Tällä viikolla Aava tarjosi helsinkiläiselle 28-vuotiaalle sairaanhoitajalle 2028 euron kuukausipalkkaa
ja siihen päälle mahdolliset lisät iltapäivien tunneista klo 20 saakka. Ei yö tai viikonlopputöitä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Montako työtuntia?
37,5 tuntia viikossa
Hieno fantasia. Saitko eilen potkut Aavalta?
Eihän tämä voi mitenkään olla totta? Hoitajilla on minimipalkat olemassa eli tuo olisi laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Hieno fantasia. Saitko eilen potkut Aavalta?
En. Kuulin tämän Teboilin baarissa.
AP.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä voi mitenkään olla totta? Hoitajilla on minimipalkat olemassa eli tuo olisi laitonta.
Hoitajan peruspalkka on pieni, ja yksityisellä pienempi kuin julkisella (eri TES).
Jos hoitajalla on hyvä palkka, tekee hän paljon ylimääräisiä vuoroja ikävinä aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajan peruspalkka on pieni, ja yksityisellä pienempi kuin julkisella (eri TES).
Jos hoitajalla on hyvä palkka, tekee hän paljon ylimääräisiä vuoroja ikävinä aikoina.
https://www.tehy.fi/system/files/mfiles/muu_dokumentti/yksityisen_sekto…
2535€ minimipalkka yksityisellä sairaanhoitajalle
Yksityisellä hoivapuolella 2251,14. Sosiaalipalvelualan tes.
Yksityisen hoiva-alan palkat ovat ainakin umpisurkeat. Mitähän mahtaa käydä nyt, kun kunta-ala sai palkankorotuksen ja yksityinen puoli jää huimasti jälkeen.
En ole koskaan tajunnut mikä sinne yksityiselle vetää töihin. Kunnalla riittää töitä ja palkka on sentään siedettävä.
Olen nähnyt useita tilanteita eri aloita, joissa työnantaja on keksinyt käyttää jotain ovelaa porsaanreikaa, ehkä tässäkin löytyy joku sellainen, jonka perusteella palkka saatu tuolle tasolle?
Helppohan julkisella on palkkoja korotella, otetaan vain lisää velkaa ja nostetaan veroja hei!
Yksityisellä palkkoja ei voi korottaa jos ja kun työnantajalla ei ole mistä antaa.
Vierailija kirjoitti:
Helppohan julkisella on palkkoja korotella, otetaan vain lisää velkaa ja nostetaan veroja hei!
Yksityisellä palkkoja ei voi korottaa jos ja kun työnantajalla ei ole mistä antaa.
Lääkäriketjuthan takovat aivan satumaisia tuloja. Hoivayrityksiäkin pyörittää pääomasijoittajat, koska ne ovat olleet todella kannattavia. Julkinen vastaa hoidosta ja laskuista viime kädessä, joten mitä vaan voi pyytää, ja hoitajat tulevat minimipalkalla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä yksityisellä lähihoitajana ja mullakin on kuukausipalkka enemmän kuin mitä aloituksessa mainittu. Eli todellakin on laitonta jos sairaanhoitajalle maksettaisiin tuollaista kuukausipalkkaa kun on selkeästi alle tessin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt useita tilanteita eri aloita, joissa työnantaja on keksinyt käyttää jotain ovelaa porsaanreikaa, ehkä tässäkin löytyy joku sellainen, jonka perusteella palkka saatu tuolle tasolle?
Paikallinen sopiminen on syynä tähän.
Mulle sanottiin että koska mulla on niin vähän työkokemusta yksityiseltä puolelta, niin en voi aluksi saada täyttää palkkaakaan :)
Sh-opiskelija heittää keikkaa kahteen paikkaan, yksityiselle peruspalkalla 2035 ja kaupungille peruspalkalla 2278. En suosittele yksityiselle jäämistä valmistumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisillä terveysjäteillä ei todellakaan mene huonosti 😂 Raha vaan valuu sijoittajille ja pomoille bonuksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallinen sopiminen on syynä tähän.
Mulle sanottiin että koska mulla on niin vähän työkokemusta yksityiseltä puolelta, niin en voi aluksi saada täyttää palkkaakaan :)
Julkisella puolella aloittelevalle 80% minimistä. En nyt muista montako kuukautta. Vissiin sitten sama yksityisellä.
Aava on kyllä muutenkin ahne lafka.
Montako työtuntia?