Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö jo, että juuri meillä on maailman kaikista maista kaikkein suurimmat tulonsiirrot?

Vierailija
05.10.2022 |

Eli jos jossain niin meillä vaikuttaa olevan tarve alentaa veroja. Itse asiassa Ruotsi alensi veroja 20-21 ja otti vain runsaan tonnin velkaa per nuppi kun meillä velkaa otettiin 5 tonnia 2019-22.

https://twitter.com/peurrila/status/1564895320244371457

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanit kasvaa puussa ja tammikuu on mitä miellyttävintä aikaa käydä pyydystämässä tonnikalaa.

Vierailija
22/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pienemmät tulo- ja elintasoerot, sitä rauhallisempi ja turvallisempi yhteiskunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä?

Vierailija
24/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pienemmät tulo- ja elintasoerot, sitä rauhallisempi ja turvallisempi yhteiskunta.

Kyllä, eli jokaiselle työssäkäyvälle pitää saada 1500e enemmän kuin sosiaalituilla, eli minimipalkka noin 3500e ja palkkakatto johonkin 12 tuhanteen, sitten kaikki kunnossa, eikä kenenkään tarvitse olla kateellinen kenellekään.

Vierailija
25/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös maailman korkeinta elintasoa elävät köyhät.

Mitä korkeata elintasoa se on, että vuokran jälkeen jää noin 500€ käteen, Suomen hintaisessa maassa? Mitään et saa omistaa, se pitää ensin myydä pois jotta saa toimeentulotukea.

Aika monella työssäkäyvällä jää vähemmän eikä tukia saa. Että mua sylettää sun kaltaiset.

Ei ole mikään pakko asua yksin tonnin vuokralla?

Vierailija
26/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta meillä on myös todella vähän ryöstörikoksia verrattuna ihan mihin vaan muualle. Köyhinkin kansanosa saa aamupalan pöytäänsä ryöstämättä rikkaampia.

Vierailija
27/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, eli jokaiselle työssäkäyvälle pitää saada 1500e enemmän kuin sosiaalituilla, eli minimipalkka noin 3500e ja palkkakatto johonkin 12 tuhanteen, sitten kaikki kunnossa, eikä kenenkään tarvitse olla kateellinen kenellekään.

No naapurikateutta ei ehkä saa poistettua minkäänlaisilla tulontasauksilla :D mutta ihan mukaviltahan nuo ehdottamasi numerot vaikuttavat. Jos vähän maltillisempaa haetaan, niin sitten esim. 1000, 3000 ja 14000.

Vierailija
28/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi mies haistaa iso vitu. Minä ottaa hänen raha ja nainen. Minä olla komea älykäs mies.

- Ali

Vierailija
29/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta meillä on myös todella vähän ryöstörikoksia verrattuna ihan mihin vaan muualle. Köyhinkin kansanosa saa aamupalan pöytäänsä ryöstämättä rikkaampia.

Meillä 2000 luvulle asti on myös ollut vähän väkeä joka sellaiseen epäsuhtaisesti syyllistyy. Ruotsissa ja nyt meilläkin on kovasti ollut esillä viimeaikoina. Ruotsissa koko hallitus meinasi kaatua jengiväkivallan takia.

Vierailija
30/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten otsikon sisältö mitenkään viittaa siihen, että veroja tulisi laskea? Mun arvoille ainakin sopii, että tuloja tasataan ja vähävaraisille annetaan lisää. En itse tällä hetkellä nosta mitään tukia, vaan käyn työssäkäynti riittää. Veroja kuitenkin mielelläni maksan tuloistani ja ostoksistani.

Miten kannustat ihmiset työntekoon, jos muut saavat saman elintason tekemättä töitä?

Vierailija
31/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi mies haistaa iso vitu. Minä ottaa hänen raha ja nainen. Minä olla komea älykäs mies.

- Ali

Jokainen Ali Mahmud von PaskaPökäle on epäilemättä komea ja älykäs.

Vierailija
32/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tuo nyt on. Maailmalla ihmiset saavat palkaa työstä. Meillä tunnustutetaan suoraan ettei palkalla ole tarkoituskaan elää. Valtaosan mielestä on ihan kannatatettavaa, että ihmiset tekevät työtä sosiaaliturvaa nostaen.

Meinaat, että Suomessa palkkataso on matala verrattuna globaalin keskitasoon? Oikeasti ihmetyttää, miten pihalla ihmiset voivat olla. 

Vierailija
33/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritys- ja maataloustuet pois.

Dorka. Niistähän se vientitulo lähtee kiertoon niillekin liki miljoonalle viranhaltijalle. Vaikka ne vain enimmäkseen turha panttina muka töissä, tulosta tekemättä nollatuotolla verorahoilla.

Vierailija
34/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä korkeata elintasoa se on, että vuokran jälkeen jää noin 500€ käteen, Suomen hintaisessa maassa? Mitään et saa omistaa, se pitää ensin myydä pois jotta saa toimeentulotukea.

Mulla jää kokopäivätöistä noin 1200e käteen, enkä saa tukia, no sillä maksaa vuokran ja ruoan, juuri ja juuri, rahaa en jää senttiäkään mihinkään vaatteisiin tai kodinkoneisiin ja töihinkin mentävä kesät-talvet käytettynä ostetulla vaihteettomalla pyörällä.

Onhan se aika hyvä elintaso jos kotona istumalla saa paljon enemmän, minusta tämän verran kuin minä, kuuluisi saada jos istuu kotona ja töissä kun käy niin siitä pitäisi oikeasti saada jotain, mutta ei.

Vierailija
35/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härskeimmät vetää tällasia 5-6 tonnin tukia ja päättäjät huutaa että työnteko kannattaa?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccdee0f-1e99-43e1-b30a-efecec6a881d

Vierailija
36/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Se johtuu yksinkertaisesti sijainnistamme. Kansa jäätyisi hankeen jos ihmisillä ei ole varaa koteihin.

No nythän moni valittaa kun rahat ei riitä sähkölaskuun kun asunto on jotain 400 neliötä ja lämmitetty autotalli 100 neliötä ja pari poreammetta ja muuta pientä siinä vielä....ja osa asuu kerrostaloissa noin 10 neliötä per henkilö, ei autoa, ei poreammetta, että sitä voi asua aika monella tavalla, normaalisti tai täysin kohtuuttomasti.

Vierailija
37/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulonsiirroista puhumisen pitäisi loppua, ja käyttää oikeaa sanaa joka on verotus.

Vierailija
38/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö "ylimääräiset" tuet ja hyvitykset voisi poistaa: lapsilisä, matkakorvaus, verovähennys, jne, jne...

Sitten laskettaisiin samassa suhteessa veroja ja kaikki saisi nämä, ilman, että niitä tulee erikseen hakea ja tilanne olisi muutoinkin paljon selkeämpi ja rehellisempi ja säästettäisiin paljon rahaa ja aikaa turhan byrokratian purkamisessa.

Vierailija
39/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritys- ja maataloustuet pois.

Dorka. Niistähän se vientitulo lähtee kiertoon niillekin liki miljoonalle viranhaltijalle. Vaikka ne vain enimmäkseen turha panttina muka töissä, tulosta tekemättä nollatuotolla verorahoilla.

Banaanit, tonnikala, sinisimpukat,perunalastut ja muut rukatarpeethan tulee laivoilla tähän lähisatamaan. Miks pitäisi maataloustukia meidän maksaa landelle.

Vierailija
40/56 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä asia tässä on, että tämä korttitalo tulee vielä romahtamaan.