Jonnen suosikkijuoma ES muuttui
KULTTIMAINEESEEN nousseen ES-energiajuoman reseptiä muutettiin kuluvan vuoden heinäkuussa. Jonnejen nimikkojuoma muuttui vähäsokerisemmaksi ja -kalorisemmaksi.
Ihmiset pettyivät. Malmin K-Citymarket teippasi kylmäkaapin kylkeen muistokirjoituksen energiajuomalle. Tiktokissa julkaistiin videoita, joissa vertailtiin uuden juoman makua vanhaan ES:ään. Se ei ole enää sama juoma, niillä kerrottiin.
Sen sijaan muutos johtuu siitä, että Kesko on huomannut sokerittomien tuotteiden kysynnän olevan nousussa. Uudessa ES-reseptissä sokeria ja suolaa on vähennetty. Juomassa on siten myös aiempaa vähemmän kaloreita.
Valitettavasti heti huomattiin, etteivät asiakkaat pitäneet muutoksesta, Luoma kertoo.
Kesko on saanut muutoksesta paljon palautetta.
Se nähdään ihan myyntidatankin kautta. Myynti on laskenut monta kymmentä prosenttia.