ihmeellistä, ettei tuossa vaiheessa vielä tiedä mitä sukupuolta edustaa. No jos se testillä sitten selviää, niin hyvä.

Vierailija
14/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä mitä minä uskon ole siinä vaiheessa merkitystä vaan sillä millaisessa suhteessa olemme sopineet elävämme.

Vierailija
15/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei myöhemmin muistaisi tapahtumia niin silti siinä hetkessä on voinut olla täysin tietoinen mitä tekee.

Vierailija
16/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on käynyt niin, että olen viettänyt kavereiden kanssa iltaa, tuntenut oloni täysin järkeväksi ja käynyt keskusteluja ihmisten kanssa joita en seuraavana päivänä muista edes tavanneeni. Enkä ole niissä tilanteissa edes vaikuttanut muiden silmin päihtyneeltä. Eli se muistin menetys ei ainakaan mulla kerro mitään siitä millainen olen niissä itse tilanteissa ollut.

Vierailija
17/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ts. En uskoisi.

Ihminen voi olla kyllä ihan järkevän, loogisen ja toimintakykyisen oloinen itse tilanteessa vaikka jälkeenpäin ei siitä muistaisi. Muistamattomuus ei ole sama asia kuin tiedoton tila. Itselläkin monta kertaa käynyt niin, että olen toiminut täysin järkevän ja selkeän oloisesti enkä tuntenut itseäni kovinkaan päihtyneeksi, mutta silti on jälkeenpäin ollut hankala muistaa kaikkea.

Nimenomaan voi olla hankala muistaa kaikkea, mutta täyttä blakcoutia ei tule pelkän alkoholin voimin sellaisen tilanteen jälkeen, jossa kykenee toimimaan normaalisti ja loogisesti.

Vierailija
18/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en uskoisi. Mies jo yli viisikymppinen eikä ole vielä koskaa elämässään juonut niin paljon että muisti olisi mennyt. Eikä edes niin että olisi tehnyt jotain varsinaisesti tyhmää.

Joten ei olisi meillä uskottavaa.

Vierailija
19/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en, koska mieheni ei ole ollut koskaan humalassa.

Vierailija
20/36 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan yleistäisin, että miehillä harvoin seisoo niin vahvassa humalassa ettei enää muista yhtään mitään. Jos on sellaisessa kunnossa että seksi onnistuu, kyllä siltä jotain muistikuvia jää. Tietysti aivan eri asia onkin sitten se, että niitä tietoisesti työntää mielestä koska ei halua muistaa. Naisena toki ei tarvitse pysyä kuin hereillä, mutta sekin alkaa menemään jo hyväksikäytön puolelle jos sekstailee puoliksi sammuneen kanssa. On tuo siis ehkä teoriassa mahdollista, mutta paljon yleisempää on valehdella ettei muista, koska häpeä on niin vahva. Tuollaista jos käy enemmän kuin kerran olisin jopa enemmän huolissani alkoholiongelmasta kuin pettämisestä. Äitini jo aikoinaan minua nuorempana opetti että älä sitten ikinä usko, jos joku mies väittää että petti koska oli ihan uskomattomassa humalassa, koska sellaisessa humalassa ei pettäminen loppuun asti fyysisesti onnistu. Siihen uskon että pettäminen ei ole aina tietoinen, vaan alitajuinen valinta.