Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin suru avioerosta?

Vierailija
06.10.2022 |

Olen itse laittanut avioeron vireille 2,5 vuotta sitten, ero on astunut voimaan 1,5 vuotta sitten. Avioliittoa oli takana yli 20 vuotta. Syyt erolle oli painavat ja useita vuosia oli jo asiaa pohdittu. Helpotus oli valtava, kun ero vahvistui.

Olen uudessa parisuhteessa, joka on monella tapaa täydellinen, ei oikeasti mitään valittamista.
Nyt olen joutunut olemaan lapsiin liittyvissä asioissa aika paljon yhteydessä exään ja yllätyksekseni valtava suru ja kaipuu entiseen on hyökynyt päälle. En ikävöi sitä, mitä liittomme loppuvuosina oli ja tiedän, ettei paluuta alkuaikoihin enää ole. Ei voi sanoa, että vanha suola janottaisi.

Silti suru tuntuu aivan musertavalta. Yllätyin, miten se tuli näin pitkän ajan jälkeen. Tätä ennen en ole oikeastaan edes itkenyt eroa.

Onko se tavallista, että suru menneestä tulee näin pitkän ajan jälkeen? Pelkään, että nämä tunteet voi vaikuttaa nykyiseen parisuhteeseen. Olen huono peittämään tunteitani ja pelkään, että nykyinen puolisoni huomaa apean mieleni. Miten kertoa hänelle tästä ilman, että se loukkaa häntä? Miten käsitellä tätä tunnetta?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme