Mitä haluaisit herkku/ruokalahjakoriin?
Kasaan sellaista tuttavapariskunnalle tupareihin ja laitan kahvia, keksiä, suklaatA ja....mitä muuta? Mistä itse tykkäisit?
Kommentit (20)
Tummaa suklaata, kahvia, oliiviöljyä, pähkinöitä, hilloa/marmeladia ja suolakeksejä, glögiä/viiniä..
Suolakurkkuja ilman lientä, ja vitutusta
Vihreitä kuulia, glögiä ja liukuvoidetta
Hyvälaatuisia öljyjä, esim avokadoöljyä ja oliiviöljyä, pähkinöitä, Himalajan suolaa, oliiveja ym. Vähän semmosia kalliimpia tuotteita mitä itse ei aina raahtis ostaa
Vierailija kirjoitti:
Hyvälaatuista balsamicoa, neitsytoliiviöljyä, iso pala parmesaania, kuivattuja viikunoita, siis kaikkea sellaista herkkua, joista saa arkeen vähän luksusta. Jostakin pienestä herkkukaupasta, jossa saa äkkiä korin täyteen kaikkea kivaa.
Tähän jatkoksi tryffeli-artisokkatahnaa (bruschettoihin käytettäväksi, ei ole kallista CMssa mutta tosi hyvää), siemennäkkäriä, pieni kiekko Mont d'Oria
Tummat viinirypäleet ja niihin joku gouda tyyppinen juusto maku, punaviiniä, cracceri keksejä ja vege marmeladi. Ei tarvii enempää ettei tule mitään huteja joita ei käytä kuitenkaan.
Ei sellaisia joidenka sokeri prosentti ylittää kuutta. Sokerimäärät pitää katsoa.
Kahvia, teetä, voileipäkeksejä, riisikakkuja, erilaisia juustolajikkeita ja pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Surströmming
Uuden kylpyhuoneen laatoitus käy nopeasti ja näppärästi.
Kyllä, vähän 'kalliimpaa' mitä ei ehkä itse ostaisi.
Pääasia on että viimeinen käyttöpäivä tuotteissa on kaukana. Ahdistavaa kun käyttöpäivät paukkuu ennen uuttavuotta joulukoreissa.
Suitsukkeita, raakakaakaota, kookosöljyä, balsamico, viikunahillo, sipsit, säilyviä ruokia kuten papuja ja tomaattimurskaa, riisiä, kaura,- tai mantelimaitoja, saippuaa, yrttejä(itsepoimittuja ja kuivattuja), ruususuolaa, hunajaa, kirje, jossa lupaus yhteisestä ajasta ja tekemisestä tai lastenhoidosta.
Siis mitä veetua jotain öljyä herkkukoriin? :D ei ihme kun suomalaiset on niin lihavia. Mulla jäis kalliit öljyt käyttämättä.
Laittaisin herkkukoriin itseleivottua leipää, keksejä, esim mustaherukkahyytelöä, viiniä.
Kokonainen sika vartaassa käristettäväksi. Jää ikimuistoiseksi kun sellaista täällä Suomessa niin harvoin saa.
Onko pakko olla herkkuja, vaikea tietää mikä on toiselle herkku. Veisin pienen korin jossa on ns hienompia saippuoita, pari käsipyyhettä jne.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko olla herkkuja, vaikea tietää mikä on toiselle herkku. Veisin pienen korin jossa on ns hienompia saippuoita, pari käsipyyhettä jne.
Kaikki eivät käytä mitään hienoja = hajustettuja saippuoita.
Aurinkokuivattuja tomaatteja, säilykelohta/lohikukkoa ym. säilyviä herkkuja odottamaan aikaa, kun/jos sähköt katkeavat ja voi syösä vaikka suopraan purkista. Hienompi "selviytymispakkaus"
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä veetua jotain öljyä herkkukoriin? :D ei ihme kun suomalaiset on niin lihavia. Mulla jäis kalliit öljyt käyttämättä.
Laittaisin herkkukoriin itseleivottua leipää, keksejä, esim mustaherukkahyytelöä, viiniä.
Koska syövät niin paljon kovia rasvoja ja sokeria.
Öljyä käytetään maailman terveellisimmisissä ruokavalioissa hyvin paljon, sen sijaan huonoja rasvoja ja sokereita ei paljoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihreitä kuulia, glögiä ja liukuvoidetta
Hieman narua ja suurehko neula jolla narun voi pulottaa kuulien läpi...
En haluaisi liian erikoisia sillä meillä ei niille ole menekkiä ja mielestäni jokainen hankkikoon itse erikois herkkunsa. Pitäisi vähän tuntea sitä lahjan saajaa tietäen hänen jostain erikois tuotteesta pitävän tai jos ei tunne niin laittaisin ihan perus tuotteita. Semmoiset ovat aina ilolla otettu vastaan enkä ole kenenkään nähnyt nyrpistelevän.
Hyvälaatuista balsamicoa, neitsytoliiviöljyä, iso pala parmesaania, kuivattuja viikunoita, siis kaikkea sellaista herkkua, joista saa arkeen vähän luksusta. Jostakin pienestä herkkukaupasta, jossa saa äkkiä korin täyteen kaikkea kivaa.